۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
آخرین نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در گرجستان

گرجستان "رویایی" می‌شود

بر اساس تازه ترین آمار کمیته مرکزی انتخابات گرجستان، «گئورگی مارگویلاشویلی» نامزد ائتلاف حاکم «رویای گرجستان» توانسته با کسب 62.13 درصد کل آراء پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را ثابت کند.
کد خبر : ۱۳۸۹۱۹
صراط: بر اساس تازه ترین آمار کمیته مرکزی انتخابات گرجستان، «گئورگی مارگویلاشویلی» نامزد ائتلاف حاکم «رویای گرجستان» توانسته با کسب 62.13 درصد کل آراء پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را ثابت کند.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کمیته مرکزی انتخابات گرجستان ساعت 6.30 صبح امروز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که پس از شمارش آراء 2621 حوزه انتخاباتی، "گئورگی مارگویلاشویلی" نامزد ائتلاف حاکم «رویای گرجستان» توانسته با کسب 62.13 درصد کل آراء (تقریبا 30 درصد) پیروزی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری محکم کند.

بر اساس این اطلاعات،"داوید باکرادزه" نامزد حزب طرفدار رئیس جمهوری «جنبش واحد ملی» 21.88 درصد و "نینو بوردجانادزه"  نامزد حزب «جنبش دموکراتیک- گرجستان واحد» (رئیس سابق پارلمان گرجستان) 10.07 درصد آراء را بدست آورند.

بر اساس اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات گرجستان، تاکنون 707هزار و 4432 نفر به مارگویلاشویلی، 249 هزار و 118 نفر به باکرادزه و 114 هزار و 649 نفر به بوردجانادزه رای داده‌اند.

"میخائیل ساآکاشویلی" رئیس‌جمهوری کنونی گرجستان شب گذشته در سخنانی از شبکه تلویزیون این کشور به پیروزی نامزد ائتلاف حاکم و حزب مخالف وی، اعتراف کرده و گفت: مردم گرجستان رئیس‌جمهوری جدید خود را برگزیده‌اند و ما به رای آنها احترام می‌گذاریم.

ساآکاشویلی تاکنون دو بار به سمت ریاست‌جمهوری گرجستان انتخاب شده و بر اساس قانون اساسی این کشور نمی‌تواند برای سومین بار در این انتخابات شرکت کند.

رئیس‌جمهوری گرجستان برای مدت 5 سال انتخاب می شود. برنده انتخابات ریاست‌جمهوری گرجستان در صورت کسب حداقل 50 درصد بعلاوه یک از کل آراء به صندوق ریخته شده، به این سمت خواهد رسید.
منبع: فارس