۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲

درخواست‌وزیرپیشنهادی‌ورزش‌ازفدراسیون‌ها

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه‌ نشست مشترک با روسای فدراسیون‌ها از هشت اولویت اصلی خود در وزارتخانه خبر داد.
کد خبر : ۱۴۰۴۴۲
صراط: سید نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: هشت راهبرد اصلی در اولویت کار من در زمینه ورزش و جوانان قرار دارد.

وی افزود: ورزش همگانی، ساختار سازمانی، منابع سازمانی، مسائل اخلاقی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در حوزه‌ی ورزش جزو اولویت‌های کارم است. هم‌چنین دو راهبرد اصلی نیز در حوزه‌ی جوانان دارم که با توجه به برنامه‌ی پنجم توسعه، ورزش همگانی در کشور قدری مغفول واقع شده است. با توجه به آمارها تنها هشت درصد مردم درگیر ورزش همگانی هستند و این موضوع نگران‌کننده است و مطمئن باشید در اولویت کاری وزارت ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت.

سجادی در ادامه با تشکر از اعتماد رییس‌جمهوری گفت: بار دیگر از حسن اعتماد رییس‌جمهور برای معرفی من به عنوان گزینه‌ی پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید تشکر می‌کنم و امیدوارم با توجه به سیاست‌ها و خط مشی مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای جامعه‌ی ورزش و جوانان مفید باشم.

سجادی در ادامه گفت: در مجلس به دنبال دفاع از حقانیت جامعه‌ی ورزش هستیم.

او از روسای فدراسیون‌ها درخواست کرد نکات لازم را برای دفاعیه وی در صحن علنی مجلس به او ارایه کنند تا وی به نمایندگی از جامعه‌ی ورزش در مجلس سخنرانی خود را ایراد کند.

وی در ادامه گفت: گمان می‌کنم نیازی به تلاش‌های سازمان‌یافته و تشکیلاتی برای گرفتن رای اعتماد در مجلس نداریم؛ چرا که خانواده‌ی ورزش به صورت خودجوش از حق خود دفاع می‌کند. از این رو از مسوولان می‌خواهم خودشان را به زحمت نیندازند و درگیر این موضوع نکنند. عزت جامعه‌ی ورزش باید حفظ شود و مطمئن باشید که تقدیر هر چیزی نوشته شده و هر اتفاقی که باید روی دهد اتفاق می‌افتد. البته این به آن معنا نیست که ما تلاش نخواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: معاون مالی و پشتیبانی و مالی به دنبال آن است که تا 15 روز آینده منابعی را به فدراسیون‌هایی که تا امروز به آنها کمک نشده تامین کند تا مشکلات مالی فدراسیون‌های ورزشی حل شود. البته می‌دانیم این رقم ناچیز است اما فارغ از این‌که رای اعتماد بیاورم یا نیاورم این موضوع محقق خواهد شد.

پیش از این که سجادی سخنان خود را در جلسه مشترک ایراد کند برخی از روسای فدراسیون‌ها که فرصتی برای ارایه‌ مطالب یافته بودند از انتصاب این گزینه برای وزارت ورزش تمجید کردند و این انتخاب را فرصتی برای تحقق اثبات حقانیت جامعه‌ ورزش برشمردند.

داورزنی، کفاشیان، نوحی، صبور، شایسته، آشتیانی از جمله روسای فدراسیون‌هایی بودند که در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداختند.
منبع: ایسنا