۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
33 سال پیش در چنین روزی

اگر ایران اسرائیل‌ را به رسمیت بشناسد...

مقامات رژیم صهیونیستی در اظهار نظری عجیب پیشنهاد دادند در صورتی که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و از سیاست های خود در قبال این رژیم صرف نظر کند می تواند روی کمک های نظامی ما حساب کند!!
کد خبر : ۱۳۷۴۳۸
صراط: آیت الله خامنه ای : امروز دشمن در خانه ما است در خاک ما است و اگر تسلیم نشد و یا دست از تجاوز برنداشت باید در این خاک دفن شود .

برادران خرمشهری ما مقاومت می کنند ، دشمن توانسته است به بخشی از خرمشهر وارد شود ، تلفات دشمن بسیار زیاد است و هنوز نتوانسته اند خرمشهر را تسخیر کنند و آبادان را بگیرند .

محمد علی رجایی نخست وزیر که در راس هیئتی برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد و بحث در مورد تجاوز رژیم عراق به کشورمان رهسپار نیویورک شده بود ساعت 8 بامداد امروز وارد این شهر شد .

کارتر اعلام آمادگی کرده است تا با نخست وزیر دیدار و گفت و گو کند ولی خبرهای رسیده از نیویورک حاکیست هیئت ایرانی قاطعانه به کارتر جواب منفی داده است .

در حالیکه ادموند ماسکی وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرده است که به محض آزاد شدن 52 گروگان آمریکایی در ایران ایالات متحده مجددا مهمات و تجهیزات نظامی به ایران تحویل خواهد داد صدای آمریکا به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور این گزارش را به کلی تکذیب کرد .

مقامات رژیم صهیونیستی در اظهار نظری عجیب پیشنهاد دادند در صورتی که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و از سیاست های خود در قبال این رژیم صرف نظر کند می تواند روی کمک های نظامی ما حساب کند !!

روزنامه نیویورک پست به سفر امروز نخست وزیر به نیویورک اشاره کرده و نوشت : مردی که از ایران می آید بزرگترین دردسر امنیتی و حفاظتی را برای پلیس نیویورک ایجاد کرده است .

آیت الله بهشتی گفت : تصمیم گیرندگان کشور متفق القولند که به جنگ ادامه دهیم آتش بس هیچ مفهومی ندارد تنها یک راه وجود دارد و آن این است که نیروهای عراقی از سرزمین ایران خارج شود .

سید احمد خمینی امروز در آستانه چهارمین سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی در پیامی تاکید کرد  از خصوصیات بارز این مرد خدا دشمنی پرو پا قرص با شاه و رژیم او و جهت دار بودنش در مبارزه و صراحتش در برخورد با مسائل اصولی و آشتی ناپذیری اش در مقابل سازشکاران بود.

پایداری در مقابل دشمن عنصر تعیین کننده در جنگ

آیت الله خامنه ای در خطبه اول نمازجمعه به اوضاع دزفول در شرایط موشک باران اشاره کرده و افزودند : ما در دزفول دیدیم که در شرایطی که شهر مورد تهاجم قرار گرفته و به آنها شبیخون زده شده و شهر مورد اصابت موشک قرار گرفته شاهد زندگی عادی مردم این شهر بودیم.

آیت الله خامنه ای در تشریح وضعیت جبهه ها گفتند : نیروهای ایران توانسته اند دشمن را در دزفول عقب برانند البته جنگ دارای ضایعه و خسارت است ولی آنچه تعیین کننده است آن است که کدام نیرو می تواند پایداری کند و این کار را نیروهای ایران در دزفول توانستند انجام دهند .
آیت الله بهشتی در مورد موضع بی طرفی عرفات در جنگ تحمیلی نیز گفت : انتظار ما از برادر عزیز آقای یاسرعرفات و همه برادران متعهد دیگر این است که به نص آیه قرآن کریم در مورد برخورد و حمله عراق با ایران ، با آن گروهی که به تعبیر قرآن تجاوز گر است همان گونه که در قرآن کریم آمده است عمل شود در صورتی که نص آیه قرآن کریم با این موضع گیری سازگار نیست .

امروز دشمن در خانه ما است اگر تسلیم نشد باید دفن شود

خطیب جمعه تهران اضافه کرد : امروز دشمن در خانه ما است در خاک ما است و اگر تسلیم نشد و یا دست از تجاوز برنداشت باید در این خاک دفن شود . آیت الله خامنه ای درباره آخرین وضعیت خرمشهر نیز اظهار داشتند : خرمشهر و آبادان با رشادت از خاک خود دفاع می کنند دشمن توانسته است بارها به سوی خرمشهر پیشروی کند ولی با رشادت برادران خرمشهری هر بار به عقب رانده شده است .

ایشان ادامه دادند : برادران خرمشهری ما مقاومت می کنند ، دشمن توانسته است به بخشی از خرمشهر وارد شود ، تلفات دشمن بسیار زیاد است و هنوز نتوانسته اند خرمشهر را تسخیر کنند و آبادان را بگیرند . (1)

اعلام آمادگی کارتر برای دیدار با رجایی

محمد علی رجایی نخست وزیر که در راس هیئتی برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد و بحث در مورد تجاوز رژیم عراق به کشورمان رهسپار نیویورک شده بود ساعت 8 بامداد امروز وارد این شهر شد . کارتر اعلام آمادگی کرده است تا با نخست وزیر دیدار و گفت و گو کند ولی خبرهای رسیده از نیویورک حاکیست هیئت ایرانی قاطعانه به کارتر جواب منفی داده است .

پیشنهاد شرم آور مقامات صهیونیست

از سوی دیگر در حالیکه ادموند ماسکی وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرده است که به محض آزاد شدن 52 گروگان آمریکایی در ایران ایالات متحده مجددا مهمات و تجهیزات نظامی به ایران تحویل خواهد داد صدای آمریکا به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور این گزارش را به کلی تکذیب کرد .

مقامات رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری عجیب پیشنهاد دادند در صورتی که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و از سیاست های خود در قبال این رژیم صرف نظر کند می تواند روی کمک های نظامی ما حساب کند !!(2)

مردی که بزرگترین دردسر امنیتی برای پلیس نیویورک شد

روزنامه نیویورک پست به سفر امروز نخست وزیر به نیویورک اشاره کرده و نوشت : مردی که از ایران می آید بزرگترین دردسر امنیتی و حفاظتی را برای پلیس نیویورک ایجاد کرده است . (3)

آیت الله بهشتی تشریح کرد ؛ دو مسئله ای که در باره جنگ با آن روبرو هستیم

آیت الله بهشتی گفت : در مورد عراق دو مسئله وجود دارد یکی تجاوز رژیم بعث عراق به ایران که بر کسی پوشیده نیست که باید جواب تجاوز داده شود و جز این راه دیگری وجود ندارد و دوم خواست مردم عراق برای تشکیل جمهوری اسلامی. وی ادامه داد : مسلمانان عراق خواستار تاسیس جمهوری اسلامی در عراق هستند که برادری برای جمهوری اسلامی ایران باشند من فکر می کنم در این زمینه هرمسلمانی وظیفه دارد آخرین تلاش و کوشش خودش را برای ایجاد جمهوری اسلامی در عراق به کار ببرد .

محمد علی رجایی نخست وزیر که در راس هیئتی برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد و بحث در مورد تجاوز رژیم عراق به کشورمان رهسپار نیویورک شده بود ساعت 8 بامداد امروز وارد این شهر شد . کارتر اعلام آمادگی کرده است تا با نخست وزیر دیدار و گفت و گو کند ولی خبرهای رسیده از نیویورک حاکیست هیئت ایرانی قاطعانه به کارتر جواب منفی داده است .
چرا کابینه وزیر خارجه ندارد ؟!

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به سوالی در این زمینه که چرا کابینه فاقد وزیر خارجه است گفت : حالا که ما وضع جنگی داریم بناچار مسائل سیاست خارجی به عهده دولت با همکاری شورای عالی دفاع گذاشته شده است تا نبودن وزیر خارجه جبران شود .

آیت الله بهشتی در مورد موضع بی طرفی عرفات در جنگ تحمیلی نیز گفت : انتظار ما از برادر عزیز آقای یاسرعرفات و همه برادران متعهد دیگر این است که به نص آیه قرآن کریم در مورد برخورد و حمله عراق با ایران ، با آن گروهی که به تعبیر قرآن تجاوز گر است همان گونه که در قرآن کریم آمده است عمل شود در صورتی که نص آیه قرآن کریم با این موضع گیری سازگار نیست .

وی در مورد پیشنهاد آتش بس نیز گفت : تصمیم گیرندگان کشور متفق القولند که به جنگ ادامه دهیم آتش بس هیچ مفهومی ندارد تنها یک راه وجود دارد و آن این است که نیروهای عراقی از سرزمین ایران خارج شود .(4)

اطلاعیه سید احمد خمینی در سالروز شهادت برادرش

سید احمد خمینی امروز در آستانه چهارمین سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی در پیامی تاکید کرد همه شهیدان در پیشگاه خدا یکسان هستند . وی نوشت : از من خواسته اند تا درباره برادرم ، استادم و مرادم مطلبی بنویسم در شرایط کنونی چه چیز می توان نوشت؟ من او را از شهدای انقلاب بالاتر نمی دانم زیرا شهید با ایثار خون خویش به چنان مرحله ای می رسد که برای او بود و نبود و دانش و بینش و ...امتیازی نیست . شهادت مقامی است که دیگر اوصاف شهید را تحت الشعاع قرار می دهد .

وی ادامه داد : از خصوصیات بارز این مرد خدا دشمنی پرو پا قرص با شاه و رژیم او و جهت دار بودنش در مبارزه و صراحتش در برخورد با مسائل اصولی و آشتی ناپذیری اش در مقابل سازشکاران بود . سید احمد خمینی در پایان بار دیگر تاکید کرد : خوب نیست شهیدی را بیشتر از شهید دیگر ستود که همه در پیش خدا یکسانند . (5)

پی نوشت :

1-  اطلاعات ، 26 مهر 1359 ، صفحه 12

2- اطلاعات ، 26 مهر 1359 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 26 مهر 1359 ، صفحه 2

4-  اطلاعات ، 26 مهر 1359 ، صفحه 3

5- اطلاعات ، 26 مهر 1359 ، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی
منبع: فارس