۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
نماینده سابق پارلمان مصر اعلام کرد

نظر بشاراسد درباره مواضع عربستان

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری سوریه مواضع عربستان در قبال بحران کشورش را «خیانتکارانه» توصیف کرد، افزود: بشار اسد همچنین از نقش اتحادیه عرب در قبال بحران سوریه ابراز نارضایتی کرد.
کد خبر : ۱۳۷۳۴۰
صراط: نماینده سابق پارلمان مصر تاکید کرد که «بشار اسد» در دیدار با شخصیت‌های مصری در دمشق، با استقبال از مواضع دولت جدید مصر در قبال بحران سوریه، مواضع عربستان سعودی را «خیانتکارانه» برشمرد.

«جمال زهران»، نماینده سابق پارلمان قاهره با اشاره به دیدار چندی پیش وی به همراه شماری از شخصیت‌های مصری با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در دمشق، گفت: در آن دیدار بشار اسد بر ضرورت دستیابی بر پیروزی در نبرد با گروه‌‌های تروریستی و ایستادگی در مقابل توطئه‌های بین المللی برای تجزیه سوریه، اصرار کرد.

وی با بیان اینکه ما از نظام سوریه و ایستادگی آن در رویارویی با تروریسم داخلی و طرح‌های بین‌المللی حمایت می‌کنیم، افزود: در آن دیدار از رئیس جمهوری سوریه خواستیم که ابتکاری را به منظور آشتی ملی در سوریه مطرح سازد که با استقبال روبرو شد و بشار اسد تاکید کرد که به منظور تحقق گفت‌وگوی ملی سوریه گام‌های بیشتری بر دارد.

زهران با اشاره به پیروزی‌های نظام سوریه در سایه حمایت‌های بین‌المللی، افزود: بشار اسد حمایت‌های بیشتر مصر را خواستار شد و از مواضع دولت جدید مصردر قبال بحران کشورش استقبال کرد. این در حالی است که مواضع برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی را نا امید کننده خواند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری سوریه مواضع عربستان در قبال بحران کشورش را «خیانتکارانه» توصیف کرد، افزود: بشار اسد همچنین از نقش اتحادیه عرب در قبال بحران سوریه ابراز نارضایتی کرد.

زهران با بیان اینکه سوریه در شرایط فعلی با چالشی مشابه چالش مصر در زمان حاکمیت اخوان المسلمین مواجه است، تاکید کرد که در زمان ریاست جمهوری سابق مصر در راستای ایجاد گسیختگی در کشور مصر تلاش می‌شود. قدرت‌های بین‌المللی از طریق تقسیم مصر و سوریه به کشورهای کوچک، به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستند.

چندی پیش یک هیئت مصری متشکل از «محمد سامی» رئیس حزب ناصری «الکرامة» و عضو کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر، «جمال زهران» نماینده سابق پارلمان قاهره و استاد علوم سیاسی و «محمد عطیة» عضو جریان‌های مردمی انقلاب مصر به همراه شمار دیگری از شخصیت‌های مصری و عربی با «بشار اسد»‌، رئیس جمهوری سوریه دیدار کردند. این دیدار بیش از چهار ساعت به طول انجامید.
منبع: فارس