۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۹
دیدار معوقه هفته دهم لیگ برتر فوتبال

«سوبله چوبله» به ژنرال رسید

قسمت این بود که بازی استقلال - مس کرمان به تعویق بیفتد تا این بازی نه چندان حساس با حضور پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت ۲ تیم حساسیتی ویژه پیدا کند.
کد خبر : ۱۳۸۸۹۴
صراط: شاید اگر استقلال درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نبود و بازی این تیم مقابل مس کرمان در زمان اعلام شده قبلی برگزار می‌شد، رویارویی تیم امیر قلعه‌نویی با تیمی که محمود یاوری هدایت آن را برعهده داشت با کمترین حساسیت و حاشیه برگزار می‌شد و آب از آب تکان نمی‌خورد اما انگار قسمت این بود که مس کرمان با پرویز مظلومی به دیدار استقلال برود.

نام پرویز مظلومی با پیروزی در دربی‌های پی‌درپی گره خورده و یک، 2، 3 و 4. او که محبوبیتش در استقلال به اندازه امیر قلعه‌نویی نیست و همیشه در سایه او و دیگر بزرگان استقلال بوده، یک سال و نیم پس از جدایی از استقلال به تهران می‌آید، آن هم با تیم انتهای جدولی مس و با یک هدف؛ پیروزی برای فرار از ته جدول. مظلومی که پس از جدایی از استقلال فقط یک نیم فصل سرمربی آلومینیوم هرمزگان بوده و چند هفته‌ای است که هدایت مس را برعهده گرفته، اولین ملاقاتش با استقلالی‌ها را در پیش دارد.

مظلومی بدشانس است که در اولین میهمانی با استقلالی‌ها دست و بالش خالی است. او سرمربی تیمی است که در 13 بازی فقط 7 تساوی داشته و 6 شکست. آیا یک تیم بدون برد که کمترین گل زده را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد، روی کاغذ شانسی هم مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر دارد؟ پاسخ به این سئوال قاعدتا «خیر» است اما حضور مظلومی روی نیمکت مس می‌تواند این معادلات را برهم بزند.

تیم مظلومی در همین نیم فصلی که در حسرت پیروزی در آن است، توانسته در مصاف با 2 تیم مدعی فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان امتیاز بگیرد، پس مقابل استقلال دست و پابسته نخواهد بود، به ویژه در شرایطی که مظلومی را روی نیمکت دارد. عصر سه‌شنبه برای مظلومی بهترین فرصت است تا خودی نشان دهد به استقلالی‌ها، به قلعه‌نویی، به فتح‌الله‌زاده و به همه آنهایی که ناکامی‌هایش را به یاد دارند تا بردهایش.

او که روزگاری مربی امیر قلعه‌نویی بود، در چند ماه اخیر با بازخوانی تاریخ از سوی قلعه‌نویی غافلگیر شد. او متهم است به اینکه با سفارش قلعه‌نویی سرمربی تیمی شده و به سودی چشمگیر رسیده و بازگشتش به فوتبال را مدیون او است. فرار از این اتهام مانند دویدن در تاریکی است اما پاسخ دادن به آن در زمین فوتبال لذتی است که می‌تواند برای مظلومی الیتام باشد، او که گفتیم به حق یا ناحق همیشه در سایه قلعه نویی بوده است و دیگر بزرگان.

قلعه‌نویی هم مانند دیگر مربیان استقلال همیشه از انتقادات قدیمی‌های این تیم آزرده بوده و همین چندی پیش هم از مظلومی آزرد و جوابش را داد. قلعه‌نویی که روزگاری مظلومی معتمدش بود، به حدی که تیم «ب» ایران را به او سپرد، از زمان حضور مظلومی در استقلال خواسته یا ناخواسته به جرگه مخالفان او پیوست. رابطه نه چندان خوب این 2 و ترکش‌های برخوردهای آنها بازی‌های 2 تیم این مربی را جذاب و تماشایی کرده، چه آن زمان که قلعه‌نویی سرمربی سپاهان و تراکتورسازی بود و مظلومی سرمربی استقلال و چه امروز که امیر به استقلال برگشته و پرویز روی نیمکت مس است.

همانطور که عنوان شد، روی نیمکت جدال 2 تیم گرمِ گرم است. در زمین مسابقه هم حساسیت حرف اول را می‌زند، چرا که 2 تیم فقط و فقط برد می‌خواهند. استقلال برای نزدیک شدن به صدر جدول و مس برای فرار از فانوس به دستی. استقلال که با پیروزی در دیدارهای معوقه‌اش صدرنشین لیگ برتر خواهد بود، آنطور که  قلعه‌نویی می‌گوید با هدف جبران عقب افتادگی‌هایش در این بازی و دیدارهای پیش‌رو گام به میدان می‌گذارد.

برای تیمی که خوب بازی نمی‌کند اما می‌برد (حرفی که قلعه‌نویی پس از دیدار مقابل فولاد خوزستان زد)، برتری مقابل تیم قعر جدولی مس شاید کار دشواری نباشد، حتی اگر سرمربی این تیم مظلومی باشد. تیم قلعه‌نویی که خسته از بازی‌های پرتعداد در نیم فصل اول است در این بازی هم با غیاب مهره‌هایی چون خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده و ... باید بسوزد و بسازد.

باید دید در بازی روز سه‌شنبه که از ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود، انگیزه رسیدن به صدر جدول و پایین کشیدن رقیب سنتی و فرار از خستگی و فوتبالزدگی به امیدواری برای تحول و شروع زندگی تازه می‌چربد یا اینکه اتفاقی دیگر رقم می‌خورد. فعلا تنور فوتبال ایران با ملاقات امیر و پرویز گرمِ گرم است.
منبع: تسنیم