۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
مجلس به همکار خود اعتماد می کند؟

همراه روحانی در نیویورک، گزینه بعدی وزارت ورزش

اخبار رسیده به صراط حاکی است که یکی از نمایندگان همراه روحانی در نیویورک برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۸۸۸۹
"گروه ورزشی صراط" - اخبار رسیده به صراط حاکی است که احمدرضا دستغیب به عنوان گزینه بعدی حسن روحانی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی خواهد شد.


دستغیب در سفر نیویورک به عنوان یکی از دو نماینده مجلس با روحانی همسفر شده بود

به گزارش گروه ورزشی صراط، بعد از عدم توفیق سید رضا صالحی امیری در جلب اعتماد مجلس برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، دستغیب نماینده مجلس شورای اسلامی، گزینه بعدی این وزارتخانه خواهد بود.

احمدرضا دستغیب (علی اصغر) نماینده شیراز در مجلس و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی، یکی از همراهان روحانی در سفر به نیویورک بود. او همچنین اخیرا با حکم علی جنتی به عنوان یکی از اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی انتخاب شده است.

موارد فوق دستغیب را در زمره نمایندگان نزدیک به دولت قرار داده است. دستغیب 37 ساله اگرچه در انتخابات مجلس نهم در زمره اصولگرایان مجلس شمرده می‌شد اما در سابقه سیاسی کوتاه او نزدیکی به اصلاح طلبان و از جمله حزب اعتماد ملی نیز دیده می‌شود. او در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به حامیان محسن رضایی پیوست.


دستغیب در کنار مشایی

او در دولت اول احمدی نژاد مدتی ریاست سازمان جوانان استان فارس را نیز بر عهده گرفت. با این وجود هنوز موضع نمایندگان جبهه پایداری در مجلس و تعدادی از نمایندگان فراکسیون اصولگرایان درباره او روشن نیست.

بر اساس اظهارات و موضع گیری های نمایندگان منتسب به جبهه پایداری، قریب به اتفاق آنان به هیچ یک از 4 وزیر پیشنهادی که تا کنون رای اعتماد مجلس را نگرفتند، رای ندادند. رای عدم اعتماد به صالحی امیری شباهت زیادی به رای میلی منفرد و سلطانی فر داشت. این سه وزیر پیشنهادی ناکام به ترتیب 107، 105 و 117 رای مثبت نمایندگان را دریافت کردند. این آرا این گمانه را که تقریبا اکثر نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان که تعداد آنها صد نفر است به این وزرا رای منفی داده اند، تقویت می کند.

دستغیب در اظهارات خود موضع مشخصی درباره وزرای پیشنهادی ورزش بروز نداده است اما یک بار انتقادات تندی را نسبت به رویه این وزارتخانه مطرح کرده و گفته است که "متاسفانه وزارت ورزش و جوانان در گذشته نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده در این وزارت‌خانه دست پیدا کند."

بی تردید یکی از اهداف روحانی از معرفی قریب الوقوع دستغیب، جلب حمایت نمایندگان از طریق انتخاب یکی از همکاران آنهاست اما معلوم نیست نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون اصولگرایان حاضر باشند به او که سابقه نزدیکی به طیف اصلاح طلب را نیز دارد رای اعتماد بدهند.

نظرات بینندگان
رهگذر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲
۶
۱
شما عجب خبرگزاری بی خبری هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

عزیزم شریعتمداری سرپرست شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲
۲
۱
اوه اوه
این خیلی ....

خب یه ورزشی رو بذارن دیگه