۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲

نظر وزیر درباره اعدام مجدد فرد زنده شده

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه، صحبت‌های نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و اعدام مجدد یک محکوم اظهار نظر کرد.
کد خبر : ۱۳۸۲۱۷
صراط:  حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم روز کارشناسی رسمی دادگستری با حضور در جمع خبرنگاران  در خصوص طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه اظهار داشت:‌ پیش از این لوایح قوه قضاییه از سوی دولت به مجلس ارجاع می‌شد اما متأسفانه این امر با تأخیر صورت می‌گرفت.

وی افزود: براساس پیشنهادی که قوه قضاییه داد مقرر شد که اگر تأخیر در ارسال لوایح از سوی دولت طولانی شود رئیس قوه قضاییه خود اقدام به ارسال لوایح به مجلس کند که مجلس هم این موضوع را تصویب کرده است.

وی افزود: لوایح معطل مانده در دولت دهم زیاد بود که امیدواریم در این دولت این اتفاق نیفتد ضمن اینکه دولت جدید اعلام کرده که قانون را رعایت می‌کند و اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهد.

پورمحمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اظهارات اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص قلیان کشیدن خانم‌ها گفت: شاید خیلی چیزها آزاد باشد اما ما نباید کسی را تشویق کنیم و خیلی نباید در مورد آن موضوع صحبت کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: قلیان شاید برای آقایان هم آزاد باشد ضمن اینکه ما دخانیات را ممنوع نکرده‌ایم اما نمی‌خواهیم کسی را تشویق به کاری کنیم.

وی در خصوص لایحه جامع وکالت که گفته می‌شد برای اعمال نظر وزیر به وزارت دادگستری ارسال شده است، گفت: چنین چیزی نبوده بلکه این لایحه در حال آماده شدن است و چون در دولت قبلی به تصویب رسیده نیاز به اصلاحاتی دارد.

پورمحمدی گفت: این لایحه اکنون در کمیسیون لوایح دولت است که ما تلاش داریم به سرعت آن را به مجلس ارائه دهیم.

وزیر دادگستری در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی براینکه آیا با توجه به اینکه گفته بودید موضوع علیرضا. م، فرد اعدامی را پیگیری می‌کنید امکان دارد در جلسه مسئولان عالی قضایی که فردا برگزار می‌شود موضوع را با رئیس قوه در میان بگذارید، گفت: نه ما اول باید بدانیم این فرد بهبود پیدا می‌کند یا نه چرا که فعلاً این فرد با دستگاه نگهداری شده است.

وی در ادامه  گفت: فکر نمی‌کنم مصلحت باشد این فرد بار دیگر اعدام شود و خوشبختانه با تلاش‌هایی که کرده‌ام با جواب‌های مثبتی روبه‌رو شده‌ام.
منبع: فارس