۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
پیام آیت‌الله جوادی آملی به یادواره شهدای گردان مالک

شهدا اسوه مردان و زنان باتقوا هستند

آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به یادواره شهدای گردان مالک گفت: افرادی که شربت شهادت نوشیدند از جمله سرداران و شهدای عادی، این‌ها اُسوه و الگوی دیگران هستند و شهدا و مردان الهی امام و اسوه مردان و زنان باتقوا هستند.
کد خبر : ۱۳۹۵۱۸
صراط: پیام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در همایش بزرگ رزمندگان و یادواره شهدای گردان مالک اشتر لشکر 25 کربلا استان‌های مازندران، گیلان و گلستان که با حضور فرماندهان و بزرگان دفاع مقدس در حسینیه سپاه ناحیه آمل برگزار شد قرائت شد.

آیت‌الله جوادی آملی در این پیام بیان داشت: مقدم خانواده‌های معزز و معظم شهدا و همچنین فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و مسئولان استان را گرامی می‌داریم و از برگزارکنندگان این کنگره وزین و دینی حق‌شناسی می‌کنیم.

مفسر کبیر قرآن کریم با تاکید اینکه اصل این یادواره برای بزرگداشت سرداران و شهدای استان‌های گلستان، مازندران و گیلان است، ابراز داشت: از خداند مسئلت می‌کنیم ارواح تابناک همه شهدا و همه کسانی که برای احیای کلمه حق تلاش و کوشش کردند را با ارواح انبیا و اولیا محشور بفرماید، روح مطهّر امام راحل را با انبیا محشور کرده و بزرگوارانی که شربت شهادت نوشیدند و اهل نثار و ایثار بودند محصول کار اینها را مورد رضایت ولی‌اش قرار بدهد و مایه و پایه استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه مطلب مهمی که سرداران و شهدا به آن رسیدند استجابت دعا است، تاکید کرد: مردان الهی از خدای سبحان در نیایش‌های خود مطالبی را می‌طلبند.

یکی از آن مطالب در آیه شریفه ﴿هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً﴾ ظهور دارد که یعنی پروردگارا ما را نه تنها اهل تقوا قرار بده، نه تنها محبّان و یاوران و معاونان اهل تقوا قرار بده بلکه ما را رهبر متّقیان قرار بده، ما به گونه‌ای زندگی کنیم که مردان پارسا و باتقوا به ما اقتدا کنند، اسوه مردان باتقوا باشیم، قُدوه متّقیان باشیم، سالکان کوی تقوا راه ما را طی کنند، راهیان راه پارسایی مسیر ما را بپیمایند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه افرادی که شربت شهادت نوشیدند از جمله سرداران و شهدای عادی، این‌ها قُدوه، اُسوه و الگوی دیگران هستند، یادآور شد: کسانی که به سرداران و شهدا اقتدا می‌کنند جوان‌های فعال دینی و پارسایان مذهبی هستند.

مفسر کبیر قرآن کریم ادامه داد: آنها گذشته از حفظ دین خود، سعی و کوشش دارند که دین دیگران را حفظ کنند، نظام اسلامی را همچنان مستحکم نگه بدارند، بیگانه را به حرم امن نظام اسلامی راه ندهند تا رهاورد بزرگان دین همچنان محفوظ بماند.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: این افراد چه سرداران شهید، چه شهدای عادی، اینها امام مردان باتقوا هستند، امام زنان‌های باتقوا هستند، عصاره این امامت در آیات سوره مبارکه «آل‌عمران» آمده نشانه امامت آن است که اینها هم در دنیا امام بودند و هم بعد از مرگ.

وی یادآور شد: در دنیا امام بودند زیرا بسیاری از جوان‌ها، اینها را الگوی خود قرار دادند و راهیان راه اینها شدند، بعد از این عالم که رحلت کردند همچنان از خدای سبحان بشارت طلب می‌کنند و می‌خواهند که راهیان راه ما در کدام مقطع هستند و این درخواست و استبشار آنها البته با نیایش و دعا همراه است و خداوند هم در اثر استبشار شهدا و سرداران شهید و نیایش و نجوا و مناداهای آنها به راهیان کوی شهادت، سعادت، سیادت دنیا و آخرت مرحمت می‌فرماید.

این مرجع عالیقدر جهان اسلام تصریح کرد: بنابراین بر اساس آیات قرآن کریم عزیزانی که شربت شهادت نوشیدند جان خود را، عمر خود را و حیات خود را در راه حفظ دین به خدای سبحان تقدیم کردند خدا یک حیات برتر و یک زندگی بهتر به اینها عطا کرده است، عصاره آن حیات در خودشان ظهور می‌کند و اثر آن هم برای راهیان‌شان ظهور می‌کند، بنابراین افرادی که در این یادواره عظیم شرکت کردند و در برگزاری این یادواره در شهر هزار سنگر، تاریخی و فداکار آمل اسلامی حضور به هم رسانیده‌اند مطمئن باشند که راهی راه کسانی هستند که آنها امام متّقیان هستند خیلی‌ها علاقه‌مندند که امام مردان باتقوا باشند.

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: آن‌ که دعایش مستجاب می‌شود عالمان ربانی هستند از یک سو و از سوی دیگر شهدای حق و صدق هستند، اگر در بین این سرداران و شهدا یک طلبه شهید بود یک عالِم شهید بود او با یک بال و با یک دست جریان «مِداد العلماء» را به همراه دارد با دست دیگر «دماء الشهداء» را به همراه دارد با دو جناح و با دو بال رهبری امّتی که به او اقتدا کرده‌اند به عهده می‌گیرند که امیدواریم این رهبری همچنان ادامه داشته و این نظام اسلامی تا ظهور صاحب اصلی‌اش از هر خطری محفوظ بماند و به وجود مبارک ولیّ عصر روشن بشود.

این عالم وارسته جهان اسلام در پایان اشاره کرد: از خدای سبحان مسئلت می‌کنیم ارواح تابناک شهدا را با انبیا محشور بفرماید، روح مطهر امام راحل را با انبیا محشور بفرماید، شهدای سراسر ایران اسلامی به‌وی‍ژه این سه استان گیلان و مازندران و گلستان را با انبیای الهی محشور بفرماید، به خانواده‌های معزّز و معظّم اینها اجر صابران مرحمت بفرماید، چراغ حیات و زندگی اینها همچنان روشن باشد، به برگزارکنندگان این یادواره سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت بفرماید، نظام ما، رهبر ما، مراجع ما، ملت و مملکت ما را در سایه ولیّ‌اش از هر خطری محافظت بفرماید، فرزندان ما را از بهترین شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت قرار بدهد و خواسته‌های مشروع همه در سایه لطف ولیّ پروردگار به اجابت برسد.
منبع: فارس