۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

نظر مالکی پیرامون حملات انتحاری درعراق

نخست‌وزیر عراق طی سخنرانی در آمریکا گفت: افرادی که کمربند انفجاری می‌پوشند و اقدام به انفجار خود می‌کنند، وحشی‌هایی هستند که از خارج عراق وارد این کشور می‌شوند.
کد خبر : ۱۳۹۶۰۵

صراط: به نقل از شبکه خبری العربیة، «نوری المالکی» نخست وزیر عراق که در آمریکا به سر می‌برد طی سخنرانی در موسسه صلح آمریکا گفت: شکستن هیبت و شوکت القاعده باعث بازگشت زندگی و هارمونی به عراق می‌شود.

وی ضمن تایید انقلاب در کشورهای عربی گفت این انقلاب‌ها نتوانسته خلأها را به صورت صحیح پر کند اما عراق در کنار انقلاب بهار عربی است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که چالش‌های سیاسی در عراق تحت سیطره است.

وی گفت که در عراق موسسات دموکراتیک مستقلی وجود دارد اما نیازمند توسعه آنها و عادت کردن به دموکراسی هستیم.

نوری مالکی اضافه کرد که عراق امروز با وجود چالش‌هایی که می‌شنوید در وضعیت پویایی اقتصادی بزرگی قرار دارد. ما توانستیم که ضربات به القاعده را افزایش دهیم و شرکت‌های مختلف با وجود تمامی این چالش‌ها همچنان به عراق سرازیر می‌شوند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که باید نقش نیروهای اطلاعاتی برای مقابله با تروریست‌ها در عراق را فعال کرده و با شریکان عراق در منطقه همکاری شود.

نخست وزیر عراق گفت: کسانی که کمربندهای انفجاری می‌پوشند و اقدام به انفجار خود در مجالس عزاداری می‌کنند وحشی‌هایی هستند که از خارج عراق وارد این کشور شده و عقب‌مانده هستند.

نوری المالکی گفت: از پاپ خواستم که از مسیحیان عراق بخواهد که در این کشور باقی بمانند و از کشورهای اروپایی خواستم که مسیحیان عراق را برای ترک این کشور تشویق نکنند.

وی گفت: القاعده حتی مسلمانان را تکفیر کرده پس چه برسد به مسیحیان. مسیحیان عراق وطن‌دوست و پایبند هستند اما القاعده هر کسی را که با افکارش اختلاف دارد می‌کشد.

منبع: فارس