۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱

اخبارجدیدپیرامون‌سانحه‌آزادراه‌قم‌درراه است

وزیر راه و شهرسازی از اعلام نتیجه بررسی سانحه آزادراه تهران - قم در دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: حدود 2 هزار کیلومتر از راه‌های بسیار پرتردد کشور را به دوربین‌های الکترونیک و نظارت تصویری مجهز می شود.
کد خبر : ۱۳۸۱۷۳
صراط:  عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال پیگیری دو موضوع عمده هستیم که یکی مدیریت شبکه راه‌ها است تا به صورت الکترونیک انجام می‌شود، گفت: در اولین گام برنامه داریم حدود 2 هزار کیلومتر از راه‌های بسیار پرتردد کشور را به دوربین‌های الکترونیک و نظارت تصویری مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود و آگهی مناقصه آن به زودی از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد، افزود: امیدواریم با آغاز تجهیز این 2 هزار کیلومتر راه به دوربین الکترونیک به صورت پایلوت، در مرحله بعد 10 هزار کیلومتر از راه‌های پرتردد کشور را به این دوربین‌ها مجهز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در بحث نوسازی ناوگان چند روز پیش هیئت وزیران مصوبه‌ای داشت که به ازای ورود هر ناوگان و کشنده جدید، بخشی از کشنده‌های قبلی از دور خارج شوند که در همین رابطه آیین‌نامه به زودی ابلاغ شده و اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

آخوندی در خصوص نتایج بررسی علل وقوع تصادف اخیر آزادراه تهران ـ قم، خاطر نشان کرد: تاکنون 2 جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در این باره تشکیل شده است و جلسه سوم آن دوشنبه هفته آینده تشکیل شده و گزارش رسمی آن را در همان روز منتشر می‌کنیم.
منبع: مهر