۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

انتقاداستادحوزه‌ازاختلاط‌دختروپسر دردانشگاه

ما بهترین مذهب را داریم و نباید از غرب تقلید کنیم؛ اینکه می‌بینیم در دانشگاه‌های ما دختران و پسران مختلط با هم درس می‌خوانند یا اینکه زنان برای مردان و بالعکس تدریس می‌کنند تقلید از فرهنگ غربی است و باید اصلاح شود.
کد خبر : ۱۳۷۵۷۳
صراط: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: ما بهترین مذهب را داریم و نباید از غرب تقلید کنیم؛ اینکه می‌بینیم در دانشگاه‌های ما دختران و پسران مختلط با هم درس می‌خوانند یا اینکه زنان برای مردان و بالعکس تدریس می‌کنند تقلید از فرهنگ غربی است و باید اصلاح شود.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: اینکه آموزش و پرورش در اقدامی جالب توجه لباس‌های دانش‌آموزان را متحدالشکل کرده قابل ستایش است ولی باید کاری کنیم که اندیشه‌های آنان نیز بر اساس دین و مبانی اسلامی پرورش یابد.

وی افزود: فرزندان حقوقی بر گردن والدین دارند که یکی از آنها علم‌ آموختن است که در روایات هم تاکید زیادی بر روی این مسئله صورت گرفته است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم بیگانگان و دشمنان دین بر روی قلب سفید و بدون رنگ کودکان ما چیزی بنویسند خاطرنشان کرد: با مطالعه تاریخ در می‌یابیم که بنی‌امیه و سایر گروه‌های مخالف با اهل بیت(ع) تلاش می‌کردند دشمنی با ولایت و امامت را از کودکی در اذهان پرورش دهند.

وی مکتب تشیع را مذهبی حقیقت‌گرا توصیف کرد و گفت: ما بهترین مذهب را داریم و نباید از غرب تقلید کنیم؛ اینکه می‌بینیم در دانشگاه‌های ما دختران و پسران مختلط با هم درس می‌خوانند یا اینکه زنان برای مردان و بالعکس تدریس می‌کنند تقلید از فرهنگ غربی است و باید اصلاح شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه زندگی در سایه نظام اسلامی فرصتی استثنایی برای حل این گونه مشکلات فراهم آورده است تصریح کرد: امروز که مدیران ما از دستورات ولایت فقیه و مراجع پیروی می‌کنند و برای استفاده از رهنمودهایشان به نزد آنان می‌روند باید فرصت را مغتنم شمرد و مظاهر فرهنگ غرب و دنباله‌روی از بیگانگان را برطرف کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات خوب آموزش و پرورش قم در سال‌های اخیر در راستای ترویج مبانی اسلامی در میان دانش‌آموزان گفت: از این پس هم باید تلاشی مضاعف داشته باشید تا کودکان امروز به مایه مباهات و افتخار ما در آینده تبدیل شوند و تشیع را سربلند سازند.

وی افزود: روایاتی داریم که گویای این حقیقت هستند که تربیت کودکان باید به گونه‌ای باشد که هر کس آنها را دید به مکتب اهل بیت(ع) آفرین بگوید.
منبع: فارس