۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۴

همه واکنش‌ها به خداحافظی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی آخرین تصمیم فوتبالی اش در دوران بازیگری را نیز ناگهانی و شوک آور گرفت.
کد خبر : ۱۳۹۲۳۹
"گروه ورزشی صراط" - فرهاد مجیدی آخرین تصمیم فوتبالی اش در دوران بازیگری را نیز ناگهانی و شوک آور گرفت. او در بازی مس کرمان از فوتبال خداحافظی کرد و حتی آنقدر سیاست به خرج داد که بعد از تعویض و پیش از سوت پایان بازی همه چیز را تمام کند تا حتی اندک مراسمی در حد دور افتخار با بازیکنان هم برای او گرفته نشود.

به گزارش گروه ورزشی صراط، مجیدی کاپیتان محبوب آبی‌ها برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا در میان تشویق بی‌امان هواداران زمین مسابقه را ترک کند. او پس از این اتفاق در جمع خبرنگاران گفت: «روی صحبتم با هواداران است و می خواهم با آنها حرف بزنم. به هر حال این فوتبال است و روز خداحافظی یک فوتبالیست هم سرانجام فرا می رسد. من هم همیشه دوست داشتم زمانی که در اوج هستم از فوتبال خداحافظی کنم.»
او ادامه داد:‌ »همین جا از امیر قلعه نویی و فتح الله زاده تشکر می کنم که خداحافظی مرا در این مقطع از فصل پذیرفتند.»
مجیدی با بیان به اینکه کلاس های مربیگری باعث شد چنین تصمیمی را بگیرد، گفت: «باید به کلاس مربیگری بروم و حدود دو ماه از استقلال دور باشم. دوری دو ماهه مرا از آمادگی خارج می کرد و من هم نمی خواستم با شرایط بدنی نه چندان مطلوب به تیم برگردم، به همین خاطر این تصمیم را گرفتم.»
کاپیتان استقلال در پایان گفت: «از همه هوادارانی که از این تصمیم ناراحت شدند عذرخواهی می کنم. همچنین از اصحاب رسانه که در این مدت آنها را دلخور کردم، عذرخواهی می کنم.»



ماجدی: خداحافظی مجیدی را با مهدوی‌کیا مقایسه نکنید

سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: خداحافظی فرهاد مجیدی را با مهدی مهدوی‌کیا مقایسه نکنید.

میرشاد ماجدی پس از تساوی یک بر یک استقلال مقابل مس کرمان و خداحافظی فرهاد مجیدی در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کدام از ما این مسئله را نمی‌دانستیم، حتی نمی‌دانم فتح‌الله‌زاده هم این موضوع را می‌دانست یا نه. به هر حال یکی از ستارگان دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او برای همیشه در دل‌ها باقی می‌ماند.

وی در مورد اینکه خداحافظی فرهاد مجیدی مثل مهدوی‌کیا بود، گفت:  خداحافظی مهدوی‌کیا را با خداحافظی مجیدی مقایسه نکنید. مهدوی‌کیا را خداحافظی دادند اما فرهاد مجیدی خودش خداحافظی کرد و ما از این مسئله شوکه هستیم.

همدانی: حقش بود مراسمی باشکوه‌تر برگزار شود

مربی استقلال گفت: حق فرهاد مجیدی این بود که در مراسمی باشکوه‌تر خداحافظی کند.

ستار همدانی پس از تساوی استقلال مقابل مس در خصوص خداحافظی فرهاد مجیدی اظهار داشت: ما می‌خواستیم این خداحافظی را برای بازی آخر نیم فصل استقلال برابر تراکتورسازی بگذاریم تا یک خداحافظی ویژه را برای وی در نظر بگیریم. مجیدی به هر حال از فوتبال خداحافظی کرد امامطمئنا در کنار ما خواهد بود. او اسطوره و از بزرگان استقلال است. از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و امیدوارم در دوره‌های مربیگری و بقیه کارهای زندگی‌اش نیز موفق باشد.

همدانی ادامه داد: او زمانی که گفت دوست دارم خداحافظی کنم همه ما هم مبهوت ماندیم، 2 روز است که قلعه نویی با خانواده‌اش و با برادرش صحبت می‌کند تا این کار صورت نگیرد اما نمی‌توان کاری کرد. بالاخره او خداحافظی کرد.

وی در خصوص اینکه خداحافظی امروز فرهاد مجیدی بسیار غریبانه بود اظهار داشت: فرهاد بازیکن بزرگی بود و در فوتبال استقلال خیلی زحمت کشید، حقش بود در مراسم باشکوه‌تر با فوتبال وداع کند.

نیکبخت: همه شوکه‌ایم

علیرضا نیکبخت واحدی درباره خداحافظی فرهاد مجیدی عنوان کرد: روز گذشته صحبت‌هایی شد اما با خنده بود و همه فکر کردند که شوخی است اما هم‌اکنون که دیدیم چنین اتفاقی افتاد همه در شوک هستیم. او هنوز می‌توانست بازی کند.

اکبرپور: اسم فرهاد همیشه با استقلال هست

مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: اسم فرهاد مجیدی همیشه با استقلال هست.

سیاوش اکبرپور پس از تساوی یک بر یک استقلال مقابل مس کرمان و خداحافظی فرهاد مجیدی گفت: اسم فرهاد همیشه با استقلال هست. دوست داشتیم او با یک پیروزی از فوتبال خداحافظی کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد، همه ما از خداحافظی مجیدی شوکه شدیم.

وی ادامه داد: برای فرهاد مجیدی در مربیگری هم آرزوی موفقیت می‌کنم ان‌شاءالله او در آینده فوتبالی‌اش هم موفق خواهد بود.

مظلومی: از خداحافظی مجیدی تاسف خوردم

پرویز مظلومی گفت: از خداحافظی مجیدی تاسف خوردم و دوست نداشتم اشک‌های هواداران را ببینم.

پرویز مظلومی گفت: جای تاسف بود فرهاد خداحافظی کرد اما تاسف می‌خورم که اشک هواداران استقلال را دیدم. نمی‌دانم قضیه چه بود. مجیدی می‌توانست باز هم بازی کند و هوادارانش هم تا پایان فصل او را ببینید.

مظلومی در خصوص اینکه زمان او هم فرهاد این کار را کرد، گفت: فرهاد زمان من خداحافظی نکرد. او مشکلاتی داشت، امیدوارم اتفاقی که افتاد دوباره نیفتد. ما دو بازی در خانه باختیم و سه بازی در بیرون از خانه.

قلعه‌نویی: به فرهاد گفتم پایان فصل خداحافظی کند اما قانع نشد/ می‌خواست در اوج برود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به فرهاد مجیدی گفتم پایان فصل در دیدار مقابل تراکتورسازی خداحافظی کند اما او قانع نشد.

امیر قلعه‌نویی پس از خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال عنوان کرد: مجیدی بازیکن محبوبی است فکر می‌کنم این صحنه‌ها برای باشگاه استقلال خوب است که در میدان رخ می‌دهد ما 48 ساعت است که با مجیدی صحبت می‌کنیم تا او را قانع کنیم اما او حاضر نشد.

وی ادامه داد: به او گفتم که در پایان فصل در دیدار مقابل تراکتورسازی و در تهران خدحافظی کند اما فایده نداشت او تصمیم خود را گرفته بود و قصد داشت که خداحافظی کند هرچه با او صحبت کردیم نپذیرفت. او به من گفت که می‌خواهم در اوج فوتبال را کنار بگذارم البته حرف او در این زمینه خوب بود دلیل دیگر او هم برای کناره‌گیری این بود که می‌خواهد در کلاس‌های مربیگری شرکت کند.

سرمربی استقلال یادآور شد: من با فرزاد و عرب صحبت کردم اما فایده‌ای نداشت و او قبول نکرد. تصمیم خود را گرفته بود 48 ساعت با او صحبت کردیم.

تیموریان: خداحافظی مجیدی غریبانه بود

هافبک ملی‌پوش استقلال گفت: خداحافظی مجیدی مانند دیگر بزرگان فوتبال ایران غریبانه بود.

آندرانیک تیموریان گفت:‌ به عنوان یکی از کوچکترین بازیکنان استقلال از خداحافظی مجیدی ناراحت شدم و برای او آرزوی موفقیت دارم. او سالها برای استقلال و فوتبال ایران زحمت کشیده بود. دنیای حرفه‌ای هم همین است یک روز می‌آیی و یک روز باید بروی.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنی این خداحافظی غریبانه بود،‌ گفت: به نظر من او در شرایط خوبی خداحافظی نکرد. بازیکنان دیگری هم که پیش از این خداحافظی کردند، غریبانه بود.

آتیلا حجازی: خداحافظی مجیدی ناراحت‌کننده بود

مربی تیم فوتبال مس گفت: خداحافظی مجیدی ناراحت‌کننده بود و او هنوز هم می‌توانست به فوتبال خود ادامه دهد.

آتیلا حجازی عنوان کرد: او از دوستان نزدیک من است. من خیلی از تصمیمش ناراحت شدم. او همچنان می‌توانست به فوتبال ادامه دهد و به نظر من یکی از مهاجمان بزرگ تاریخ فوتبال ایران است.

نکونام: خداحافظی مجیدی به ما شوک وارد کرد

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: از خداحافظی مجیدی ناراحتم و این موضوع به ما شوک وارد کرد.

جواد نکونام پس از پایان دیدار استقلال و مس کرمان در مورد خداحافظی فرهاد مجیدی گفت: امروز نمی‌خواهم در مورد بازی صحبت کنم. واقعا از خداحافظی فرهاد مجیدی ناراحت هستم. این اتفاق خیلی سختی بود به نظر من هنوز که هنوز است او یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران است. مجیدی می‌توانست باز هم به فوتبال خود ادامه دهد به هر حال این تصمیمی است که او گرفته و باید به آن احترام بگذاریم.

وی افزود:‌از خداحافظی مجیدی به ما شوک وارد شد از این موضوع ناراحت هستم و به شخصه امیدوارم او در زندگی‌اش موفق شود.

جواد نکونام همچنین در پیامی خطاب به فرهاد مجیدی گفت: به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال همیشه به یادت خواهیم ماند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال در پیامی که از طریق کد هواداری خود ارسال کرد، نسبت به خداحافظی فرهاد مجیدی واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: فرهاد عزیز و کاپیتان محبوب استقلال! بی‌شک بازوبند استقلال تا ابد بوی تو را خواهد داد؛ همان‌طور که تو در زمین همیشه بوی گل می‌دادی. خداحافظی‌ات نه تنها برای هواداران بلکه برای همبازیانت هم شوک بزرگی بود. هنوز باور ندارم که دیگر قرار نیست در کنار ما و برای استقلال بازی کنی. به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال دوستت داشته و همیشه به یاد تو خواهیم ماند.

رودباریان:‌ از خداحافظی مجیدی ناراحت شدم

دروازه‌بان تیم فوتبال مس کرمان گفت: مجیدی می‌توانست تا پایان فصل بازی کند و از خداحافظی او ناراحت شدم.

حسن رودباریان در خصوص خداحافظی مجیدی گفت: از این موضوع ناراحت شدم او می‌توانست تا پایان فصل بازی کند.

صالح: خداحافظی مجیدی غیرمنتظره بود

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: خداحافظی مجیدی از فوتبال برای ما غیرمنتظره بود.

مجید صالح افزود: این تصمیم برای ما هم غیرمنتظره بود او شاید صلاح خود را بهتر می‌داند. ما در جریان این خداحافظی نبودیم و غافلگیر شدیم.

استقلالی‌ها این خداحافظی را قبول ندارند/ مجیدی را برمی‌گردانیم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: استقلالی‌ها این خداحافظی را قبول ندارند و فرهاد مجیدی را به میدان برمی‌گردانیم.

بعد از خداحافظی ناگهانی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه هیچ تماس تلفنی را پاسخ نداد.

خبرنگار فارس بلافاصله خود را به دفتر فتح‌الله‌زاده رساند تا با او صحبت کند که بعد از تلاش فراوان توانست با مدیرعامل استقلال دیدار کند اما فتح‌الله‌زاده دوست نداشت هیچ صحبتی بکند که در همین لحظه فرهاد مجیدی با تلفن همراه فتح‌الله‌زاده تماس گرفت.

این تماس تلفنی باعث گریه علی فتح‌الله‌زاده شد و او بعد از شنیدن صدای کاپیتان مجیدی بغضش ترکید و اشک ریخت.

مدیرعامل استقلال به فرهاد مجیدی گفت: ما این خداحافظی را قبول نداریم. نه من و نه اعضای هیئت مدیره و نه هیچکس از هواداران استقلال دوست نداریم او اینگونه از فوتبال خداحافظی کند.

فتح‌الله‌زاده در ادامه حرف‌هایش با مجیدی تاکید کرد: تو را به میدان برمی‌گردانیم و من اصلا موافق خداحافظی‌ات از فوتبال نیستم.

ظاهرا فرهاد مجیدی هم فقط حرف‌های فتح‌الله‌زاده را گوش می‌کرد و ... در نهایت نیز این تماس تلفنی بدون خداحافظی و با اشک و افسوس قطع شد.

مدیرعامل استقلال در این لحظه حاضر نشد که به گفت‌وگو ادامه دهد و تاکید کرد که قصه فرهاد هنوز تمام نشده. او برمی‌گردد.

دایی: مجیدی از خیلی جوان‌های فوتبال ما بهتر است/ حضور او در قلب مردم نشانگر همه چیز است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مجیدی از خیلی بازیکنان جوان این فوتبال بهتر است.

علی دایی سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: معتقدم هر فوتبالیستی یک روز باید از فوتبال خداحافظی کند که آن روز روز سختی است، راستش را بخواهید من هرگز دوست نداشتم مجیدی به این زودی با توجه به شرایطی که داشت از فوتبال خداحافظی کند.

وی افزود: باید به تصمیم مجیدی احترام گذاشت، فرهاد هنوز هم از خیلی از جوان‌های ما بهتر است. او به این فوتبال و باشگاه استقلال خدمات زیادی کرد و مجیدی همیشه در فوتبال ایران بزرگ هست و خواهد ماند. همین که مجیدی در قلب مردم بود نشانگر همه چیز است.

دایی تاکید کرد: به عنوان یک پرسپولیسی قلبا مجیدی را دوست دارم و آرزو می‌کنم در زندگی مربیگری و شخصی مانند همیشه که در دل مردم جای داشت، موفق باشد. امیدوارم در زندگی و آینده کاری فوتبالی خود به هر چیزی که می‌خواهد مثل دوران فوتبالش برسد.

وی در خصوص همبازی بودنش با مجیدی در تیم ملی گفت: زمانی که سرمربی تیم ملی بودم او شاگردم بود و حتی باهم همبازی بودیم. او یکی از بهترین دوستان من است و مردم درخشش او در فوتبال را دوست داشتند. به عنوان یک پرسپولیسی برای وی آرزوی موفقیت دارم و قطعا می‌تواند به اهدافش برسد.

نجف نژاد:مخالف خداحافظی مجیدی بودیم و هستیم/او را به استقلال برمی گردانیم

رئیس هیئت مدیره استقلال گفت: مخالف جدایی مجیدی از استقلال هستیم و تلاش می کنیم او را به تیم برگردانیم.

مقداد نجف نژاد در خصوص خداحافظی فرهاد مجیدی اظهار داشت: ما اصلا از این موضوع خبر نداشتیم و من امروز بازی را از رادیو شنیدم.

وی افزود: وقتی از رادیو شنیدم مجیدی می خواهد خداحافظی کند با فتح الله زاده و دوستانی که در استادیوم بودند تماس گرفتم تا او را از این کار منصرف کنند.

نجف نژاد در خصوص اینکه آیا خودش با مجیدی تماس گرفته یا خیر گفت: با تلفن او تماس گرفتم اما برادرش گوشی را جواب داد و گفت که وقتی پیش فرهاد رفت حتما از آنجا با من تماس می گیرد. مطمئن باشید ما اجازه نمی دهیم او از جمع ما جدا شود و حداقل از او می خواهیم تا پایان فصل در استقلال بماند. او حتی می تواند سال آینده هم در استقلال بماند.

وی در خصوص حضورش در کلاس های مربیگری گفت: من حتی به عنوان رئیس فراکسیون ورزش و رئیس هیئت مدیره استقلال تلاش می کنم تا او با حضورش در تیم ضربه ای به کلاس های مربیگری اش نخورد.

رئیس هیئت مدیره استقلال در پایان گفت:طی یکی دو روز آتی جلسه ای را با مجیدی برگزار می کنیم و خواستار بازگشت مجیدی به تیم خواهیم شد.

فکری: زمان خداحافظی مجیدی مناسب بود

بازیکن سابق استقلال گفت: زمان خداحافظی مجیدی مناسب بود و باشگاه از این بابت ضرر نخواهد کرد.

محمود فکری در خصوص خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال اظهار داشت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که او خداحافظی کرد، اگر ناراحتی خاصی به وجود نیامده باشد، در زمان خوبی این کار را انجام داد، او در نیم‌فصل از استقلال جدا شد و باشگاه می‌تواند بازیکن جایگزین برای او انتخاب کند و از این بابت ضرر نخواهد کرد.

وی با اشاره به جدایی فرهاد مجیدی در دو فصل پیش یادآور شد: در دو فصل گذشته مجیدی بد موقعی از استقلال جدا شد، او زمانی جدا شد که نیم‌فصل دوم آغاز شده بود و باشگاه نمی‌توانست بازیکن جایگزین انتخاب کند، اما هم‌اکنون این فرصت وجود دارد تا باشگاه تصمیم بگیرد و بازیکن دیگری را بیاورد.

بازیکن سابق استقلال در مورد اینکه آیا تصمیم مجیدی برای خداحافظی در این زمان مناسب بود و آیا دیگر نمی‌توانست به فوتبالش ادامه دهد، تصریح کرد: مجیدی تصمیم گرفته که در این زمان دیگر نمی‌تواند به فوتبالش ادامه دهد، او تشخیص داده که نمی‌تواند از لحاظ بدنی و یا روحی و روانی به فوتبالش ادامه دهد، این تصمیم او به این معنا نیست که در کشور دیگری بازی کند بلکه کلا تصمیم گرفته از فوتبال کناره‌گیری کند، شاید مردم و کارشناسان فکر کنند که او بتواند به تیم کمک کند، اما باید دید خودش چه نظری دارد.

فکری یاد آور شد: من دو سال گذشته مخالف جدایی او بودم، شاید در آن زمان استقلال ضرر کرد اما هم‌اکنون این موضوع وجود ندارد و می‌تواند باشگاه بازیکن جایگزینش را انتخاب کند. فکر نمی‌کنم برای استقلال هم مشکلی به وجود آید زیرا زمان به اندازه کافی دارد.

وی در مورد اینکه آیا نحوه خداحافظی مجیدی مناسب بود و یا اینکه بهتر نبود اطلاع‌رسانی صورت می‌گرفت، گفت: اگر اطلاع‌رسانی می‌شد، بهتر بود، حالا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که ناگهان او تصمیم گرفته چنین اقدامی را انجام دهد. باید باشگاه و خودش در مورد این تصمیم صحبت کنند.

کفاشیان: مجیدی بازیکنی باشخصیت و بااخلاق است

علی کفاشیان، فرهاد مجیدی را الگوی نوجوانان و جوانان و فوتبالیستی با شخصیت و با اخلاق توصیف کرد.

رییس فدراسیون فوتبال با تمجید از فرهاد مجیدی در رابطه با خداحافظی او از فوتبال گفت: من همواره فرهاد مجیدی را فوتبالیستی با شخصیت و با اخلاق می‌دانم. او همواره در دوران فوتبالش تمام تمرکزش بر روی فوتبال بود و از حاشیه و جنجال پرهیز می‌کرد.

کفاشیان ادامه داد: مجیدی همانطور که در دوران فوتبالش بازیکن خوبی بود، باید تلاش کند که در دوران مربیگری نیز به مربی خوب و با دانشی تبدیل شود. او باید با پشت سر گذاشتن دوره‌های مربیگری مناسب به فوتبال کشورش خدمت کند.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: خیلی‌ها طرفدار فرهاد مجیدی هستند و آرزو دارند که در کنار او فوتبال بیاموزند. ما هم امیدواریم در آینده بتوانیم از وجود مجیدی در فوتبال استفاده کنیم.

کفاشیان با بیان اینکه فرهاد مجیدی الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان کشور است، گفت: مجیدی زحمات زیادی برای فوتبال کشور چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی کشید و افتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان برای فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت کرد.

همسر حجازی: ناصر حجازی زنده بود، اجازه نمی‌داد مجیدی خداحافظی کند

همسر ناصر حجازی گفت: اگر ناصر حجازی زنده بود اجازه نمی‌داد مجیدی با این آمادگی بدنی و شرایط خوب خداحافظی کند.

بهناز شفیعی درباره خداحافظی فرهاد مجیدی عنوان کرد: از این خبر خیلی ناراحت شدم و مجیدی می‌توانست تا 2،3 سال دیگر بازی کند. این خداحافظی خیلی زود بود و او هنوز یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است.

وی ادامه داد: کاش خداحافظی او در یک بازی پر تماشاگرتر اتفاق می‌افتاد. بازی استقلال و پرسپولیس که هم دربی بود و هم یک بازی پر تماشاگر، زمان بهتری بود که مجیدی فوتبال را کنار بگذارد اما او همه را غافلگیر کرد و من از این نوع خداحافظی مجیدی خیلی ناراحت شدم. مسابقه‌ای که تماشاگران کمی داشت خداحافظی مجیدی را خراب کرد.

همسر ناصر حجازی با بیان اینکه مجیدی آمادگی بدنی بالایی داشت و در بازی‌ها موثر بازی می‌کرد، تصریح کرد: اگر ناصر خان بود اجازه نمی‌داد مجیدی این تصمیم را بگیرد و در این شرایط خداحافظی کند. ناصر حجازی با این تاثیرگذاری اجازه نمی‌داد مجیدی در این مقطع فوتبال را کنار بگذارد. او فرهاد و بازی‌اش را دوست داشت و شاید اگر زنده بود مجیدی خداحافظی نمی‌کرد.

شفیعی درباره ارتباط مجیدی با خانواده حجازی گفت: زمانی هم که ناصر خان زنده بود ما ارتباط خاصی با فوتبالیست‌ها نداشتیم اما فرهاد تماس می‌گیرد و حال ما را می‌پرسد. او هر چند وقت یک بار به ما زنگ می‌زند و حتی برای تبریک اعیاد تماس می‌گیرد.

وی درباره اینکه شاگرد حجازی می‌تواند جا پای او بگذارد، خاطرنشان کرد: مجیدی در لندن در کلاس‌های مربیگری ثبت‌نام کرده است و امیدوارم بتواند مانند بازیگری‌اش در مربیگری هم بدرخشد. من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم اما هر بازیکن موفقی نمی‌تواند مربی موفقی هم باشد و من امیدوارم مجیدی که بازیکن موفقی بود مربی موفقی شود.

مهدوی‌کیا:همه باید به تصمیم مجیدی احترام بگذارند

مهدی مهدوی‌کیا که همراه تیم نوجوانان در امارات به سر می‌برد در خصوص خداحافظی مجیدی از دنیای فوتبال گفت: این یک تصمیم شخصی بود و همه باید به آن احترام بگذاریم. مجیدی بازیکنی بود که سال‌ها در فوتبال ایران بازی کرد و می‌تواند یک الگوی خوب برای جوانان باشد. بازی کردن در سن 37 سالگی با این شرایط بدنی سخت است و جوانان باید او را الگو قرار دهند.

مهدوی‌کیا ادامه داد: مجیدی فوتبالیست خوب و قابلی بود و در این موضوع شکی نیست. امیدوارم در مسیر جدیدی هم که می‌خواهد گام بگذارد موفق باشد.

وی درباره اینکه خداحافظی مجیدی هم مانند خداحافظی خودش بود، خاطرنشان کرد: من خداحافظی مجیدی را ندیدم اما به هر حال تصمیمی بوده که گرفته شد و باید برای او آرزوی موفقیت کنم.

واعظ آشتیانی: مجیدی جایگزین خوبی برای مربیان سنتی و کم‌دانش است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: مجیدی در اوج و با عزت خداحافظی کرد و می‌تواند جایگزین خوبی برای مربیان سنتی باشد.

امیر رضا واعظ آشتیانی درباره خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال گفت: مجیدی تصمیم گرفت در اوج و با عزت خداحافظی کند و این کارش منطقی و اصولی بود. نباید مجیدی را برای منافع خودمان حفظ می‌کردیم بلکه این شخصیت افراد است که مهم است.

وی ادامه داد: مهم تشخیص خود مجیدی بود که به خوبی زمان مناسب را تشخیص داد و بدون تردید می‌تواند در عرصه مربیگری فردی موثر و موفق باشد. امثال مجیدی می‌توانند جایگزینی خوب برای مربیان کم‌دانش و سنتی باشند. او همانطور که دوران فوتبالش را به خوبی پشت سر گذاشت در مربیگری هم می‌تواند موفق شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: مجیدی در فوتبال خود همواره در حال رشد و پیشرفت بود و تنها در تیم ملی حق او به خوبی ادا نشد چرا که می‌توانست در تیم ملی نیز بسیار مثمر ثمر باشد.  مسائلی که در فوتبال ما وجود دارد نگذاشت تا او در تیم ملی منشاء آثار خوبی باشد. با این حال مجیدی همواره محبوب طرفداران خودش بوده است.

مجیدی غم را به اردوی استقلال آورد

آنالیزور تیم فوتبال استقلال گفت: از خداحافظی ناگهانی مجیدی شوکه و ناراحت هستم.

شاهرخ بیانی درباره خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال عنوان کرد: از شنیدن این خبر بسیار شوکه شدم و واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی سبب شد او این تصمیم را بگیرد. اکنون استقلال شرایط خوبی از نظر بازیکن ندارد و ما با 6،7 بازیکن مصدوم 2،3 دیدار دیگر تا پایان نیم‌فصل پیش رو داریم. شاید بهتر بود مجیدی حداقل تا پایان نیم‌فصل اول به استقلال کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: مجیدی بازیکن باارزشی برای استقلال بود که حتی حضور یک نیمه‌ای او هم می‌توانست به تیم ما کمک کند. من با مجیدی صحبت نکردم و نمی‌دانم با چه نگرشی این تصمیم را گرفته است.

آنالیزور استقلال درباره اینکه گفته می‌شود مجیدی برای حضور در کلاس‌های مربیگری زودتر خداحافظی کرده اظهار داشت: کلاس مربیگری که 5،6 ماه نیست و در نهایت 20 روزه به پایان می‌رسد. او می‌توانست باز هم در کنار استقلال باشد اما این نظر و تشخیص خود فرهاد بوده که خداحافظی کند. به نظرم حیف شد که فرهاد در این مقطع از تیم جدا شد.

بیانی تاکید کرد: مجیدی از بازیکنان بزرگ استقلال هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی است. او بازیکنی دوست داشتنی بود که از کودکی در استقلال حضور داشت و طرفداران ما بسیار ناراحت شدند. با این تصمیم مجیدی غم به اردوی استقلال آمد.

وی در پایان گفت: مجیدی تصمیمش را گرفته و من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

عمران‌‌زاده: هیچ کس نمی‌تواند جای فرهاد را در استقلال پر کند

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: فرهاد مجیدی جایگزین ندارد و هیچ کس نمی‌تواند جای وی را در استقلال پر کند.

حنیف عمران زاده در پایان دیدار تیمش مقابل استقلال و پس از خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال اظهار داشت: واقعا از خداحافظی فرهاد مجیدی شوکه شدیم. اصلا فکر نمی‌کردیم که وی در این بازی چنین کاری انجام بدهد.

او ادامه داد: مجیدی جایگزین ندارد و هیچ کس نمی‌تواند جای وی را در استقلال پر کند.

نظرات بینندگان
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۱
۰
بهتره هم تو اخلاق اسطوره باشي هم توًفوتبال،زندگي شخصي بعضي از فوتباليستا نمي ذاره تو ذهنت اسطوره بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۱
۰
خداحافظ کاپیتان
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۱
۰
این دوستان رسانه ای که سراغ این واعظ متظاهر و فریبکار میرن فقط به دنبال ایجاد حاشیه برای استقلال هستند.اصلا این اقای واعظ اگه رابطه سالاری و رانت نبود عمرا پاش به ورزش و فوتبال باز میشد چه برسه که مدیرعاملم بشه