۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

بحران مالی آمریکا به ارتش رسید

کاهش شدید بودجه موجب باقی ماندن تنها 2 تیپ آموزش دیده در ارتش آمریکا شد.
کد خبر : ۱۳۸۲۵۶
صراط: کاهش هنگفت بودجه در ایالات متحده موجب شده است، تا ارتش این کشور از بودجه آموزش خود کاسته و تنها دو تیپ آماده جنگ داشته باشد.

به نقل از راشا تودی روسیه، کاهش هنگفت بودجه در ایالات متحده آمریکا موجب شده است، تا ارتش این کشور از بودجه آموزش خود کاسته و تنها دو تیپ آماده جنگ داشته باشد.

فرماندهان جنگی هشدار داده‌اند، در صورتی که کاخ سفید همچنان به کاهش بودجه خود ادامه دهد، به آن واکنش شدیدی نشان خواهند داد.

رهبران نظامی در کنفرانس سالانه انجمن ارتش ایالات متحده به انتقاد از کاهش هزینه‌ها که اثر مخربی بر نیروهای مسلح دارد، پرداختند.

ژنرال ری اودیرنو، فرمانده کارکنان ارتش، دولت آمریکا را برای اوضاع بی ثبات اقتصادی که ارتش را وادار به کاهش هزینه کرده است، به باد انتقاد گرفت.

اودیرنو در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: زمانی آمده است که ما به سادگی پول کافی برای فراهم کردن بودجه‌ای که به اعتقاد من مبالغی به حق برای ادامه عملیات‌های احتمالی است، نداریم.

وی تاکید کرد که به دلیل کاهش بودجه نظامی آنها مجبور به لغو شش ماه از آموزش‌های نظامی شده‌اند و به موجب آن تنها دو تیپ آموزش دیده برای ارتش آمریکا باقی مانده است. هر تیپ می تواند بین 3500 تا 5000 سرباز را در خود جای دهد.

با شروع جنگ عراق و افغانستان در دهه گذشته ارتش آمریکا گسترش یافته و تعداد کارکنان آن به 570 هزار نفر رسید.

با خروج ارتش آمریکا از این کشورها در زمان دولت اوباما مقامات آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای کوچک کردن ارتش با کاهش تعداد خدمه از مقیاس 45 نفر به 33 نفر هستند.

برنامه بعدی دولت آمریکا برای کاهش هزینه‌ها  قرار است، در ژانویه سال آینده انجام پذیرد و احتمال دارد بودجه وزارت دفاع در راستای این برنامه 21 میلیارد دلار دیگر نیز کاهش یابد.
منبع: فارس