۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
مهم‌ترین اخبار حوادث در هفته منتهی به 10 آبان

جزئیات قتل‌عام خانوادگی در خیابان تیموری

اعتراف عامل قتل عام خانوادگی در خیابان تیموری به کشتن همسر و فرزندانش، قتل باجناق به خاطر جای خواب، قتل زن تنها از سوی پسر شرور و اعتراف جنایتکاران افغان به قتل دو نفر از مهمترین اخبار حوادث این هفته بود.
کد خبر : ۱۳۹۵۱۴
صراط: مهمترین خبر حوادث این هفته مربوط به اعتراف مرد جنایتکار به قتل عام خانوادگی در خیابان تیموری تهران است. در این جنایت مرد 47 ساله در اقدامی هولناک 23 مهر امسال همسر و دو فرزندش را به قتل رساند. حمیدرضا در ابتدا قصد داشت انگیزه این جنایت را سرقت نشان دهد اما وقتی در برابر دلایل پلیسی قرار گرفت به ارتکاب این جنایت اقرار کرد.

او درباره انگیزه اش از قتل گفت: از چند ماه پيش قصد داشتم همسرم را بکشم . حتي يک بار با همسرم به پارک چيتگر رفتيم و قصد کشتن او را داشتم اما موفق نشدم .روز حادثه پس از درگيري که با همسرم داشتم ، او قصد بيرون رفتن از خانه را داشت که بلافاصله به پشت بام رفتم و چوب دستي را که آنجا بود برداشته و داخل منزل آمدم . چندين ضربه به سر همسرم وارد کردم که بر روي زمين افتاد . تصميم گرفتم که بچه هايم را نيز بکشم به همين علت ، زماني که محمدرضا ساعت 14 به منزل آمد از من پرسيد که چرا مادرش خوابيده ؟ و نشست که پتو را بردارد که با چوبدستي از پشت سر ، چندين ضربه به سر او وارد کردم که او نيز بر روي زمين افتاد . ديگر کنترل خود را از دست داده بودم و جسد محمدرضا را کنار مادرش گذاشتم . حدود ساعت 16 و 15 دقیقه به پريسا زنگ زدم و از او خواستم تا سريع به منزل بيايد . چونکه احتمال مي دادم او جسدها را ببيند ، از او خواستم که به بهانه جابجا کردن وسايل و کمک به من ، بدون آنکه داخل خانه برود ، به پشت بام بيايد . زمانيکه پريسا به پشت بام آمد ،  يک بند رشته اي را که  از قبل آماده کردم بودم ، به دور گردنش انداخته و او را خفه کردم . بعد از خفه کردن پريسا ، او را به داخل اتاق خواب خودش بردم .

قتل باجناق بر سر جای خواب

در این هفته مردی که بر سر جای خواب باجناقش را به قتل رسانده بود، پای میز محاکمه قرار گرفت. هادی 11 مهرماه سال 88 باجناق خود به نام سعید را با ضربه چاقو به قتل رساند.متهم پس از دستگیری در شعبه 74 دادگاه کیفری محاکمه شد که در جریان دفاع از خود، گفت: من با چاقو ضربه ای به پای باجناقم زدم و هیچ گاه نمی خواستم او را به قتل برسانم.  پس از جلسه محاکمه، قضات دادگاه هادی را به قصاص محکوم کردند که با اعتراض او پرونده برای رسیدگی به شعبه 14 دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور نیز به حکم مجازات او نقص گرفته و پرونده را به دادگاه بازگرداندند تا مشخص شود ضربه او کشنده بوده یا نه.پزشکی قانونی پس از بازگشت پرونده در گزارش نهایی خود ضربه هادی را کشنده اعلام کرد و مرد جوان صبح سه شنبه برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.هادی با تکرار ادعاهای قبلی خود، گفت: شب حادثه جشن تولد خواهرزنم بود و ما خانه پدرزنم دعوت بودیم. هنگام خواب، بر سر جای خواب با باجناقم درگیر شده و با کاردی که زیر بالش مخفی کرده بودم، ضربه ای به پایش زدم.پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه به او فرصت دادند که در گفتگو با اولیای دم رضایت آنها را جلب کند.

زن تنها قربانی پسر شرور

پسر شروری که با انگیزه سرقت زن تنهایی را در شرق تهران به قتل رسانده بود نیز این هفته دستگیر شد. ساعت 21 و 30 دقیقه 24 اسفند سال گذشته وقوع يک فقره قتل در خيابان پروين – خيابان گودرزي به کلانتري 144 جواديه تهرانپارس اعلام شد .بررسي های اوليه نشان داد که زن جواني 30 ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو به گردن ، شکم و پهلو از سوی قاتل يا قاتلين به قتل رسيده و آثار درگيري نيز در داخل منزل مشهود است .در ادامه تحقیقات مشخص شد، مقتول قصد جابه جایی خانه اش را داشته و به همین خاطر هر روز برای پیدا کردن خانه به بنگاه های منطقه می رفته است. از سوی دیگر روز حادثه پسر جوانی از خانه مقتول خارج و با یکدستگاه پژو از محل فرار کرده بود.

با ردیابی های تخصصی سرنشین پژو شناسایی و دستگیر شد. متهم به قتل در بازجویی ها گفت: اواخر سال گذشته بود که به بنگاه املاکي در منطقه تهرانپارس مراجعه و با يکي از دوستانم که در آنجا به عنوان مشاور املاک مشغول به کار است ، ملاقات کردم . در همين زمان ، زن جواني ( مقتول ) با مراجعه به بنگاه پيگير پيدا کردن يک واحد مسکوني براي اجاره بود و در حين صحبت کردن وي با مدير بنگاه متوجه شدم که اين زن جوان قصد دارد تا خانه را براي يک نفر اجاره کند. به بهانه اينکه من راننده  خودرو نيسان بوده و حاضر هستم تا اقدام به اسباب کشي با قيمت مناسب کنم ، با مقتول آشنا شدم تا اينکه در روز حادثه به در منزل مقتول مراجعه و به بهانه بررسي تعداد اسباب و اثاثيه و در حقيقت براي سرقت  وارد خانه شدم . پس از اطمينان از تنها بودن مقتول ، تصميم به سرقت گرفته و با چاقو شروع به تهديد مقتول کردم اما بر خلاف انتظار ، مقتول با من درگير شد و در حاليکه قصد ايجاد سر و صدا و کمک خواستن از اهالي مجتمع را داشت ، چندين ضربه به او زده و پس از سرقت کيف دستي و گردنبند ، به سرعت از خانه خارج شدم .

اعتراف دو مرد افغان به 2 جنایت

در این هفته دو مرد افغان که در جریان سرقت و آدم ربایی های خود مرتکب قتل قربانیان خود می شدند دستگیر شدند. راز سرقت های جنایتکار در حالی فاش شد که آخرین قربانی آنان زنده و ماند در پلیس آگاهی شکایت کرد. در ادامه ردپای تبهکاران در قتل زن تنهایی و گروگانگیری مرگباری کشف شد. پس از تجسس گسترده دو مرد افغان شناسایی و دستگیر شدند.متهمان در بازجویی ها به ارتکاب دو جنایت با انگیزه سرقت اعتراف کرده و مدعی شدند قربانیان را با ضربه چکش به قتل رسانده و جسد گروگان را در جنوب تهران به داخل چاه انداخته بودند.

 

منبع: مهر