۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
ماموران آل خلیفه منزل یک معترض را هدف گاز اشک آور قرار دادند

بمب دست‌ساز ۲ پلیس را زخمی کرد

ماموران امنیتی آل خلیفه منزل یکی از معترضان در منطقه شهرکان هدف شلیک گسترده گاز اشک آور قرار دادند و در همین حال دو نیروی پلیس نیز در انفجار بمبی دست ساز در روستایی در بحرین به شدت زخمی شدند.
کد خبر : ۱۳۸۸۸۸
صراط: ماموران امنیتی آل خلیفه منزل یکی از معترضان در منطقه شهرکان هدف شلیک گسترده گاز اشک آور قرار دادند و در همین حال دو نیروی پلیس نیز در انفجار بمبی دست ساز در روستایی در بحرین به شدت زخمی شدند.

به نقل از پایگاه خبری المنار، مقامات بحرینی به سیاست مجازات جمعی علیه شهروندان بحرینی روی آورده اند.

تصویر ویدیویی که در اینترنت منتشر شد نشان می دهد نیروهای امنیتی بحرینی منزلی را در منطقه شهرکان به شلیک گسترده هدف شلیک گازهای سمی قرار دادند.

این در حالی است که سازمان های مدافع حقوق بشر با متهم کردن رژیم بحرین به استفاده بیش از حد از گاز اشک آور، خواستار خودداری کشورها از فروش گازهای سمی به دولت بحرین شده اند.

دولت بحرین که به علت برنامه خود برای خرید یک میلیون و ششصد هزار نارنجک حاوی گاز اشک آور با انتقاد گروه های مدافع حقوق بشر مواجه شده است، استفاده گسترده خود از گاز اشک آور علیه معترضان به دولت را توجیه کرد.

دفتر سخنگوی دولت بحرین در پیامی به رویترز اعلام کرد گاز اشک آور سلاحی کشنده نیست و پلیس بحرین به طور مناسب و مطابق با قانون و با رعایت معیارهای بین المللی از آن استفاده می کند.

بحرین از فوریه 2011 صحنه اعتراضات مردمی است که به شدت از سوی حکومت محکوم می شود.

در این بیانیه آمده است: نیروهای پلیس بحرین کمتر از حد مجاز قانونی از زور استفاده می کنند و اقدام معترضان در آتش زدن لاستیک خودروها و استفاده کوکتل مولوتوف بسیار خطرناک تر از استفاده مقامات از گاز اشک آور است.

این بیانیه افزود: از زمان آغاز اعتراضات در دو سال و نیم پیش در بحرین تاکنون بیش از 2300 پلیس زخمی و 9 نفر نیز کشته شده اند.

در گزارشی بین المللی که در ماه نوامبر 2011 صورت گرفت آمده است دست کم 35 نفر در قیام مردم بحرین کشته شده اند که پنج نیروی امنیتی نیز در بین کشته شدگان دیده می شدند.

مخالفان بحرینی شمار کشته شدگان در اعتراضات را بیش از هشتاد نفر ذکر کرده اند.

دو نیروی پلیس بحرین بر اثر انفجار بمب زخمی شدند

از سوی دیگر وزارت کشور بحرین یکشنبه اعلام کرد بر اثر انفجار بمب دست سازی که شنبه  شبدر این کشور منفجر شد، دو نیروی پلیس به شدت زخمی شدند.

این بمب دست ساز در یک پست ایست بازرسی در روستای «دیمستان» بحرین کار گذاشته شده بود.
منبع: فارس