۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹

درخواست‌نماینده‌ایران‌درسازمان‌ملل‌ازآمریکا

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در نیویورک، در مجمع سازمان ملل متحد از مقامات کاخ سفید خواست تا تحریم ها علیه کوبا را قطع کرده و به حق حاکمیت این جزیره احترام بگذارند.
کد خبر : ۱۳۹۳۲۰
صراط: به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« کوبا سی»؛ غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در نیویورک روز سه شنبه در مجمع سازمان ملل متحد از مقامات کاخ سفید خواست تا تحریم ها علیه کوبا را قطع کرده و به حق حاکمیت این جزیره احترام بگذارند.

دهقانی که به عنوان یکی از اعضای جنبش عدم تعهد در این سازمان سخنرانی کرد تحریم های تحمیلی آمریکا به کشور کوبا را در تناقض با قوانین بین المللی، حقوق بشر و همچنین حاکمیت کوبا دانست.

مجمع عمومی سازمان ملل روز سه شنبه با 188 رای موافق قطعنامه برای لغو تحریم های کوبا را تصویب کرد؛ در این قطعنامه  از آمریکا خواسته شده است تا تحریم های مالی، تجاری و اقتصادی بر ضد کوبا را لغو کند.

دهقانی ضمن اشاره به اجماع بین المللی برای لغو تحریم های کوبا گفت: این اجماع نشان می دهد که این تحریم ها ناعادلانه است.

از سال 1959 که دولت سوسیالیستی فیدل کاسترو حاکم شد، حق مالکیت دولتی بود اما پس از اذعان فیدل کاسترو به شکست در بخش اقتصادی با بکارگیری سیاست‌های کمونیستی وضعیت در چند سال اخیر دچار تحول شده است.

جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1962 در بحبوحه جنگ سرد، به منظور فشار وارد کردن به فیدل کاسترو کشور کوبا را تحریم کرد.

دولت کندی با این امید که تحریم‌های اقتصادی جدید علیه کوبا بتواند به فلج شدن اقتصاد این کشور منتهی شود سیاست تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را به‌کار گرفته است.

تحریم‌ها برای بیش از نیم قرن، آثار و تبعات منفی بر اقتصاد کوبا داشته است.

منبع: تسنیم