۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
شناخت سبک زندگی امام حسین(ع) نکته اساسی در آگاهی بخشی است

هیات‌های مذهبی باید آگاهی‌بخش باشند

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت: هیئت بصیر باید به دنبال آگاهی بخشی و بصیرت افزایی چه در درون خود و چه در جامعه باشد و تفکر ولایت مداری و انتظار را به صورت صحیح در جامعه احیا کند.
کد خبر : ۱۴۰۲۸۶
صراط: موسوی هوایی، در چهارمین همایش پرچمداران بصیرت گفت: مردم اهل سنت استان کردستان همواره نگاه محبت آمیزی به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) داشته اند.

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز اهل تسنن و تشیع در این استان، افزود: برگزاری چنین محفل هایی ادامه راه اسلام، قرآن و سید الشهدا(ع) است.حجت الاسلام موسوی هوایی با اشاره به اینکه باید در مقابل باطل ایستادگی کرد تا حق پایمال نشود، افزود: دشمنان ما با برگزاری کنفرانس های شیعه شناسی سعی در جلوگیری از پیروی مردم از ولایت فقیه دارند.

وی با اشاره به اینکه شیعه بدنه عظیمی به نام «ولایت» دارد، وی گفت: عاشورا و مهدویت دو بال پرواز این بدنه هستند.

وی با ببان اینکه باید اهداف قیام امام حسین(ع)، در جامعه توسط هیئت های مذهبی تببین شود،گفت: باید نقشه دشمنان را شناخت که در شرایط کنونی این نقشه ایجاد تفرقه میان مسلمان است.

شناخت سبک زندگی امام حسین(ع) نکته اساسی در آگاهی بخشی است

وی در ادامه هیئت ها را به رعایت پنج نکته اساسی در ایجاد آگاهی بخشی نسبت به واقعه عاشورا در جامعه رهنمون و عنوان کرد: شناخت سبک زندگی امام حسین(ع)، ایجاد عشق و دلدادگی در مردم نسبت به ایشان، تطبیق زندگی خود با معیارهای زندگی سیدالشهدا(ع)، عزتمندی در مقابل ظالمان، حفظ مکتب عاشورا و نشر آن از نسلی به نسل دیگر از جمله مواردی است که همه باید مدنظر قراردهند.