۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹

استاندار جناحی و درخواست فراجناحی

در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان ری، استاندار تهران از رایزنی ها برای افزایش بودجه این استان خبر داد و تاکید کرد: فرمانداران فراجناحی عمل کنند.
کد خبر : ۱۳۹۳۲۸
صراط:  ظهر امروز و با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، مراسم تودیع امیرحسین باقرنژاد و معارفه هدایت‌الله جمالی‌پور در سمت سرپرست فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم باقرنژاد فرماندار پیشین طی سخنانی اظهار داشت: تمامی مشکلات تهران به شهر ری سرازیر شده در حالی که به این شهرستان توجهی نمی شود، در زمان خدمت تمام تلاش ما بر این بود که فرمانداری را به فرمانداری ویژه ارتقای داده و امکانات ویژه‌ای برای قبله تهران اختصاص داده شود.

در ادامه استاندار تهران ضمن تقدیر از زحمات باقرنژاد در زمان تصدی فرمانداری ویژه شهر ری بیان کرد: خدمات ایشان در فرمانداری قابل توجه بود، ایشان یکی از افراد زبده، ماهر و پر تحرک در بخش اجرایی است که به طور قطع از این نیروی ماهر در بخش بازرسی استفاده خواهیم کرد، در این زمینه ایشان به سمت مدیرکل بازرسی و نظارت در استانداری انتخاب شده و عملکرد فرماندار، ادرات و بخشداریها را کنترل خواهند کرد.

سید حسین هاشمی افزود: فرمانداران جدید براساس رویکردهای دولت تدبیر و امید انتخاب شده اند از این رو جناح‌های سیاسی خاصی در نظر گرفته نشده بلکه شاخصهایی همچون دارا بودن ده سال سابقه کار در وزارت کشور، خوش نامی، اعتدال، تخصص بوده است.

این مسئول متذکر شد: در کمیته انتخاب فرماندار هیچ گونه فشاری از سوی جناحهای مختلف کشور بر ما وارد نشده بلکه انتخابها بر اساس شاخص‌ها صورت گرفته است این کمیته از اساتید دانشگاهی کشور در رشته های مختلفی چون علوم سیاسی، روانشناسی، علوم اجتماعی و.. تشکیل شده که افراد این کمیته هیچ گونه آشنایی قبلی با اشخاص پیشنهادی نداشته و فقط شاخصها محور اصلی انتخاب بوده است، همچنین افراد پیشنهادی بر اساس برخورداری از تخصص لازم با توجه به شرایط منطقه انتخاب شده‌اند تا بتواند انتظارات دولت تدبیر را محقق کنند.

جناح‌ها باید در تعامل با یکدیگر باشند/ فرمانداران فراجناحی عمل کنند

وی به شعار انتخاباتی خود در مجلس نهم اشاره و بیان کرد: اعتدال راه نجات کشور بوده و از آنجایی که دین اسلام دین اعتدال و رحمت و اخلاق است از این رو مدیران و مسئولین کشوری باید بر این اساس به مسولیت‌های خود بپردازند، از آنجایی که شهرستان ری دارای مشکلات و نیازهای بسیاری است فردی را که دارای توسعه فکری خیلی قویتر باشد انتخاب کرده ایم.

استاندار تهران با اشاره به مشکلات شهر تهران اظهار داشت: تهران دارای یک چهره بسیار زیبا و یک چهره بسیار نازیبا است که در شان دولت اسلامی نیست و این قسمت باید ترمیم شود تا مردم متوجه شوند که دولت تدبیر و امید در حال انجام کار و خدمات برای آنها است.

هاشمی به جناحهای موجود در کشور اشاره کرد و گفت: باید تمام جناحها با همدیگر در تامل باشند زیرا در این صورت موجب رشد و شکوفایی بیشتر نظام مقدس اسلامی خواهند شد، از این رو فرماندار نیز نباید به یک جناح توجه داشته باشد، جمالی پور با توجه به تحصیلات و سابقه اجرایی که تا مرز استاندار شدن پیش رفته بود گزینه مناسبی برای فرمانداری ری محسوب می شود زیرا شهرری دارای مسایل و مشکلات بیشتری است و ایشان می توانند مفید واقع شوند و با همکاری امام جمعه ری و  مسئولین این مشکلات را تعدیل کنند که امیدواریم یک حرکت جدید در بخش جنوب آغاز شده و منجر به رفع معضلات بخش جنوب تهران شود.

رایزنی با دولت برای افزایش بودجه استان تهران

استاندار تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اصل 44 متذکر شد: برای ساماندهی و مدیریت مشکلات شهرری باید از توان بخش خصوصی‌سازی استفاده کرد مخصوصا بند الف که درباره آزاد سازی اقتصادی و رودرویی مردم است، همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس مردم وارد شدند و باعث موفقیت و شکوفایی انقلاب اسلامی شد در این زمینه باید مردم وارد شده و در بخش خصوصی ابتدا یک فاز تمام شود بعد فاز بعدی را تحویل داد.

این مسوئل گفت: استان تهران از نظر بودجه ای جز ضعیفترین استانهای کشور است در حالی که در بحث مالیاتی حدود 33 درصد مالیات کل کشور را پرداخت می کند، بودجه استان تهران  در سال 92 کمتر از بودجه در سال 91 است و با توجه به رشد تورمی چهل درصد بودجه ای در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: تهران پایتخت جمهوری اسلامی است و نباید فقط به یک بخش این استان پهناور توجه شود، بودجه باید افزایش یافته و در این زمینه رایزنی مناسبی با دولت صورت گرفته است، همچنین نمایندگان مجلس تهران که طیف قوی را تشکیل می دهند می توانند بسیار موثر در بخش معاونت راهبردی و سازمانهای ذیربط تهران عمل کنند تا مشکلات تهران کاهش پیدا کند.

رفع کاستیهای ری با رایزنی نخبگان

هدایت‌الله جمالی‌پور به روز شهادت حسین فهمیده و قدمت تاریخی ری اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت 10 هزار ساله ری شاهد کاستیهای  بسیاری در شهرری هستیم با توجه به این کاستیها سعی بر آن است که از مشاوره با همه نخبگان در چارچوب برنامه مدون و بر اساس سند چشم انداز 20 ساله برنامه ریزی و چند گام برای این کاستی ها برداریم البته باید با نگاه کارشناسی و مستند به مشکلات ری پرداخته شود همچنین بافت ساختمانی ری سنتی است که موجب مهاجرت ساکنین به مناطق بالای تهران می شود در نتیجه معضلاتی بعد از مدتی برای خانواده ها ایجاد می کند، در این زمینه باید تهمیداتی اندیشیده شود.

سرپرست فرمانداری به مشکلات ری اشاره کرد و گفت: امید می رود طی تعامل با امام جمعه و روحانیون و ادارات بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

راوندی رئیس شورای اسلامی کهریزیک نیز در این جلسه ضمن قدرانی از زحمات باقر نژاد اظهار داشت: شهرستان ری با تغییرات متعدد فرماندار مواجه بوده است در هشت سال گذشته 6 الی 7 بار فرماندار تعویض شده که آسیب جدی به نهادها و بخشداری ها وارد می کند همچنین تمام معضلات تهران از جمله محل دفن اموات، زباله ها ، معتادان و .. به ری سرازیر شده است در این زمینه توجه کمتری شده و جا دارد که فرماندار جدید توجه ویژه ای به روستاها و مشکلات راهها و تامین منابع آبی داشته باشد.

منبع: مهر