۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹

منظور خرازی از 'ذوق‌زدگان' من بودم!

اظهارات این فعال سیاسی در شرایطی بیان شده است که به نظر می رسد وی و امثال وی مخاطب سخنان صادق خرازی نبودند.
کد خبر : ۱۳۹۱۲۹
به دنبال انتقادات شدید صادق خرازی از برخی نزدیکان و حامیان رئیس جمهور، یک فعال سیاسی در حرکتی جالب، کوشید خود را به جمع مخاطبان خرازی اضافه کند!

این چهره که فریدون مجلسی نام دارد، خود را مخاطب انتقادات تند صادق خرازی توصیف کرده و نوشته است که از طرح موضوع رابطه با آمریکا ذوق‌زده شده اما نوع آن متفاوت است.

وی با اشاره به خوشحالی حامیان حسن روحانی پس از اعلام نتیجه انتخابات، نوشته است: آن شب‌ها بحث رابطه با آمریکا مطرح نبود و آن «ذوق‌زدگی» در آن شب‌ها و روزهایی که بعدا‌ به گمان پدیدآمدن شرایطی برای رفع ناشادمانی سنتی شده و ماندگار پیش آمد ربطی به درک یا عدم درک از ماهیت آمریکا نداشت! اکنون نیز چنین است.

وی در ادامه در سخنانی تامل برانگیز نوشته است: درباره نگرانی جناب سفیر سابق از اینکه «مبادا تصور رود مذاکرات ناشی از اثرگذاربودن تحریم‌ها باشد»، راستش اگر احترام ویژه ایشان نبود، ‌به قول جوانان می‌گفتم «پ نه پ!» در این باب باید گفت درک این موضوع اتفاقا‌ برای یک وجبی‌ها برای درک فشار آسان‌تر و از قضا احساس اینگونه فشارها در سطوح بالا ضعیف‌تر می‌شود!

اظهارات این فعال سیاسی در شرایطی بیان شده است که به نظر می رسد وی و امثال وی مخاطب سخنان صادق خرازی نبودند.

سفیر سابق ایران در فرانسه در انتقاد دیگری که در این باره مطرح کرده است،‌ پیکان انتقاد خود را به سمت اطرافیان رئیس جمهور گرفت اما اسمی از آنان نیارود.

او در فیس بوکش نوشت: مشاورانی که رئیس جمهور را وادار به گفت‌وگوی تلفنی کردند، باید پاسخگو باشند.اگر نتوانند حاشیه خود را تطهیر کنند نتیجه‌اش این می‌شود که افرادی که نه دارای سابقه سیاسی و نه قدرت ذهنی و فهم مسائل بین الملل هستند، مسیر انحرافی را به ایشان تحمیل کنند و نتیجه این می‌شود که بحث سیاست خارجی عزت گریز و عزت ستیز در ذهن ها متبادر شود. اینک همه می‌دانند چه کسانی رئیس جمهور عزیزمان را در آمپاس قرار دادند تا اقدامی غیرقابل مابه ازاء به ایشان تحمیل شود.
منبع: شرق