۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
امام جمعه میاندرود مطرح کرد

شخصیت اول سریال‌ها حجاب کمتری دارد

رسولی ابراز داشت: در اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها که مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد، شخصیت اول آن دارای حجاب کمتری است که این نوع کارکرد رسانه‌های گروهی و تبلیغاتی دارای اشکال است.
کد خبر : ۱۳۸۴۶۶

صراط: امام جمعه میاندرود گفت: مطبوعات و صدا و سیما کار فرهنگی در مورد حجاب انجام نمی‌دهند.


امام جمعه میاندرود عصر امروز در جمع بانوان در شهر سورک مرکز این شهرستان در سخنانی در مورد اهمیت توجه به حجاب به پرسش‌های رایج در این مورد پاسخ داد.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری با بیان اینکه امروز مطبوعات و صدا و سیما برای حجاب کار فرهنگی انجام نمی‌دهد، افزود: صدا و سیما کارشناس مذهبی می‌آورد و در مورد حجاب و عفاف سخن می‌گوید، اما تاثیر این سخن تا زمانی است که یک سریال پخش می‌شود و ترویج بی‌حجابی می‌کند.

وی ادامه داد: با انجام اینکار همه سخنان این کارشناس یا روحانی بر باد فنا می‌رود، چرا که عملا ثابت کردید که می‌شود که یک زن و دختر هم به عنوان بی‌حجاب و بدحجاب باشد و عروس هم داشته باشد.

رسولی ابراز داشت: در اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها که مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد، شخصیت اول آن دارای حجاب کمتری است که این نوع کارکرد رسانه‌های گروهی و تبلیغاتی دارای اشکال است.

اکثر سوال‌ها در باب محرم و نامحرم است

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه اکثر سوال‌ها در باب محرم و نامحرم است، افزود: این نشان‌دهنده دغدغه دختران ما در مورد مسئله محرم و نامحرم است.

وی گفت: نامحرم در هر شرایط و موقعیتی نامحرم است و فرقی نمی‌کند نامحرم فامیل درجه یک یا یک فامیل دور و یا یک مرد غریبه باشد.

رسولی ابراز داشت: بگو و بخند و نگاه‌های غیرعادی به نامحرم دچار اشکال است و دست دادن به نامحرم به خاطر احترام و یا مسائلی از این دست درست نیست و فرد با انجام این عمل فعل حرامی مرتکب می‌شود.

طبق فتوای علما رقص مطلقا حرام است

وی در پاسخ به پرسش دیگری عنوان کرد: طبق فتوای علما رقص مطلقا حرام است، الا زن برای شوهر و حتی رقص در مجالس زنانه هم حرام شمرده شده است.

امام جمعه میاندرود ادامه داد: هر حرکت موزون زن که باعث تحریک در نفر دیگر شود، دچار اشکال است و مجوز رقصیدن نیست.

وی گفت: متاسفانه برخی‌ها شایعه کرده‌اند که رقص محلی یا همان سما کردن بدون اشکال است که عزیزان باید بدانند این رقص‌ها و سماهای محلی هم دچار اشکال است.

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه در فرهنگ‌های مختلف این حرکات موزون با اسامی مختلف خوانده می‌شود، اظهار داشت: رقص و انجام حرکات موزون که باعث تهییج فرد دیگر شود، دارای اشکال است.

ارتباط با پدر مصونیت بخش دختران/مادر کانون مهر و محبت خانواده

وی در ادامه به علاقه بین پدر و دختر اشاره کرد و گفت: ارتباط با پدر می‌تواند برای دختر مصونیت بخش باشد و این ارتباط برای دختر امنیت می‌آورد و پشتوانه دختر برای آینده است.

رسولی به لزوم وجود ارتباط صمیمی بین پدر و دختر اشاره کرد و ابراز داشت: از سوی دیگر مادر کانون مهر و محبت است و اگر ارتباط با مادر برقرار نشود، دختر و پسر در آینده زمانی که خودشان دارای فرزند شدند، دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: باید از کانون مهر، محبت و عطوفت مادر به خوبی استفاده شود تا اگر فردا در بیرون از خانواده در معرض محبت غریبه قرار گرفتید، بتوانید نحوه تعامل و تقابل با آن را انجام دهید.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه خانم‌ها به دلیل عاطفی بودن زود رنج هستند، افزود: اگر شما به پدر بی‌احترامی کنید، پدر به دلیل وجود این خصوصیت اخلاقی شما را درک می‌کند، اما مادر توقع ندارد که فرزند دخترش به او بی‌احترامی کند.

وی ادامه داد: مادر به دلیل زن بودنش دلش بیشتر برای دختر می‌سوزد و باید تلاش کنید تا ارتباط با مادران صمیمی‌تر شود.

امام جمعه میاندرود در بیان علل کمرنگ شدن حجاب در بین دختران به ندانستن احکام حجاب، ندانستن اهمیت حجاب اشاره کرد و گفت: گاهی دختران نمی‌دانند که حجاب مصونیت‌آور است و شاید دختران نمی‌دانند که حجاب بهترین زره در مقابل حملات نفسانی و شیطانی است.

وی ادامه داد: آگاهی دختران از این مسایل باعث تشویق آنها به حجاب می‌شود و در صورتی که دختران قدر خود را بدانند و به ارزش وجودی خود در نزد پروردگار پی ببرند، خود را ارزان نمی‌فروشند.

وی ادامه داد: فروشنده میوه اگر کالای بنجلی داشته باشد، همان دم در مغازه آن را می‌گذارد تا همه به آن نگاه کنند تا عده‌ای آن را دستچین و ورچین کنند تا اگر دلش خواست از آن استفاده کند، اما میوه‌ای که قیمتی، با اهمیت و دارای ارزش است را هرگز دم دست مشتری نمی‌گذارد و اگر مشتری هم بیاید، به او اجازه ورچین کردن نمی‌دهد.

این مسئول ابراز داشت: اگر انسان موجود با ارزشی است، بعد از آن زن با ارزش‌ترین موجودات بوده و در مجموع باید گفت که ارزش زن بیشتر از مرد است.

وی ادامه داد: مردها باید بر بنیان و اساس خانواده تکیه کنند که این اساس در خانواده زن و مادر است که اگر این نقش به درستی ایفا نشود، جامعه سالم نیز نخواهیم داشت.

منبع: فارس