۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
معاون صدای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد

صداوسیما چند شبکه رادیویی برون‌مرزی دارد؟

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران از فعالیت بیش از 60 شبکه رادیویی ملی و برون‎مرزی در کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۳۹۴۲۱

صراط: محمدحسین صوفی صبح امروز در حاشیه اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شبکه‎های رادیویی در طول شبانه‎روز به موضوعات مختلف از جمله تبلیغ معارف اهل‎بیت (ع)، سبک زندگی و هنجارهای دینی می‎پردازند.

وی تصریح کرد: در برنامه‎های ماه محرم سعی شده تا همه شبکه‎های رادیویی متناسب با مخاطب هدف خود و ماموریتی که بر عهده دارند مبادرت به ویژه‎برنامه‎هایی در حوزه نمایش، مستند، سخنرانی، مداحی، برنامه‎های گفت‎وگومحور و ... باشد که در ایام محرم بخشی از سخنرانی‎های روحانیون و مداحان از شبکه‎های مختلف رادیویی پخش می‎شود.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران افزود: تولید انواع سبک‎های مداحی، روضه‎خوانی، مرثیه‌سرایی یکی از برنامه‎هایی است که در اجلاس پیرغلامان حسینی به آن پرداخته شد تا شور و نشاط همراه با معرفت‎افزایی را در این گردهمایی شاهد باشیم.

انعکاس نماز اول وقت بخشی از پیام عاشوراست

صوفی با بیان اینکه یکی از پیام‎های عاشورا اقامه نماز است، یادآور شد: انعکاس نماز اول وقت بخشی از پیام عاشوراست که در این اجلاس به مداحان تاکید شده تا جامعه را نسبت به این مهم دینی ترغیب کنند.

وی بیان داشت: یکی از راه‎های معرفی و ترویج فرهنگ عاشورا نشان دادن الگوها و نمونه‎ها است.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اجلاس حسینی آغازگر یک حرکت بزرگ فرهنگی است، تصریح کرد: شور و استقبال مردم از کاروان حسینی و انتظار آنها برای ورود این کاروان نشان می‎دهد که این حرکت فرهنگی موثر بوده و همه اینها به خاطر عزتمندی اباعبدالله‎الحسین (ع) است.

همه توقعات نباید از رسانه ملی باشد

صوفی در خصوص اینکه صدا و سیما چقدر توانسته در انتقال فرهنگ حسینی موفق عمل کند، اظهار داشت: همه توقعات نباید از رسانه ملی باشد، ما مصرف‎کننده نغمات هستیم، تولیدکنندگان دستگاه‎ها در این زمینه می‎توانند نقش‎آفرین باشند.

وی با بیان اینکه تجلیل و پخش آثار مناسب یکی از وظایف سازمان صدای جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: صدا و سیما در این راستا توانسته گام‎های ارزشمندی بردارد.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران تجلیل از میانسالان و جوانان در عرصه مداحی را یکی دیگر از اقدامات موثر در کارنامه رسانه ملی ذکر کرد.

منبع: فارس