۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
گم شدن اتهامات در میان هیاهوی رسانه‌ای

چرا اتهام دایی به سپاهان پیگیری نمی‌شود؟

سئوالی که امروز در هیاهوی به وجود آمده در فوتبال کشور گم شده این است که تکلیف اتهامات علی دایی علیه سپاهان چرا پیگری نمی‌شود.
کد خبر : ۱۳۸۲۷۹
صراط: همه چیز از خطای شجاع خلیل‌زاده روی بازیکن پرسپولیس اتفاق افتاد و داور آن مسابقه با گرفتن خطای پنالتی و اخراج بازیکن پرسپولیس فوتبال ایران را وارد مرحله جدیدی کرد.

پس از این بازی بود که علی دایی در کنفرانس خبری اعلام کرد داور به سمت تیم مقابل غش کرده بود و اتهاماتش را ابتدا متوجه سپاهان کرد، چرا که زمانی ‌که داوری به سمت تیمی غش می‌کند، معنای آن این بوده که به طور حتم تیم مقابل داور را خریده است یا به هر نحو کاری کرده که داور به سودش سوت بزند.

با واکنش‌ها و اظهار نظرهای سرمربی پرسپولیس پس از بازی در انتظار این قضیه بودیم که هر چه ناپاکی اتفاق افتاده مربوط به بازی سپاهان باشد و دست عوامل تیم زردپوش اصفهانی در رشوه دادن به داور مشخص شود، اما هر چه از این ماجرا گذشت شاهد اتفاقات و مسائل پشت‌پرده‌ای بودیم که در سال‌های گذشته و زمانی که دایی سرمربی تیم‌های دیگر از جمله راه‌آهن بوده، رخ داده است.

کاری به اینکه چه قضایایی در این میان در فوتبال ایران رخ داده نداریم، اما سؤالی که در حال حاضر ذهن فوتبال‌دوستان اصفهانی را به خود مشغول کرده این است که پس تکلیف اتهام علی دایی علیه سپاهان چه شد و چرا دیگر هیچ فردی از مسئولان سپاهان پیگیر این مسئله نیست.

آقای فرامرزی سرپرست سپاهان که وی را به عنوان یک فرد بسیار محترم و از معدود افراد باسواد در فوتبال ایران می‌دانیم در مورد این موضوع می‌گوید: دایی اتهامی را به صورت مستقیم به سپاهان وارد نکرده است، در حالی که باید بگوییم اگر گفته سرمربی پرسپولیس مبنی بر اینکه داور به سمت تیم مقابل غش کرده بود، اگر اتهام نیست پس چیست.

درصورتی‌ که این موضوع از سوی مسئولان باشگاه سپاهان پیگیری نشود و از آن سرسری بگذرند نه تنها اذهان عمومی به این سمت می‌رود که نکند به واقع سپاهان عمل خلافی را مرتکب شده که قصد ندارد این موضوع را پیگیری کند، بلکه سبب می‌شود که از این پس هر بار که پرسپولیس با سپاهان بازی دارد، مسئولان این باشگاه اتهاماتی تازه را برای توجیه شکست‌هایشان برابر زردپوشان اصفهانی مطرح کنند.

همان طور که سال گذشته قرمزپوشان پایتخت قضیه آب‌های مشکوک را در اصفهان برای توجیه شکستشان برابر سپاهان مطرح کردند که البته هیچ‌گاه هم ثابت نشد، این بار هم این اتهامات البته از نوع جدیدتر آن به باشگاه اصفهانی زده شد که باید به طور قطع با ان برخورد جدی شود.

این سؤال هم مطرح است که اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس اشتباهات داوری بود یا عمدی در کار داور بوده و چرا حواشی از این بازی آغاز و به بازی‌هایی دیگر در سال‌های گذشته کشیده شد و باید بگوییم پس تکلیف اتهامات علی دایی در بازی سپاهان پرسپولیس چه شد.

در صورتی‌ که اگر سال گذشته این اتهامات پیگیری می‌شد، شاید این نوع اتهام زدن‌های بدون مدرک و سند باب نمی‌شد و اما با توجه به شرایط به وجود آمده باید شاهد زدن اتهاماتی جدیدتر در بازی‌های آینده باشیم.

نوع برخورد گاها تند آقای دایی با داوران لیگ برتری بسیار قابل تامل است و از حد معمول گذشته و صدای افرادی را که فوتبالی هم نیستند، درآورده است، پس باید باشگاه سپاهان به عنوان مرجعی که ابتدای همه پایش به این اتفاقات باز شده ترس از نام‌ها را کنار گذاشته و جلوی این‌گونه رفتارهای بسیار زشت و اتهامات پیاپی را گرفته و از اعتبارش در فوتبال ایران دفاع کند.

اگر آقای دایی از شب گذشته می‌دانسته که داور به سمت سپاهان غش کرده، چرا همان شب این موضوع را اعلام نکرده است و چرا گذاشته داور به قضاوتش بپردازد، در حالی‌ که با شخصیتی که از سرمربی پرسپولیس سراغ داریم، وی فردی نیست که در مورد این مسائل کوتاه بیاید.

این چراها و هزاران چرای دیگر در این مورد مطرح است که باید پاسخی به تنها بخشی از این سؤالات حداقل از سوی باشگاه سپاهان داده شود تا باشگاه بزرگ سپاهان به عنوان یکی از باشگاه های پیشرو در کشور که که توانسته در سال‌های اخیر در ایران و آسیا بدرخشیده بازیچه تهمت ها قرار نگیرد و بدانند که طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رور بزرگ‌تر از آن هستند که هر فردی بتواند به آن اتهام بزند و آب هم از آب تکان نخورد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲
۰
۰
یعنی امکان نداره داور شرط بندی کرده باشه یا با یه شرط بند همکار باشد و سپاهان بی خبر باشد؟؟؟
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲
۲
۲
به دلیل اینکه قدرت در پشت پرده دست دایی و دوستانش مثل بابک زنجانی است.
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲
۲
۲
به دلیل اینکه قدرت در پشت پرده دست دایی و دوستانش مثل بابک زنجانی است.
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲
۱
۱
با افرادی که دایی دور و بر خودش جمع کرده کسی جرات نمیکنه بر علیه او موضع بگیره . افرادی مثل بابک زنجانی .