۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

حمایت روزنامه اسراییلی از مقاله موهن بهار!

برخی اندیشکده‌های آمریکایی، پیشنهاد دادند برای گرفتن امتیازهای بیشتر از ایران، «ادّعاهای حقوق بشری» و مسائل منطقه‌ای در مذاکرات هسته‌ای گنجانده شود.
کد خبر : ۱۳۹۰۴۹
صراط: در حالی که گردانندگان «روزنامه بهار» متعاقب چاپ یک سرمقاله توهین آمیز علیه ماهیت امامت امامان شیعه و «امام علی» (ع) در آستانه «عید غدیر»، ترجیح داده بودند موقّتاً انتشار روزنامه را متوقّف کنند؛ در نهایت امروز خبر توقیف این روزنامه از سوی «هیئت نظارت بر مطبوعات» رسانه‌ای شد. هر چند این خبر تا حدود کمی توانست جراحات ناشی از اهانت به جایگاه امامت در جامعه اسلامی را التیام بخشد امّا گویا رسانه‌های غربی و بخصوص صهیونیست‌ها از این مسئله ناراضی هستند.

امروز بلافاصله بعد از انتشار خبر توقیف «روزنامه بهار»، «پایگاه مجازی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت» در مطلبی به تقبیح این اقدام ایران پرداخت. این مطلب که به نقل از «خبرگزاری آسوشیتدپرس» آمریکا منتشر شده بود، عنوان می‌کند که در ایران، فقط به خاطر فرض اینکه مطلبی توهین علیه ارزش‌های اسلامی بوده است؛ مطبوعات را تعطیل می‌کنند.

«یدیعوت آحارونوت» در خبری با تیتر: "ایران یک روزنامه را به خاطر نقل مقاله ضدّاسلامی، تعطیل کرد"، می نویسد: «ایران یک روزنامه رفُرمیست (اصلاح‌طلب) را به‌خاطر مقاله‌ای که گفته می‌شود، ارزش های اسلامی را زیر سؤال برده، تعطیل کرد. تلویزیون دولتی ایران، روز دوشنبه گزارش داد که هیئت نظارت بر مطبوعات، انتشار «روزنامه بهار» را ممنوع کرده است. این عمل با استناد به قانونی صورت گرفته که اجازه می‌دهد، رسانه‌ها به‌خاطر مقالاتی که از آنها تلقّی (فرض)؛ نقض ارزش‌های اسلامی یا توهین به اسلام می شود؛ بسته شوند. «بهار» روز چهارشنبه، سرمقاله‌ای را منتشر کرده بود که در آن نسبت به جانشین منصوب «محمّد پیامبر»(ص) شک و تردید شد؛ بیانی که در تضادّ با عقاید مسلمانان شیعه است. هفته گذشته، سردبیران «بهار» بطور موقّت انتشار را برای دو هفته تعطیل کردند، به این احتمال که از توقیف ممانعت به عمل آورند..».

با این حال، این روزنامه صهیونیستی به این مسئله اشاره‌ای نکرده است که در اروپا و آمریکا، صرف انجام پژوهش درباره "افسانه هولوکاست"، محقّقان به جرم تاریخ پژوهی متحمّل جریمه و زندان می‌شوند.

این بار نخست نیست که روزنامه‌های منتسب به اصلاحات با مقاله‌های دگراندیشانه و هتّاکانه، شرایطی فراهم می‌آورند که دشمنان «جمهوری اسلامی» بتوانند نسبت به ادّعای نقض آزادی بیان در ایران؛ بهانه بگیرد. اخیراً طیّ هفته‌های گذشته برخی اندیشکده‌ها و رسانه‌های آمریکایی، پیشنهاد کرده بودند برای گرفتن امتیازهای بیشتر از دولت ایران، باید "ادّعاهای حقوق بشری" و مسائل منطقه‌ای در مذاکرات هسته‌ای؛ گنجانده شود. با این حال، برخی تحلیل‌گران معتقدند که اقدام مشکوک «روزنامه بهار»، ممکن است یک پروژه طرّاحی‌شده باشد که در آینده نزدیک احتمال امتداد آن از طرق دیگر هست.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
امیر ع
|
-
|
۱۲:۱۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲
۳
۱۱
برای ما که دست افساد طلبها رو بود
زمانه ننگین هشت ساله قبل احمدی نژاد
وقتی که شهادت رو خشونت معرفی میکردند
وقتی به پیامبر توهین میکردند

الان تو این هشت ساله هم از روی تزویر اسم امام رو میاوردند

باشه که دنیای دیگر که تزویر کارساز نباشه جواب بدن