۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱

اهدای‌نخستین‌نهج‌البلاغه‌مطلابه‌رهبرانقلاب

بزرگترین و نخستین نهج‌البلاغه مطلا به خط علیرضا بهدانی عصر امروز ۳۰ مهر رونمایی شد که قرار است این اثر در آینده نزدیک به محضر رهبر انقلاب اهداء‌ شود.
کد خبر : ۱۳۸۱۵۳
صراط:  مراسم رونمایی از بزرگترین نهج‌البلاغه مطلا عصر امروز 30 مهرماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه برگزار شد. در ابتدای این مراسم حمیدرضا شاه‌آبادی مشاور هنری وزیر ارشاد در توضیح ویژگی‌های این نهج‌البلاغه که برای اولین بار به صورت مطلا تهیه شده است، گفت: این نهج‌البلاغه در 570 صفحه در اندازه 47 در 77 با خط نسخ ایرانی توسط علیرضا بهدانی به مدت یک سال کتابت شد. حدود 60 ورقه طلایی 8 در 8 سانتی‌متری هر در هر صفحه به کار برده شده که در مجموع 34 هزار و 200 ورقه طلا به مبلغ 110 میلیون مصرف شده است.

وی با بیان اینکه این نهج‌البلاغه بعد از رونمایی به محضر رهبر معظم انقلاب هدیه خواهد شد، به پیشینه و فعالیت‌های گذشته بهدانی اشاره کرد و گفت: کاتب این اثر در سال گذشته بزرگترین قرآن مطلای جهان را نیز تهیه کرده بود که به محضر مقام معظم رهبری نیز اعطا شد. معظم‌‌له نیز این قرآن را به موزه آستان قدس رضوی اهداء کردند.

وزیر ارشاد نیز بعد از توضیحات شاه‌آبادی در رابطه با این اثر فاخر گفت: خط این اثر خط نسخ است که یکی از خطوط زبان فارسی است. این کتاب یکی از آثار فاخری است که باید در موزه‌ها نگهداری شود. البته بهتر است پیش از انتقال به موزه در دانشگاه‌ها مانند دانشگاه قرآن در معرض دید عموم قرار گیرد. همچنین بهتر است که در زمینه خط اثر کاری کنیم تا بهتر و خواناتر شود.
منبع: تسنیم