۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱

نظر وزیر کشور درباره تظاهرات امروز ملت

وزیر کشور بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام داخلی برای پیشبرد موفقیت آمیز مسائل بین المللی تاکید و نقش اساسی وحدت و انسجام درونی در حل مسائل بین‌المللی کشورمان را یادآور شد.
کد خبر : ۱۴۰۴۲۳
صراط: عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه استاندار آذربایجان شرقی در ادامه همچنین یادآور شد: وقتی دولت‌ها عوض می‌شوند رویکرد و نظرها برای خدمت به مردم و از سوی خود مردم برای دولت جدید مشخص می‌شود و مردم برای ایجاد تغییرات جدید انتظار تغییر در سطح مدیران را دارند. این تغییرات به معنای ضعف و ناکارآمدی مدیران سابق نیست بلکه تفاوت و نوع نگاه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های پیشین از افراطی‌گری، خشونت و تصمیمات غیر عقلانی ضربه خورده‌ایم، تاکید کرد: اگر مردم مقاومت نکرده و از سیاست‌های دولت خود حمایت نکنند دولت در اجرای برنامه‌های خود موفق نخواهد شد و دشمن تلاش خواهد کرد موازنه سیاسی ما را به هم بزند.

رحمانی فضلی نوع پیام مردم و دولت ایران را در تلاقی 13 آبان و آستانه ماه محرم، پیام مقاومت دانست و گفت: ‌حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان پشتوانه قوی دولت در مذاکرات خواهد بود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم بر لزوم کاهش مصرف در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه مصرف دچار افراط هستیم که باید در همه امور نهضتی در استان پیاده شود و تصمیم بگیریم که میزان مصرف 20 درصد کاهش یابد، همچنین باید در بحث افزایش بهره وری نیز خود را تقویت کنیم، زیرا در این حوزه به شدت ضعیف هستیم.

رحمانی فضلی در ادامه از ستادهای روحانی در استان استان آذربایجان شرقی تشکر کرد و گفت: رئیس جمهور سلام ویژه ای به مردم استان رساندند و انتظار دارند اعضای این ستاد استاندار منصوب شده را حمایت کنند.

ضرورت حفظ اعتدال در مدیریت کشور و استانها

وی به اعتدال و انجام این امر در مدیریت کشور و استان اشاره کرد و افزود: اعتدال در تمام موضوعات ما دخیل است و به عنوان یک روش و مشی مدنظر است و عموم مردم مسئله اعتدال را قبول دارند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید امر پسندیده اعتدال با جدیت در دولت عملیاتی شود افزود: ما از افراطی‌گری و خشونت ها لطمه خوردیم پس باید تلاش کنیم این امر نهادینه شود و رفتار و کردار مقتدایی قطعا باید مظهر اعتدال بوده و شعار حسن روحانی را سرلوحه کار خود در استان قرار دهد.

اختلاف بین ایران و استکبار جهان‌بینی و ایدئولوژیکی

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اختلاف بین ایران و استکبار جهان‌بینی و ایدئولوژیکی است، گفت: حوزه درگیری اصلی حوزه تفکر بوده و توجه به درون کشور برگ برنده ایران در این مبارزه است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: آمریکا در 34 سال گذشته‌ با‌ فشارها و تحریم‌ها و برنامه‌ها و محدویت‌های خود خواسته انقلاب را ‌کنترل کند لذا از همه شیوه‌ها در این راستا بهره برده ‌است.

وی افزود: با وجود همه اقدامات آمریکا بعد از انقلاب برای محدود کردن ایران، در حال حاضر اختلاف بین آمریکا و ایران به مسئله انرژی هسته‌ای که پیشرفته‌ترین علم در دنیا‌ست رسیده است.

وزیر کشور با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب تصریح کرد: رهبری روح تازه‌ای در کالبد انقلاب برای مبارزه با استکبار دمید.

وزیر کشور با بیان اینکه ماهیت آمریکا و عملکرد او در قبال ملت‌های مستضعف را نباید فراموش کرد،ادامه داد: انقلاب اسلامی موجب توجه وجدان‌های بیدار مردم جهان به لزوم حکومت الهی در عصر شکست هر دو تفکر شرق و غرب شده و بزرگترین دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران برای همین است.

وزیر کشور با اشاره به تجربه شیوه‌های مختلف رفتار با آمریکا در نظام اسلامی خاطر نشان کرد: مردم دنیا متوجه پیشرفت و عزت ملت ایران شده‌اند.

وزیر کشور افزود: به عنوان عضو دولت می‌گویم؛ حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان پشتوانه قوی دولت در مذاکرات خواهد بود.
 

منبع: مهر
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم