۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵

معمای مرگ یک خبرنگار + تصاویر

با گذشت حدود چهار ماه از مرگ «مايکل هاستينگ» روزنامه نگار و محقق مجله «رولینگ استون» ، معما های زیادی در مورد حادثه ای که منجر به مرگ او شد مطرح شده است. حادثه مرگ او اصلا شبیه به تصادفی عادی نبوده است و کسانی که نوشته های این خبرنگار را ضد منافع خود می دانستند عاملین قتل او بوده اند. عاملینی که مصونیت دارند و هنوز آزادانه در حال زندگی کردن هستند.
کد خبر : ۱۳۸۹۸۲
صراط:   به نقل از دیدبان آمریکا، گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: «مايکل هاستينگ» روزنامه نگار و محقق مجله «رولینگ استون» در روز ۱۸ ژوئن سال ۲۰۱۳ در حالی که با خودروی مرسدس بنز در در حالی رانندگی بود به یک درخت برخورد می کند و پس از چند انفجار در میان شعله های آتش جان می دهد.





«کارل گیبسون» روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی در مقاله ای از معماهای مرگ او پرده برداشته است. به نوشته او، قبل از این که هاستینگ با خودرو به درخت بخورد، گویی کنترل ماشین خود را از دست داده بود. خودروی او پس از برخورد با درخت منفجر می شود و بر اثر انفجار موتور این خودرو به حدود 70 متر دورتر از محل تصادف و انفجار می افتد.

به گفته «ژوزه رابالکالوا»، شاهد عینی این حادثه زمانی که خودرو این خبرنگار آمریکایی به درخت برخورد کرد و آتش گرفت کسی نمی توانست برای نجات او اقدام کند زیرا در عرض چند ثانیه خودرو چندین بار منفجر شد.





«ناسل عیسی»، فروشنده مرسدس بنز در منطقه لانگ بیچ در مورد خودروهای مرسدس بنز مدل 250، یعنی همان مدلی که ای خبرنگار آمریکایی با آن تصادف کرده، گفته است که این نوع مرسدس بنز به راحتی منفجر نمی شود و حتی در صورت انفجار امکان ندارد که موتور آن به اطراف پرتاب شود.

با این واقعیت ها و گذشت حدود چهار ماه از مرگ این خبرنگار، معما های زیادی در مورد حادثه ای که منجر به مرگ او شد مطر می شود. پرسش های بی پاسخی که هنوز پابرجا هستند و مهمترین آن این است: چه کسی مایکل هاستینگ را کشت؟



تهدیدها، ترس‌ها و دروغ ‌ها

هاستینگ در ژوئن سال ۲۰۱۰ مقاله ‌ای جنجالی با عنوان «ژنرال فراری» در مجل رولینگ استون نوشت. در این مقاله او به افشای اسراری در مورد استراتژی ژنرال استنلی مک ‌کریستال در مبارزه با تروریسم در افغانستان پرداخت. در این مقاله او مسخره کردن دولت اوباما توسط مک ‌کریستال را فاش کرد که در نهایت منجر به استعفای او شد. این خبرنگار در این مقاله واقعیت هایی را در مورد «فرماندهی مشترک عملیات ‌های ویژه» فاش کرد و نشان داد که این فرماندهی تحت نظارت مک کریستال قدرت زیادی دارد و بدون این که در برابر دولت پاسخگو باشد عملیات های مرگ باری را در کشورهای عراق، افغانستان،‌ پاکستان و سومالی انجام داده است.

پس از این مقاله، هاستینگ بارها مورد تهدید قرار گرفت. خود او در کتابی با عنوان «اوپراتورها: داستان وحشتناک و هراس آور جنگ آمریکا در افغانستان» در مورد این تهدیدات افشاگری کرد.

اسناد پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که به وسیله شبکه الجزیره منتشر شده، نشان می دهد هاستینگ توسط پلیس و به خاطر مصاحبه با یک سرباز آمریکایی بازجویی شده بود. این در حالی است که اف بی آی بلافاصله پس از مرگ این خبرنگار اعلام کرده بود که او هیچ گاه تحت بازجویی قرار نگرفته است.

رئیس سابق سازمان مبارزه با تروریسم آمریکا در مورد تصادف هاستینگ و در مصاحبه با هافینگتون پست گفته است که شواهد این تصادف نشان می دهد که سیستم کامپیوتری خودرو این خبرنگار هک شده بود و کنترل خودرو از دست وی خارج شده بوده است.

معمای مرگ مشکوک این خبرنگار با واقعیت هایی که هم اکنون به دست آمده تا اندازه زیادی حل می شود. می توان گفت که حادثه مرگ او اصلا شبیه به تصادفی عادی نبوده است و کسانی که نوشته های این خبرنگار را ضد منافع خود می دانستند عاملین قتل او بوده اند. عاملینی که مصونیت دارند و هنوز آزادانه در حال زندگی کردن هستند.