۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

اعزام یک میلیون دانش‌آموز به راهیان نور

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال قصد داریم تا 20 شهریور ماه شش میلیون زائر را به راهیان نور اعزام کنیم.
کد خبر : ۱۳۹۶۷۰

صراط: سردار علی فضلی پنج شنبه شب در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هدف رزمایش بیت‌المقدس و کوثر چه بوده و چه تعداد افراد در این رزمایش شرکت می‌کنند، اظهار کرد: این رزمایش در پنج استان کشور در حال اجراست که حکایت از میزان آمادگی و تقویت بنیه افراد بسیجی و تقویت نیروهای خط مقدم زمینی، هوایی، نیروی‌زمینی و هوا و فضا دارد که در قالب رزمایش امام حسین(ع) امام علی(ع) و احتیاط نیروها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از هشت سال دفاع مقدس جای چنین گردانی در قلب دفاع مقدس خالی بود، افزود: امروز با فرصتی که در اختیار داریم، آمادگی حوادث قابل پیش‌بینی و غیرقابل پیش‌بینی را تمرین کرده‌ایم و این در حالی است که مقابله با جنگ سایبری نیز در سپاه استان‌ها جاری است و در این زمینه نیز هر چقدر به جلو گام بر می‌داریم، شاهد توسعه عمیق می‌شویم.

* بیش از 38 بسیجی در 164 گردان عملیات رزمایش انجام می‌دهند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین  با تاکید به توانمندی بسیار قابل ملاحظه رزمایش تصریح کرد: این رزمایش بزرگ در  164 گردان و در پنج استان انجام می‌شود که  38 هزار 206 نفر بسیجی در این رزمایش به غیر از 11 گردان کوثر که از خواهران تشکیل شده است،مشارکت دارند..

وی به رزمایش محرم دو که امروز در اصفهان انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: هر گردان از 234 نفر تشکیل شده است که تمرینات رزمی و نیز  میدان تیر را قبل از رزمایش آموزش دیده‌‌اند.

فضلی اضافه کرد: امسال نسبت به سال گذشته این رزمایش با توجه به  آموزش‌ها از بنیه خوبی برخوردار است، چنانکه اگر فرصتی برای اجرا در هر نقطه کشور فراهم شود به صورت متمرکز توسط سپاه و نیز 501 گردان عملیات انجام می‌شود.

*قضاوت ورود برخی افراد تندرو به بدنه دولت زود است

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با وجود اینکه دولت اظهار کرده است که به گروهی وابسته نیست اما بعضا شنیده می‌شود که برخی از  افراد تندرو و مسئله دار از طریق برخی از افراد با نفوذ وارد بدنه دولت می‌شوند و این اقدام در حالی در حال رخ دادن است که برخی از رسانه‌های غربی از این موقعیت کشور استفاده و اقدام به هجمه‌های رسانه‌ای می‌کنند،اظهار کرد: ما هیچ داوری برای ورود و یا حمایت تندروها به دولت نداریم و شاید قضاوت این قضیه زود باشد، چراکه باید شاهد اثبات آن باشیم اما امیدواریم با هوشمندی رئیس جمهور و تدابیر وی از این موارد جلوگیری شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: تاکنون افراد دولت جزء ارکان نظام بودند و اقدامات خود رئیس‌جمهور به نظام هم از کسی پوشیده نیست.

*زائرسرای پیامبر اعظم(ص) در خوزستان بهره‌برداری شد

وی در پاسخ به تعداد اعزامی به راهیان‌نور گفت: راهیان‌نور امروز یک دل و یک صدا در یک عملیات مشترک بین آموزش‌و‌پروش، سپاه و بسیج انجام می‌شود که امسال در کشور سال چهارم این عزیمت کاروان راهیان‌نور است.

فضلی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید در 13 مهرماه از مرقد امام (ره) تجدید میثاقی صورت گرفت، افزود: در استان خوزستان نیز زیر ساخت‌هایی برای پذیرش زائران انجام گرفته است و این توسعه در حالی است که از نظر کمی و کیفی اردوگاه‌های کاروان راهیان نور از ظرفیت بیش از 11 هزار نفر شب‌خواب امروز از مرز 102 هزار نفر عبور کرده است.

وی به بهره‌برداری از آخرین زائرسرا با نام پیامبر اعظم(ص) خبر داد و بیان کرد: این مرکز در مهرماه جاری افتتاح شد و این در حالی است که طی سه سال گذشته این زائرسرا در خوزستان هدف‌گذاری شد و امروز شاهد هستیم که از پنج استان کاروان دانش‌آموزی و فرهنگیان برنامه‌ریزی شده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اکنون امکان بازدید از یک هزار و 350 کیلومتر میدان نبرد هشت سال دفاع مقدس محل عرضه رزمگاه  دانش‌آموزان است، تصریح کرد: سال گذشته بیش از چهار  میلیون و 608 هزار نفر کاروان راهیان نور سازماندهی شدند.

* اعتبار 500 میلیارد تومانی خرج راهیان نور می‌شود/اعزام شش میلیون زائر به راهیان نور

وی در ادامه همچنین به هزینه 500 میلیارد تومانی راهیان‌نور اشاره کرد و افزود: مورد هدف امسال برای راهیان‌نور 6 میلیون زائر در نظر گرفته شده است.

فضلی ادامه  داد: در این رزمایش نزدیک  160 هزار نفر دانش‌آموز به این مناطق عملیاتی و در واقع به حج بصیرتی اعزام شدند که استان اصفهان در این خصوص جزء استان‌های برجسته در اعزام  و از سایر استانها پیشروتر است، چنانکه 6 هزار و 500 نفر از اصفهان اعزامی داریم.

*بیش از یک میلیون دانش‌آموز به راهیان‌نور اعزام می‌شوند

وی به اعلام آمادگی یک میلیون دانش‌آموز  و 100 هزار فرهنگی برای اعزام که راهیان نور خبر داد و بیان کرد: در خصوص اعزام به راهیان نور سعی شده است که از ظرفیت ریلی استفاده شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین همچنین اضافه کرد: اعزام به راهیان‌نور تا 20 اسفند ماه سالروز راهیان‌نور ادامه دارد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود از برگزاری جشنواره رهاورد سرزمین‌های نور خاصه مناطق عملیاتی جنوب و خاصه خرمشهر،شلمچه،هویزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فضلی در پاسخ به دیگر سؤالی مبنی بر اینکه چرا اعزام‌های راهیان‌نور به غرب کشور کم است، افزود: زیرساخت‌ها در غرب و شمال غرب کشور برای دانش‌آموزان هنوز ساماندهی‌کامل پیدا نکرده است و به همین خاطر به اندازه امکانات کاروان اعزام می‌شود.

وی به جمعیت 90 درصدی جوانان برای اعزام به راهیان نور اشاره و اظهار کرد: محدودیتی برای اعزام افراد به اردوی راهیان نور وجود ندارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در همه شهرستانها رزمایش در یک برنامه منظم انجام می‌شود اما پیش از چنین رزمایش‌هایی آموزش  و برگزاری کلاس‌های فرهنگی لازم است. از آبان‌ماه جاری  تا پایان و حتی اوایل سال آینده رزمایش داریم، که در هشت قرارگاه منطقه‌ای و 32 اجرای مانور صورت می‌گیرد.

منبع: فارس