۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
شفاف سازی آزاد است اما فقط برای دولت قبل

هیس... اینجا همه چیز محرمانه است!

در شرایطی که مسئولان دولت یازدهم با اصرار فراوان به سیاه‌نمایی درباره میراث دولت قبل مشغولند، اتفاقات و اقدامات اساسی دولت فعلی همچنان "محرمانه" تلقی می‌شود.
کد خبر : ۱۳۹۲۶۱
"گروه سیاسی صراط" - در شرایطی که مسئولان دولت یازدهم با اصرار فراوان به سیاه نمایی درباره میراث دولت قبل مشغولند، اتفاقات و اقدامات اساسی دولت فعلی همچنان "محرمانه" تلقی می شود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، پس از انتقاداتی که نسبت به محرمانه تلقی کردن مذاکرات هسته ای به مسئولان دولتی شد، ماجرای جلوگیری از پخش زنده جلسه علنی مجلس با موضوع رای اعتماد به سه وزیر باقیمانده پیشنهادی نیز مزید بر علت شد تا تردیدی در سیاست رسانه ای دولت مبنی بر عدم شفاف سازی درباره موضوعات اساسی مربوط به خود باقی نماند.

چه کسی دروغ می گوید؟

عدم پخش زنده مذاکرات مجلس با واکنش صریح علی لاریجانی و کیایی مدیر روابط عمومی مجلس مواجه شد که نشان می دهد مجلس مخالفتی با این موضوع نداشته است. همچنین تذکرات نمایندگان نیز نشان از تمایل آنها برای پخش زنده تلویزیونی داشت.

از طرفی تجهیزات پخش زنده نیز تا آخرین ساعت ها در مجلس حاضر بود و امروز هم مدیر روابط عمومی رسانه ملی به صراحت از اینکه صداوسیما با پخش زنده مخالفتی نداشت گفته است.

این در حالی است که موضع دولت در این باره به شدت غیرشفاف و دوپهلو بود به طوری که محمدرضا صادق مشاور حسن روحانی به جای اینکه به صراحت درباره موضع دولت در خصوص پخش نشدن جلسه رای اعتماد سخن بگوید، گفته است که دولت در زمینه پخش زنده درخواستی نداده بود.

با این مواضع جای تردید باقی نمی ماند که کدام یک از طرف ها (صداوسیما / دولت / مجلس) مخالف پخش زنده بوده اند.

مخالفت با پخش زنده مذاکرات مجلس احتمالا از جایی ناشی می شود که به رسم جلسه رای اعتماد پیشین، سایه وحشتناک برخی افشاگری ها در وزارتخانه ها و ارگان های دولتی و نیز شفاف سازی درباره سوابق وزرای پیشنهادی بر جلسه سنگینی می کرد.

سه ماه از آغاز به کار دولت یازدهم گذشته و در این مدت تیم رسانه ای دولت با شدت هر چه تمام تر به بزگنمایی اظهارات روحانی درباره خزانه خالی دولت، صحبت های جهانگیری درباره موجودی صندوق توسعه ملی و نظرات نوبخت درباره کمبود منابع پرداخت یارانه ولزوم اصلاح قانون بودجه پرداخته است و در کنار آن، تلاش ویژه ای برای محرمانه ماندن مذاکرات هسته‌ای، منحرف کردن اذهان عمومی از وعده صدروزه رییس جمهور و مسکوت ماندن ابهامات در خصوص سوابق وزرای پیشنهادی یا دیگر مسئولان دولتی به کار بسته است.

مسئولان دولتی تا کنون بیش از آنکه درباره اقدامات خود شفاف سازی کنند، وقت خود را صرف شفاف سازی(!) درباره اقدامات گذشته کرده اند.

گویا شفاف سازی صرفا برای دولت قبل آزاد است و در دولت جدید از آنجا که بر مبنای "تدبیر و امید" بنا شده، همه چیز محرمانه است!
نظرات بینندگان
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۴۲
۱۶
پرداختن به مسائل دولت گذشته راه فراری جهت پاسخگویی مسئولین شده است که متاسفانه برخی سایتهای اصولگرا هم وارد این بازی شده اند
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۳۹
۱۷
چون در مذاکرات هسته ای در زمان آقای جلیلی مردم به صورت آنلاین و لحظه ای اخبار مذاکرات را دریافت میکردند!!!!!
ما از آقای روحانی خواهشمندیم مذاکرات را محرمانه نداند تا افراد تندرو از روی خیر خواهی بیشتر چوب لای چرخ دولت بگذارند!
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۳۸
۳۵
با سلام جناب آقای روحانی چند سئوال؟

۱-آخه عزیز دلم این کابینه است یا خانه سالمندان؟؟؟؟؟؟

۲-برادر من وقتی دنیا به امریکا بخاطر شنود مکالماتشون بی اعتماد شده شما میای به شهردار تهران وآقای ضرغامی فشار میاری که مبادا شعار های ضد امریکایی پخش کنندبا کدام منطق و استدال؟؟؟؟؟

۳-روحانی ارجمند شما که از آزادی بیان حرف زدید و گفتید دولت قبل خفقان بود پس چرا به صدا و سیما اجازه پخش جلسه رای اعتماد مجلسو ندادید؟معنی آزادی بیان رو هم فهمیدیم!!!!

۴-پدر گرامی شما که یک دیپلمات حرفه ای هستی!البته این جوری میگن.چرا میای قبل مذاکرات میگی خزانه خالیه؟؟؟با این کارت که حرف اوباما را تایید کردی که گفت ایران از سر اصتیصال مجبور به مذاکره شده!!!بعد هم میگی ما از موضع قدرت مذاکره کردیم!!!!تو که پدر قدرتو آوردی جلو چشماش عزیزم!

۵-فرصت صد روزه ات رو به پایان است.یادت نرفته که تو مناظره ها چه قولی داده بودی؟؟؟فقط جون عارف خان که به خاطرت کنارگیری کرد نگو نذاشتند نگو نمیزارن که یاد محمود خان میفتم!!

۶-راستی شنیده ام شیخ گوشه نشین حاج ناطق نوری رو میخواین بیارین واسه مجلس و....ای کلک میخوای جمع خانه سالمندانتو تکمیل کنی؟؟

اگر وقت داشتی به این سوال ها یه جوابی بده تا دلمون خوش بشه اگه وقت نداری به ظریف جون بگو امشب تو فیسبوک ...........
سرباز
|
Japan
جواب سوالاتت:
1-خانه سالمندان بهتر از دارالمجانینه
2-با همون منطقی که 8 سال با مشت به دهانشان کوبیدیم آخز کمرمون رو شکستن
3-در این یک مورد باهات موافقم.خیلی علاقه داشتیم مجلس گرم کنی های آقای رسایی و دوستان فتنه ستیزشان بودیم!!!
4-باید میگفت تا تندرو ها از وضعیت بحرانی کشور آگاه شوند و اینقدر رو کار دولت پارازیت نندازند
5-این موردو واقعا باهات موافقم!!!
6-یعنی خود کویر لوتی از فرط نمک داشتن
ظریف جون کار داشت به من گفت جواباتو بدم
بی تدبیر و نا امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۲۹
۲۲
اقای روحانی خیلی وقت است با عدول از شعارهای انتخاباتی که داده است نشان داده اند حتی به حرفهایی هم که به مردم وعده داده اند پایبند نیستند . اینکه دولت قبل را با بی انصافی تمام می کوبند و هیچ نقطه ی مثبتی از ان ذکر نمی کنند هم جزیی از بازی این دولت است . اینها می خواهند با فرافکنی و سیاه نمایی زمان را تلف کنند و این را به مردم اعلام کنند که ببنید مردم ، این همه مشکل از دولت قبلی است و ما هیچ کاره ایم !!!
حال سوال اینجاست شما که نمی توانید برای برون رفت از مشکلات طرحی ارائه دهید چرا وارد عرصه انتخابات شدید ؟
چرا عوض ارائه راه حل درباره مشکلات تمام انها را به گردن دولت قبلی می اندازید ؟ خوب شما امدید برای این که مشکلات را حل کنید نه اینکه انها را تکرار کنید و دائم گزارش مشکلات دهید .
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت قبلی نیازی به سیاه نمایی نداره وقتی همه از دوران سیاه ازش یاد میکنن.
نکته های مثبت دولت قبلم بشین بشمر اندازه انگشتای یه دستت شد بهم بگو یه جایزه بهت بدم!
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۳۶
۱۹
دولت تدبیر و امید شهامت اینو نداره که بگه من نتوستم توی 100 روز وضع مردم رو رو به راه کنم. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۳۰
۳۷
صراط خفه شوووووووووووووو. همين
زنده باد مخالف من !
|
Iran (Islamic Republic of)
بله زنده باد مخالف من !!!
این از شعارهای دهن پرکن اصلاحات و جریان ضد انقلابه اما خودشان با تمام وجود در جامعه خفقان ایجاد می کنند و مخالفان را افراطی می خوانند . رسانه های منتسب به امثال اینها هم با شارلاتانیزم تمام مطبوعاتی اصول و مبانی اسلام رو زیر سوال می برن . دهن کجی های این افراد به نظام جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب کار امروز و دیروز نیست اینها ذاتشان با این مسائل عجین شده !!!
جناب عوض اینکه فحش بدی و توهین کنی به اربابتون که الان بالاترین منصب اجرایی به دست گرفته بگو یه چاره ای برای اوضاع اقتصادی مملکت کنه نه بره با کدخدا دست بده !!!
امریکا داره تو خیل عظیمی از مشکلات اقتصادیش غلت میزنه 17 تریلیون دلار بدهی که 4 برابر بودجه سالیانه ی امریکاست که نشان دهنده اوضاع فلاکت بار اقتصادی امریکاست .چطور کشوری که دشمن خونیه ما هست و خودش در بحران اقتصادی میتونه به اقای روحانی و تیم ایشان کمک کنه ؟
البته امثال شما از چیزی به عنوان مغز بی بهره اید که این چیزا رو بفهمین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۱۸
۲۲
چرت نگو وظيفه رسانه ميلي !! انعكاس خبر است دعوت نامه لازم نيست !!!!!؟ميسوزه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برو کمی اخبار رو جستجو کن بعد میفهمی مقصر کی بوده ؟
صدا و سیما تجهیزات رو اماده کرده بود تا مثل قبل به طور مستقیم از جلسه رای اعتماد تصویر بردای کنه ولی از قبل اقای روحانی با این کار مخالفت کرده بودن .
اخه چطور ممکنه چند روز پشت سر هم برای جلسات رای اعتماد صدا و سیما به طور کامل جلسات رو پوشش داد اما چند ساعت نمی تونست این کار رو بکنه ؟
شما بگو چرا دولت راستگویان ، واقعیت ها و حقایق را به مردم نمی گویند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۲۰
۱۳
سیاه نمایی نمی خواد شما اگر تو این کشور هستید اثرات سیاست های اشتباه دولت قبلی را با جون و دل درک کردید مگر اینکه جز کسایی باشید که در آن اوضاع آشفته از اوضاع خراب مردم سود بردید. واقعا باید منتظر ظهور آقا باشیم چون دوره ای شده که باطل خودشو جای حق جا می زنه .
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۲۵
۱۴
ما که از اول میدونستیم این جماعت برسن راس کار روی دیگه اصلاحات رو میشه!!!!!اینم نتیجش!!!!
این دولت اگه فقط کارهای مثبت دولت قبل رو هم ادامه بده به محبوبیتش اضافه میشه ، ولی از اونجا که ماه هیچ وقت پشت ابر نمی مونه ، هدف اصلی که همون حذف ایستادگی مقابل غرب بود میسر شد!!!!
از دید دوستان خدمت رسانی که نشدنیه! ادامه مسکن مهر دیوانگیه! سفر استانی بی خاصیته! و از همه غمناک تر اینکه نظرات اون 49 درصد واسه خودشون خوبه!!!!
ولی تا دلت بخواد دلار 3 تومنی خوبه!قیمت خودرو بیشتر بشه عالیه!فیسبوک آزاد بشه محشره!اوباما بیاد تهران باهاش آبگوشت بخوریم همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی ما یکجا حل میشه!!!!!!!!!!!
ضمنا منظور از زنده باد مخالف من همون مخالف مرده است!!!!!!!!
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
1-دلار 3 تومنی تقصیر روحانیه! تا قبل از اینکه بیاد دلار 750 تومان بود همین که اومد دلار شد 3 تومن.
2-قیمت بالا و پایین کشیدن که عشقی نیست هر وقت خواستی بکشی بالا هر وقت نخواستی بکشی پایین! همه مردم یه پا کارشناس اقتصادی شدن!
3-فیسبوک باید آزاد بشه چون از اول هم به اشتباه یلتر شده
4-هیچ یک از اصلاح طلبان اعم از روحانی-هاشمی-خاتمی نگفتند که رابطه با آمریکا باعث بهبود معشیت مردم میشه.بهبود رابطه با آمریکا فقط از بدتر شدن اوضاع جلو گیری میکنه و علاوه بر اینکه مانع تحریم های جدیدتر علیه ایران میشه وضعیت تعادل تازه به ایران میده
مخالف مرده در مورد تو یکی صدق میکنه!
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۱۷
۱۰
نرمش قهرمانانه
مرگ بر ضد ولايت فقيه
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
بعد از دیدن پیام های بازرگانی شما را به خواندن ادامه کامنت ها دعوت میکنیم!
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۸
۱۲
آخه در جلسات رای اعتماد چند ماه پیش،بیشتر نمایندگان مخالف دلائلی برای رد صلاحیت می آوردند که خیلی مسخره بود مثلا اینکه آقای هاشمی از کجا پول می آورده برای بیماران مناطق محروم عمل چشم مجانی انجام میداده.
بنابراین بخاطر حفظ آبروی این نمایندگان هم که شده شاید کار بدی هم نبود.
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۲۲
۹
دولت تدبیر و امید واقعا غوغا به پا کرده این کلید تدبیر چرا زودتر نیامد
دستش درد نکنه یارانه ها رو میخواد قطع کنه تا تورم پیش نیاد
قیمت خودرو رو میخاد افزایش بده تا خودرو سازهای محترم دغدغه ارز نداشته باشند
مسکن مهر رو متوقف کرده تا بیش از این خونه گرون نشه
خط انشعاب اب رو گرون کرده تا کسی دنبال خونه ساختن نره
قیمت اجناس رو برده بالا مثل شیر و لبنیات تا یک مقدار مردم رژیم بگیرن

احسنت بر این تدبیر احسنت بر این همه امید
من نمیدونم چرا این دولت زودتر نیومد ؟
بسیجی لشگر 27
|
Iran (Islamic Republic of)
جلال عزیز. کارهایی که نام بردی همه اشتباه بوده و در هیچ کشوری مرسوم نیست؟ احمدی دلاور با اینکارها ما را تنبل کرد و بجای یارانه باید کارخانه می ساخت تا ما مثل گداها هر ماه واسه 45 تومن چشم به عابر بانک ندوزیم. ما دوست داریم کار کنیم تا صدقه بگیریم.
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
زمان دولتتون هم طی 8 سال همینجوری شاکی بودی؟
کاشانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۹
۲
حسن جون ما چشمامون بازه
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۱۴
۴
دولت راست گویا ن است دیگر!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
۲۲
۱۵
روحانی انقد تنبله که فقط کار کردنو بالا منبر رفتن میدونه احمدی نژاد معلم ریاضی بود همه وزیراش به کارا بودنش اقرار کردن نابغه بود روحانی نه جیگر صحبت از حق گفتن داره نه کاری بلده فقط ساکت شده امریکا بهش رحم کنه تحریمو برداره آقا بتونه نفت بفروشه اون احمدی نژاد بود حرفشو میزد جهان رو به ظهور بشارت میداد کارشو هم انجام میداد والا ایران کی صادرات غیر نفتی 53 درصدی بودجه رو داشته سیمانش اون رشد عظیم فولاد وراهها وسدها ومسکن وافزایش سطح کشت کشاورزی اینا همه با عنایت امام زمان بود ولی بعضی از درک عاجزند این یعنی آنکه هنوز هنگام ظهور برای آنها درک کردنی نیست زیرا به نامی وبه کامیند
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند