۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۲

36 فلسطینی آزاد می‌شوند

کابینه اسرائیل روز یکشنبه با آزادی دومین گروه اسرای فلسطینی متشکل از ۲۶ نفر در چارچوب مذاکرات سازش موافقت کرد.
کد خبر : ۱۳۸۸۹۱
صراط:کابینه اسرائیل روز یکشنبه با آزادی دومین گروه اسرای فلسطینی متشکل از ۲۶ نفر در چارچوب مذاکرات سازش موافقت کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیات وزرای کابینه اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو امروز، یکشنبه موافقت خود با آزادی 26 اسیر فلسطینی دیگر را اعلام کرد.
بنا به این گزارش، آزادی این گروه 26 نفره اسرای فلسطینی در مقابل ادامه شهرک سازی ها در اراضی فلسطینی در چارچوب اجرای توافقات اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات سازش صورت می گیرد.
روزنامه اسرائیلی «معاریو» گزارش داد که مقامات اسرائیلی تصمیم دارند روز سه شنبه آینده این گروه از اسرای فلسطینی را آزاد کنند.
پیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست روز یکشنبه آینده موضوع آزادی گروهی دیگر از اسرای فلسطینی را بررسی خواهد کرد.
گفتنی است که ماه گذشته نیز 26 اسیر فلسطینی در چارچوب توافقات اسرائیل و فلسطین درباره ازسرگیری مذاکرات سازش و ادامه شهرک‌ سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی از زندان های اسرائیلی آزاد شدند.
در این میان، رادیو اسرائیل گزارش داد که آزادی شماری از زندانیان فلسطینی با خبری مبنی بر ساخت واحدهای جدید یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن همراه خواهد شد.
برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) و تیم مذاکرات فلسطینی قاطعانه با آزادی 104 اسیر فلسطینی در مقابل استمرار شهرک‌ سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی مخالف کردند.
به نوشته این روزنامه، تیم مذاکرات فلسطینی و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان با آزادی 104 اسیر فلسطینی که پیش از امضای توافقنامه اسلو در تاریخ 13 سپتامبر سال 1993 به اسارت درآمده‌اند، موافقت کردند و آزادی این اسرا در مقابل عدم مراجعه این تشکیلات به سازمان ملل و ملحق شدن به نهادهای آن صورت می گیرد.
بر اساس این گزارش "صائب عریقات" مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان به رهبران گروه‌های فلسطینی و نمایندگان آنها در نشستی که چند روز پیش برگزار شد، گفت که قضیه اسرا ارتباطی به مذاکرات کنونی ندارد.
مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی از چند هفته قبل پس از چندین بار سفر "جان کری" وزیر خارجه آمریکا به منطقه و ارائه طرح‌های اقتصادی موسوم به "صلح اقتصادی" با اسرائیل، آغاز شده است.
به دنبال ازسرگیری این مذاکرات، رژیم صهیونیستی ماه گذشته 26 اسیر فلسطینی که از پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمده بودند، آزاد کرد و قرار شد بقیه اسرا از مجموع 104 اسیر نیز طی سه مرحله بعدی و ظرف مدت 9 ماهی که کری به عنوان مدت زمان دستیابی به راه‌حل نهایی تعیین کرده است، آزاد شوند.
منبع: تسنیم