۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۴

یک مصوبه خاک‌خورده اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه چهارم توسعه اصلاح قانون برخورد با خانواده‌هایی که به فرزندان خود اجازه تحصیل نمی‌دهند مصوب شده است اما در سال‌های اخیر اجرا نشده بنابراین اگر لازم باشد مصوبه برنامه چهارم توسعه را تسری می‌دهیم.
کد خبر : ۱۳۹۲۳۸

صراط:  علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که در محورهای برنامه‌های ارائه شده از سوی شما به مجلس بر موضوع عدالت آموزشی و تربیتی تاکید شده است. با توجه به اینکه اکنون در مناطق محروم با کمبود معلم، دانش‌آموزان بازمانده ازتحصیل و عدم ثبت نام در برخی از مدارس کشور از دانش‌آموزان فاقد شناسنامه مواجه هستیم این عدالت آموزشی چگونه تحقق می‌یابد اظهار داشت: دانش‌آموزان فاقد شناسنامه در مدارس ثبت نام می‌شوند. اما زمانی که کارنامه آنها صادر شد برای گرفتن آن باید شناسنامه بیاورند. بنابر این مدارس به آنها فرصت چند ماهه‌ای را برای ارائه شناسنامه اعطا می‌کنند.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مدیران مدارس اجازه دارند تا از دانش‌آموزان فاقد شناسنامه ثبت‌نام کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که هم اکنون قانون برخورد با خانواده‌هایی که اجازه تحصیل به فرزندان خود را نمی‌دهند بسیار قدیمی است و جریمه اندکی برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است آیا تصمیمی ندارید تا پیشنهادی را برای اصلاح این قانون به مجلس ارائه کنید عنوان کرد: در برنامه چهارم توسعه این موضوع را پیشنهاد دادیم و مجلس نیز آن را تصویب کرده است اما در سالهای گذشته اجرا نشده است. بنابر این اگر لازم باشد مصوبه برنامه چهارم را تسری داده و از طریق قوه قضائیه اقدام می‌کنیم.
منبع: تسنیم