۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰

توصیه های قرائتی درباره علم آموزی

مسئول ستاد اقامه نماز کشور گفت: ساده‌ترین کلمات قرآن، عمیق‌ترین مفاهیم دینی و انسانی را در بردارند.
کد خبر : ۱۳۷۶۳۸
صراط:  حجت الاسلام محسن قرائتی، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان البرز، گفت: فردی که با قرآن انس و الفت دارد حاضر نیست چند دقیق خواندن قرآن را با لذتی دیگر معاوضه کند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در قالب ساده ترین کلمات، جامع ترین مفاهیم را به بشر انتقال داده و هر شخص بسته به ظرفیت وجودی خود این مفاهیم را در زندگی خود به کار می بندد.

قرائتی خاطرنشان کرد: طلاب در حوزه های علمیه باید استفاده از روایات و رجوع به قرآن را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: فردی که وقت خود را صرف فراگیری علمی می کند باید اطمینان حاصل کند که آموختن آن علم مشکلی از مشکلات جامعه حل می کند و تنها هدر دادن وقت نیست.

مسئول ستاد اقامه نماز کشور گفت: فردی که علمی را فرا می گیرد باید به نیت استفاده از آن توجه داشته باشد؛ چرا که مهمترین شرط در مقبولیت کاری در نزد خدا این است که با نیت الهی انجام گرفته باشد.

قرائتی گفت: علم آموزی امری مداوم و پیوسته است و هرگز به پایان نمی رسد؛ بنابراین افراد نباید تصور کنند که با طی کردن مدارج علمی و گرفتن مدرکی خاص در علمی متخصص می شوند.

مسئول ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: دانشجویان و طلاب حوزه علمیه باید از وقت خود به بهترین شکل استفاده کنند و به هیچ وجه زمان خود را با انجام کارهایی که منفعتی برای آنها ندارد، تلف نکنند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود وجود ولایت فقیه در کشور را سرمایه ای برای آحاد ملت برشمرد و گفت: در همه دنیا فردی وجود دارد که تصمیمات نهایی و مهم کشور را اتخاذ می کند و این فرد در جامعه ما فردی عالم و فرهیخته و مسلط به اموراسلامی است.

وی در پایان گفت: حرکت در مسیر ولایت و رهبری مهمترین رمز سعادت کشور است و مردم با پیروی از فرمایشات مقائم معظم رهبری می توانند آینده ای روشن برای ایران رقم بزنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ستاد نماز صراط