۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰

آمریکا اینگونه هوای اسرائیل را دارد

معاون وزیر خارجه‌ آمریکا و رئیس هیئت مذاکرات هسته‌ای آمریکا با کشورمان تأکید کرد که گروه مذاکره کننده با ایران به هر توافقی که دست یابد رژیم صهیونیستی را از آن مطلع خواهد کرد زیرا امنیت این رژیم اهمیت بسیار زیادی دارد.
کد خبر : ۱۴۰۴۱۳
صراط: به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل نوشت، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه‌ آمریکا در امور سیاسی و رئیس هیئت مذاکرات هسته‌ای آمریکا با کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه‌ 10 رژیم صهیونیستی تأکید کرد که گروه مذاکره کننده با ایران به هر توافقی که دست یابد رژیم صهیونیستی را از آن مطلع خواهد کرد زیرا امنیت این رژیم اهمیت بسیار زیادی دارد.

بنا بر این گزارش، شرمن در جریان این مصاحبه از افشای جزئیات مذاکرات ایران و گروه 1+5 که قرار است در روزهای آینده دور بعدی آن در ژنو برگزار شود خودداری کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که به‌خلاف مذاکرات قبلی، دور جدید مذاکرات با ایران "برای اولین بار جدی و اساسی" بود و سکوت تهران‌ درباره‌ جزئیات گفت‌و‌گوها "نشان‌دهنده جدّیت مذاکرات است".

شرمن همچنین گفت: ما هنوز به توافقی دست نیافته‌ایم.‌ وی در ادامه اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را درباره‌ این‌که "توافق نکردن بهتر از توافق بد است" تکرار کرد.

وی همچنین اعلام کرد که واشنگتن هیچ‌گونه پیشنهاد کاهش تحریم‌ها به ایران ارائه نکرده است و تحریم‌ها علیه ایران کاهش نخواهد یافت.

منبع: تسنیم