۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان بغداد عنوان کرد:

ارتباط برخی گروه‌های عراقی با تروریست‌ها

الاعرجی افزود: سند مذکور نشان می‌دهد که این احزاب، همان احزابی هستند که در رویکرد دشمنی با روند سیاسی عراق مشارکت می‌کنند.
کد خبر : ۱۳۷۱۳۸
صراط: عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان بغداد تاکید کرد که این فراکسیون اسناد و اطلاعاتی در اختیار دارد که ارتباط برخی گروه‌های سیاسی عراق با سازمان‌های تروریستی را ثابت می‌کند.

«قاسم الأعرجی» عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان بغداد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، با بیان اینکه اطلاعاتی در اختیار داریم که ارتباط «نقشبندیه» با حزب بعث، عزت الدوری و یونس الاحمد و همچنین سازمان القاعده را ثابت می‌کند؛ افزود: مدرکی داریم که نشان می‌دهد، این گروه‌ها خواستار متحد کردن برخی احزاب سیاسی هستند که در آن سند از آنها تحت عنوان «احزاب سنی طرفدار ما» یاد شده است.

الاعرجی افزود: سند مذکور نشان می‌دهد که این احزاب، همان احزابی هستند که در رویکرد دشمنی با روند سیاسی عراق مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از گروه‌های سیاسی شرکت کننده در کابینه، سازمان القاعده را سازمانی تروریستی نمی‌دانند، افزود: این احزاب از عملیات تروریستی سخن می‌گویند ولی به هنگام به زبان آوردن نام سازمان القاعده آن را تروریست خطاب نمی‌کنند و بنده نسبت به این موضوع هشدار می‌دهم. زیرا آنها جزئی از سازمان القاعده بوده و به زبان گویای این گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌اند.

این نماینده پارلمان عراق، پرونده امنیتی را یکی از پرونده‌های فشار بر دولت بغداد برشمرد و افزود: هر کسی که به دنبال کاهش ابهت دولت عراق است از پرونده امنیتی سوء استفاده می‌کند. دشمنان نقطه ضعف بین گروه‌های سیاسی عراق و رقابت ناجوانمردانه بین‌ آنها را متوجه شده‌اند.

وی از برنامه ریزی دشمنان ملت سوریه برای افزایش عملیات تروریستی در مناطق مرکزی و جنوب عراق از دو ماه قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی خبر داد و افزود: اهداف این عملیات بر همگان آشکار است که از آن جمله می‌توان به ناکامی امنیتی دولت در زمینه‌ رسانه‌ای و نا امید کردن مردم به منظور عدم مشارکت در انتخابات اشاره کرد، تا اکثریت پارلمانی کرسی‌های خود را از دست داده و در آن صورت القاعده و حزب بعث کاندیداهای خود را در زمره آنچه فهرست‌های ملی نامیده می‌شوند، ارائه کنند.

الاعرجی هدف این طرح‌های دشمنان ملت عراق را تغییر روند سیاسی از طریق عملیات تروریستی خواند و افزود: آنها می‌خواهند از این طریق برخی دشمنان روند سیاسی بغداد را به پارلمان بفرستند.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی مسؤل عدم پیشرفت و آمادگی خودشان و عدم مبارزه با فساد هستند؛ فساد مالی و اداری برخی رهبران امنیتی را چالش بزرگ نیروهای امنیتی خواند.
منبع: فارس
برچسب ها: عراق تروریست ها