۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷

اوضاع به نفع رهبران سوری است

یک رسانه غربی در گزارشی با تاکید بر موضع قوی بشار اسد و حمایت اکثریت مردم از نظام سوریه به نگرانی جامعه جهانی از فعالیت گروههای تروریستی تکفیری در این کشور اشاره کرده است.
کد خبر : ۱۳۸۳۳۷
صراط:  به نقل خبرگزاری فرانسه، مواضع روشن و شفاف بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که در گفتگو با شبکه المیادین مطرح شد، با اهتمام منطقه ای و بین المللی روبرو شد و بسیاری از تحلیلگران آن را نشانه قوت سوریه و پایبندی به مواضع و اصولی که در مراحل قبلی از آن دفاع کرده اند دانسته اند.

این تحلیلگران همگی بر این باورند که رهبران سوریه در موضع قدرت قرار گرفته اند و این پس از افشا شدن ماهیت گروههای مسلح در سوریه است.به ویژه اینکه اکثر آنها، گروههای افراطی هستند و اخیرا شاهد کاهش فشار غربی ها به سوریه با توجه به نگرانیهایی که درباره افزایش نفوذ این گروههای افراطی و تبعات آن وجود دارد،هستیم.

خبرگزاری فرانسه به نگرانیهای کشورهای غربی درباره ارسال سلاح برای گروههای افراطی وابسته به القاعده و افزایش نفوذ این گروهها شامل دولت اسلامی عراق و شام(داعش) و جبهه النصره اشاره کرده است.

این خبرگزاری به نقل از شادی حمید کارشناس موسسه بروکینگز تاکید کرده است: جامعه بین المللی نگران افزایش نفوذ افراط گرایی از سوی گروههای مسلح در سوریه است و این اقدامات موضع رهبران سوریه را درباره ماهیت این گروهها تقویت می کند.

وی افزود: بشار اسد هم اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس اطمینان می کند و بحث سرنگونی نظام سوریه دیگر مطرح نیست و بشار اسد شریک جامعه جهانی در نابودی سلاح شیمیایی است.

حمید افزود: بشار اسد مطمئن است که این بحران را پشت سر خواهد گذاشت و موضع آمریکا درباره رهبران سوریه تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: بنیان نظام سوریه در طول بحران قوی مانده است، اوضاع بر وفق مراد آنها است و حمایتهای ایران و روسیه از نظام سوریه به طور کامل ادامه دارد و در مقابل موضع آمریکا در قبال سوریه تغییر کرده است و این را می توان از تمجید جان کری وزیر خارجه آمریکا از بشار اسد در موضوع سلاح شیمیایی درک کرد و این موضوع پیروزی برای بشار اسد محسوب می شود.

حمید بیان کرد: جامعه جهانی بیش از قبل از افزایش افراط گرایی نگران است و مواضع در قبال سوریه به دیدگاه رهبران سوریه در این باره نزدیک شده است.

از سوی دیگر هلال خشان رئیس بخش علوم سیاسی در دانشگاه آمریکایی در بیروت می گوید: رهبران سوریه به اطلاعات متعددی برای تقویت خود متکی هستند که مهمترین آن ادامه حمایت اکثریت مردمی از آن است و اوضاع هنوز به نفع آن است.

خشان تاکید کرد: رهبران سوریه از نظر تحولات میدانی وضعیت ممتازی دارند و این اوضاع به آنها اجازه می دهد که شروط خود را تحمیل کنند و سقف خواسته های خود را بالا ببرند.

منبع: مهر
برچسب ها: رهبران سلاح صراط