۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
لوموند: فرانسه مرکز انتقال تروریستها از اروپا به سوریه است

تروریست‌های اروپایی ازکجا به‌سوریه می‌روند؟

یک روزنامه فرانسوی با اشاره به حضور تعداد بالای تروریست اروپایی تبار، از فرانسه به عنوان کشوری نام برد که ۲ شهر آن مرکز اصلی انتقال تروریست از اروپا به سوریه هستند.
کد خبر : ۱۳۷۷۹۳
صراط: یک روزنامه فرانسوی با اشاره به حضور تعداد بالای تروریست اروپایی تبار، از فرانسه به عنوان کشوری نام برد که ۲ شهر آن مرکز اصلی انتقال تروریست از اروپا به سوریه هستند.

روزنامه فرانسوی «لوموند» به نقل از سرویس اطلاعات فرانسه نوشت که گروه‌های جهادی از چچن به سوریه رفته اند و 2 منبع ترانزیت این افراد شناسایی شده است.

سرویس اطلاعات فرانسه ضمن اعلام موارد فوق از افزایش قابل توجه شمار افرادی که به سوریه می‌روند تا با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مبارزه کنند، خبر داده است.

بنابر این گزارش جهادی‌های فراوانی از قفقاز به سوریه رفته‌اند. گفته می‌شود که ناآرامی‌های داخلی در سوریه نوعی «جذابیت قدرت» برای معارضان اسد دارد.

یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی فرانسه در این مورد گفت: «هرگز اتفاقی شبیه به این پیش از این حتی در افغانستان رخ نداده است.»

گفته می‌شود فرانسه منبع اصلی صدور تروریسم است چرا که تعداد تروریست‌های فرانسوی تباری که از ماه می به سوریه رفته‌اند، 2 برابر شده‌اند.

حدود 400 نفر به شکل‌های مختلف از جمله چچن به سوریه منتقل می‌شوند و بیش از 200 تن نیز از آغاز اکتبر در سوریه به سر  می‌برند.

2 منبع ترانزیتی دیگر در اروپا هستند. « وین» پایتخت اتریش محل اصلی انتقال افراد به سوریه است به این ترتیب که افراد به ترکیه و سپس به سوریه منتقل می شوند.

شهر «نیس» فرانسه دیگر محلی است که مورد توجه تروریست‌هاست. در این شهر جامعه‌ای از چچنی‌ها متشکل از بیش از  10 هزار نفر است.

آلمان دیگر کشور اروپایی است که شماری تروریست از این کشور به سوریه رفته اند.

سفر تروریست‌ها از اروپا به سوریه این نگرانی را به دنبال دارد که این افراد پس از حضور در سوریه، با قابلیت‌های بیشتری برای اقدامات تروریستی به اروپا برگردند.
منبع: فارس