۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱

تابلوهای صداقت آمریکایی دوباره نصب شود

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید تابلوهای صداقت آمریکایی را با توجه به نزدیکی روز 13 آبان دوباره نصب کند گفت: عده ای با فشار می خواهند جلوی پخش سرودهای ضد آمریکایی را از صدا و سیما بگیرند.
کد خبر : ۱۳۸۶۴۹
به گزارش صراط، پرویز سروری اظهار داشت: موضوع عجیبی در کشور در حال رخ دادن است که نباید به صورت عادی از کنار آن عبور کرد. مصاف مهمی در عرصه بین المللی و مسایل هسته ای در حال رخ دادن است که عقل سیاسی حکم می کند قدرت چانه زنی تیم هسته ای افزایش یابد. اخیراً تابلوهای تبلیغاتی زیبایی توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران با عنوان صداقت آمریکایی در سطح شهر نصب شد که موجب خشنودی مردم تهران شد. بیلبوردهایی که هوشمندانه طراحی شده و تذکراتی را در خصوص اینکه آمریکا به دنبال نتیجه در مذاکرات نیست و صادقانه نیز در این مذاکرات حاضر نمی شود به دنبال داشت.

به گفته این عضو شورای شهر تهران اما ناگهان مشاهده می کنیم که هجوم گسترده ای علیه این اقدامات که صرفاً منوط به این تابلوها هم نیست در کشور ایجاد می شود.

وی ادامه داد:  این عده با فشار به صدا و سیما به دنبال این هستند که سرود آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو روز 13 آبان از تلویزیون پخش نشود. عده ای واگرا و منفعل که مرعوب دشمن هستند در برخی مناصب حضور دارند که سعی می کند فضای داخلی را به فضای قبرستان تبدیل کرده و اجازه ندهند هیچ صدای اعتراضی علیه آمریکا شنیده شود.

سروری تاکید کرد: این افراد  اقدامات آمریکا در 8 سال جنگ تحمیلی، ترورهسته ای دانشمندان و هماهنگی کامل با اسرائیل را در مقابله با جریان های اسلامی و ریختن میلیونها خون پاک در منطقه نادیده می گیرند و در نقشی کرنش مابانه سعی می کند مذاکره را به کرنش کاملی در مقابل دشمن تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع خطر بسیار بزرگی است، تاکید کرد: شاهدهستیم فردی که در گذشته عضو تیم هسته ای بود و اخبار مذاکرات را افشا می کرد امروز مدعی  شده است و می گوید باید بررسی شود که پول این تابلوها از کجا تامین شده است. یا عده ای دیگر می گویند  این موضوع باید در شورای امنیت بررسی شود. در یک کلام باید به این افراد گفت به کجا چنین شتابان، عده ای که مرعوب و منفعل هستند می خواهند دست تیم مذاکره کننده را هم خالی کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: مذاکره یعنی معامله، دریافت و پرداخت اما این عده می خواهند مذاکره تنها پرداخت از سوی ما باشد و این رفتارها بسیار خطرناک است، مردم باید واکنش نشان دهند. دولت نیز باید به این موضوع واکنش نشان داده و به دنبال طراحی دیپلماسی مردمی قدرتمند باشد. چرا باید شاهد این همه هجمه به شهرداری که یک سازمان غیر رسمی هستیم باشیم.

وی با قدردانی از شهرداری به خاطر نصب این تابلوها افزود: نقدی هم به مسئولان شهرداری داریم که چرا مقابل این فشارها کمر خم کرده و اقدام به جمع آوری این تابلوها کرده اند. امروز در ایام  13آبان قرار داریم و باید شهرداری بار دیگر این تابلوها را در سطح شهر نصب کند.

سروری با ابراز نگرانی نسبت به فضای ایجاد شده ادامه داد: نگران فضایی که امروز به وجود آمده هستیم چرا که عده ای می خواهد با تهدید، ارعاب و شانتاژ رسانه ای هر صدای ضد آمریکایی را خفه کنند. این رفتارها تاسف آور است و جامعه باید با واکنش منطقی جلوی این رفتارهای پرخطر را بگیرد.

منبع: مهر