۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

معاون‌فرهنگی‌وزارت‌علوم به شبهات پایان داد

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از قانونی بودن روند برگزاری انتخابات دفتر تحکیم طی امروز و فردا خبر داد.
کد خبر : ۱۳۷۴۷۸
صراط:   غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  درباره مباحث مطرح شده درباره عدم قانونی بودن انتخابات دفتر تحکیم دانشجویی گفت: انتخاباتی که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است برای انتخاب اعضای جدید دفتر تحکیم در روز جمعه 26 مهر ماه برگزار شود انتخاباتی است که هم تاریخ آن و هم نشست برگزار شده در صبح و بعدازظهر امروز پنج‌شنبه 25 مهر ماه و هم کیفیت برگزاری آن از مصوبات دفتر مرکزی تحکیم وحدت است.

وی افزود: تمام قوانین و مقررات در خود دفتر تحکیم وحدت شکل گرفته و تا اینجا روند برگزاری انتخابات کاملاً بر اساس قوانین و مقررات است.

وی با اشاره به صدور نامه‌ها و بیانیه‌های برخی از دفاتر مبنی بر اشکالات موجود در دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد:‌ از مدتها پیش چند دفتر انجمن اسلامی که عمدتاً مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند از طریق صدور نامه و بیانیه اعلام شکایت از روند برگزاری انتخابات دفتر تحکیم وحدت کرده‌اند و حتی یکی از این نامه‌ها به معاونت فرهنگی وزارت علوم نیز رسید.

خواجه سروی در ادامه اذعان داشت: پس از صدور نامه‌ها و بیانیه‌های مذکور طبق وظیفه اعتراضات در دو جلسه شورای مرکزی نظارت بررسی شد و این طور نتیجه‌گیری شد که محتواهای مورد اعتراض عمدتاً مربوط به خود تشکیلات است و نیازی به ورود هیئت نظارت مرکزی در مورد آنها وجود ندارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با این حال از آنجایی که عمده نامه‌های ارسالی از سوی دفاتر وزارت بهداشت بود تصمیم بر این شد تا جلسه مشترکی بین شورای نظارت دو وزارتخانه علوم و بهداشت برگزار شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین تصریح کرد: با همه اینها و علی‌رغم دعوت کتبی شورای نظارت مرکزی از شخص دکتر آیتی معاون فرهنگی وزارت بهداشت، وی و همکارانش در این جلسه حاضر نشدند با این حال از آنجایی که ما مجبور بودیم طبق مقررات موجود مسئله را بررسی کنیم هیئت نظارت مرکزی بار دیگر جلسه‌ای برگزار کرد که موضوع تخلفات بار دیگر از سوی هیئت نظارت تأیید نشد.

خواجه سروی تأکید کرد: بر اساس طی شدن این روال نشست امروز دفتر تحکیم وحدت و در پی آن برگزاری انتخابات این دفتر در روز جمعه 26 مهر ماه کاملاً قانونی است و با قوانین و مقررات حاکم تشکل‌ها انطباق دارد.

وی افزود: با این حال اگر اشکالاتی وجود دارد باید در داخل اتحادیه تحکیم وحدت بررسی و حل شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم اذعان داشت: متأسفانه در آستانه تغییر دولت برخی از دفاتر تحکیم وحدت که عمدتاً مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند به جای طی کردن روال قانونی شروع به نامه‌پراکنی و حاشیه‌سازی کردند که این روال مطبوعی نیست و منطقی و عقلایی آن این است که هر اختلاف نظری با سازوکارهای پیش‌بینی شده بررسی و حل شود.

خواجه سروی با تأکید بر حضور همه دفاتر در انتخابات فردا تصریح کرد: از جانب ما هنوز هم فرصت وجود دارد و دفاتر معترض اگر نظری دارند در انتخابات شرکت کنند و به هر حال اگر اعتراضی داشته باشند هیئت نظارت مرکزی به این اعتراضات پاسخ می‌دهد چرا که انتخابات برگزار شده مجدداً باید به تصویب هیئت مرکزی برسد و توصیه ما این است که دفاتر به جای اظهارنظرهای تحریک‌آمیز پای صندوق رأی حاضر شوند.

معاون فرهنگی وزارت علوم در ادامه گفت: وزارت علوم تا امروز حامی تشکل‌ها بوده است و برای به نتیجه رسیدن وظایف تشکل‌ها زمینه‌سازی کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: هیئت نظارت نیز هر جایی که لازم بوده وارد شده است تا تشکل‌ها و دفاتر در سطح اتحادیه‌های خود به وظایف خود عمل کنند.

خواجه سروی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر کشور ما نیاز به انسجام و مشارکت فعال دانشجویان دارد چرا که دانشگاه‌ها باید دولت را کمک کنند تا به اهدافش برسد بنابراین تشکل‌های دانشجو باید پرچمدار اخلاق‌مداری و رعایت اخلاق سیاسی باشند.
منبع: فارس