۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
نماینده دولت: دولت آمادگی دارد تا انتظارات واقعی و معقول بخش خصوصی را بپذیرد

موضع دولت در قبال انتظارات بخش خصوصی

نماینده دولت در نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع برتر کشور گفت: دولت آمادگی دارد تا انتظارات واقعی و معقول بخش خصوصی را بپذیرد.
کد خبر : ۱۳۹۴۸۹
صراط: نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع برتر کشور، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و معاونان وزارتخانه‌های صنعت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل هتل پارس این شهر بدون حضور  نوبخت معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت ریاست‌جمهوری که قرار برود در این مراسم برای سخنرانی شرکت کند برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس، رضوانی، رئیس انجمن بهره‌وری شرق با بیان اینکه در سنوات گذشته، منابع انسانی در کشور آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته، اظهار داشت: یکی از مشکلات در حوزه‌های اقتصادی و دیگر بخش‌ها به مدیریت در این واحدها باز می‌گردد.

وی ادامه داد: با رویکرد دولت تدبیر و امید امیدواریم تا با استفاده مدیران خلاق و مبتکر در تصدی امور شاهد فعالیت‌های مثمر ثمر باشیم.

وی با اشاره به نقش مدیریت در اقتصاد تأکید کرد: با استفاده از مدیران خلاق، توانمند و مبتکر امیدواریم تا روند توسعه‌ای کشور با شیب تندتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: با نظام‌مند کردن و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، شتاب توسعه‌ای کشور افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن بهره‌بری شرق با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس تأکید کرد: این نشست با رویکرد مدیریت به روز رسانی و به روز رسانی مدیریت برگزار شده است تا خلاقیت و مدیریت افراد سنجیده شده و به طوری نظام‌مند شود؛ چرا که مدیران کارآمد، تغییر، تحول و نوآوری دستگاه‌ها را هدایت و به پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ابزار و امکانات لازم را برای جهش، علی‌رغم تصمیم‌ها و مشکلات را دارد البته این موارد باید در چارچوب توجه مدل‌های بومی انجام پذیرد.

*دولت آمادگی شنیدن دغدغه‌های بخش خصوصی را دارد

به گزارش فارس،‌ محمدرضا خباز نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و نماینده دولت در این نشست با اشاره به اینکه از نظر منابع و توانمندی‌های فردی و بالقوه و همچنین بهره هوشی مشکلی در کشور نداریم، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا با وجود منابع و توانمندی‌ها هم در مجامع خودمان و هم در مجامع بین‌المللی دارای مشکلاتی هستیم.

خباز با بیان اینکه در دنیا مدیریت به چشم علم نگاه می‌شود، گفت:‌ باید بپذیریم که مدیریت علم است. البته از استعدادهای خدادادی و مدیران خوب در کشور باید بهترین استفاده را ببریم.

وی گفت: باید مدیران در کشور صف‌بندی شده و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند؛ باید مدیریت را به عنوان یک اصل بشناسیم.

نماینده دولت در این نشست با اشاره به اینکه باید هرکاری به متخصص آن حوزه سپرده شود، به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و گفت: خدا حال هیچ گروهی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان بخواهند.

خباز گفت: اگر کارخانه‌ها گرفتار مسائل و مشکلات هستند یکی از دلایل اصلی آن مدیریت در رأس امور آنان است.

وی با اشاره به طرحی که در مجلس هشتم نوشته شده بود گفت: طرح رونق کسب و کار که در مجلس هشتم عنوان شد موجب تشکیل شورای گفت‌وگو با 6 وزیر و معاون اول شد.

وی با بیان اینکه اکنون قهر دیرینه بخش دولتی و خصوصی به آشتی تبدیل شده است، گفت: دولت تدبیر وامید برای اولین بار جلسه شورای گفت‌وگو را پس از چندین سال برگزار کرد و اکنون گوش شنوایی برای شنیدن صحبت‌های کارشناسی بخش خصوصی در کشور است.

وی با اشاره به دلایل انتخاب رئیس اتاق بازرگانی به عنوان سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: یکی از دلایل آن آمادگی دولت برای تعامل با بخش خصوصی است؛ دولت آمادگی دارد تا انتظارات واقعی و معقول بخش خصوصی را بپذیرد.

بنابر این گزارش جعفری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه یکی از محورهای مهم دستگاه‌ها، مدیریت آن است، گفت: اگر مدیری علم و توانمندی داشته باشد، مجموعه متبوعش پیشرفت خواهد کرد؛ دولت باید تلاش کند بهترین‌ها را رأس‌ بنگاه‌های اقتصادی برگزیند.

وی با اشاره به اینکه ما باید سلایق حزبی و جناحی را کنار بگذاریم گفت: در حال حاضر دغدغه اصلی، ساخت کشور است.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما کشوری با منابع غنی انسانی و خدادادی هستیم و از لحاظ نیروهای توانمند، نخبه و باهوش کاملاً بی‌نیاز هستیم.

وی ادامه داد: سؤال این است که چطور شد در کشوری با چنین توانمندی در دنیا مطرح نیست و اینکه چه عاملی باعث شده نتوانیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی موفق باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: بخشی از پاسخ به این چراها، به مدیریت باز می‌گردد و برخی هم به قانون‌گذاری در کشور ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری بنگاه‌های ما در حوزه قانون، بیمه، مالیات و ارز مشکلاتی وجود دارد،‌گفت: این سلسله مشکلات باعث شده تا در حوزه صنعت، پیشرفت چشم‌گیری نداشته باشیم.

جعفری با تأکید بر اینکه تمام عناصر برای رسیدن به اهداف بلند اقتصادی را در اختیار داریم، گفت: در حوزه مدیریت، باید به افراد متخصص بها داده شده و آنان مهم برشمرده شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده، در تمام حوزه‌ها مرجع باشیم؛ افتخار این نیست که به دیگران مراجعه کنیم بلکه افتخار این است که به ما مراجعه شود.

این نماینده مجلس با اشاره به تبیین طرحی در کمیسیون ویژه اصل 44 تصریح کرد: این طرح با عنوان مسائل و مشکلات تولید در کمیسیون اصل 44 به ریاست آقای فولادگر آماده می‌شود و در آن آمادگی داریم تا بخش خصوصی برای تدوین قوانین بهتر در این حوزه کمک کند.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم