۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
اخبار کوتاه از فلسطین/بازداشت ۳ رهبر بارز حماس در کرانه باختری

فلسطینی‌ها دفتر سازمان ملل را تعطیل کردند

نیروهای اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز پنج‌شنبه با یورش به رام‌الله در کرانه باختری، 3 تن از رهبران بارز جنبش حماس را بازداشت کردند.
کد خبر : ۱۳۹۵۰۵

صراط: نیروهای اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز پنج‌شنبه با یورش به رام‌الله در کرانه باختری، 3 تن از رهبران بارز جنبش حماس را بازداشت کردند.

به نقل از رسانه‌های فلسطین، پس از گذشت چند روز از بازداشت 22 نفر از اعضای جنبش حماس، نیروهای اشغالگر امروز به رام‌الله یورش برده و سه تن از رهبران برجسته این جنبش را بازداشت کردند.

در همین رابطه مدیر مرکز پژوهش‌های اسرا و حقوق بشر گفت که نیروهای اسرائیلی با یورش به رام‌الله، سه رهبر حماس به نام‌های «جمال الطویل»، «حسن ابوکویک» و «فرج رمانه» را بازداشت و با خود بردند.

بر اساس این گزارش، این سه نفر تا کنون بارها توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند.

نیروهای صهیونیست دوشنبه گذشته نیز 22 نفر از اعضا و کادر حماس از جمله دو نماینده پارلمان را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

یورش شهرک‌نشینان به مقبره حضرت یوسف

صدها نفر از شهرک‌نشینان افراطی بامداد امروز پنج‌شنبه به مقبره حضرت یوسف (ع) در نزدیکی اردوگاه بلاطه در شرق نابلس یورش بردند.

منابع محلی فلسطینی گفتند که 6 دستگاه اتوبوس حامل 300 شهرک‌نشین در میان تدابیر امنیتی به مقبره حضرت یوسف جهت به جا آوردن مراسم یهودی یورش بردند.

بر اساس این گزارش ده‌ها نفر از جوانان فلسطینی به سمت سربازان اسرائیلی سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند و سربازان نیز با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی به آنها پاسخ دادند.

جوانان خشمگین دفتر سازمان ملل در غزه را تعطیل کردند

جوانان خشمگین فلسطینی صبح امروز در شهر غزه دفتر سازمان ملل متحد را تعطیل کردند که این اقدام نیز در راستای فعالیت‌های «ائتلاف جوانان انتفاضه» به مناسبت نود و ششمین سالروز اعلامیه شوم بالفور انجام شد.

این ائتلاف اعلام کرد که با تعطیلی دفتر سازمان ملل برگزاری اعتراضات آغاز و پس از آن به سراغ دفتر کنسولگری انگلیس در برج الریاض در نزدیکی میدان انصار در غرب غزه خواهند رفت.

در رام‌الله نیز تظاهرات‌های گسترده‌ای به این مناسب در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود و تجمع اصلی فلسطینیان نیز در مقابل میدان المناره در وسط رام‌الله خواهد بود.

شهرداری قدس اشغالی یک خانه فلسطینی را تخریب می‌کند

مرکز اطلاعات وادی حلوه در سلوان امروز اعلام کرد که دادگاه وابسته به شهرداری قدس اشغالی با صدور ابلاغیه‌ای تاکید کرد که یک ساختمان مسکونی متعلق به یکی از شهروندان در محله بئر ایوب در سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی را تخریب خواهد کرد.

شهرداری قدس اشغالی مدعی است که این ساختمان مجوز ساخت نداشته است.

بر پایه این گزارش، دادگاه با به تعویق افتادن تخریب این ساختمان مخالفت کرده  و تاریخ مشخصی را برای تخریب تعیین نکرده است و همین امر باعث نگرانی اعضای این خانواده فلسطینی شده است.

این ساختمان 2 طبقه‌ای در سال 1995 بنا شده و شامل دو واحد به مساحت 120 متر مربع است.

منبع: فارس