۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

وقتی گارد ملی گدایی می کند

در کشوری‌که درآمدهای نفتی آن طی سال‌های اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است، دوایر نظامی گارد ملی آن برای تامین بودجه خود مجبور به کسر حقوق از نظامیان و کارمندان خود شده‌اند.
کد خبر : ۱۴۰۵۸۷
صراط: به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره نوشت: فعالان عربستانی به تازگی سندی را در پایگاه‌های مختلف اینترنتی تحت عنوان بسیار فوری منتشر کرده‌اند که توسط فرماندهی پزشکی نظامی – میدانی وزارت گارد ملی عربستان سعودی و پیش از آغاز موسم حج در این کشور و آماده شدن نهادها و ارگان‌های مختلف این کشور برای استقبال از این مراسم صادر شده است.

این سند در واقع بخشنامه‌ای است که توسط سرهنگ «سعد بن عبدالرحمن العمری»، فرمانده دایره پزشکی نظامی – میدانی گارد ملی عربستان سعودی در بخش غربی صادر شده و خواهان کسر بخشی از حقوق و دستمزد نظامیان سعودی درحال خدمت در گارد ملی عربستان برای حمایت از صندوق امرار معاش و تامین نیازهای معیشتی این دایره است.

براساس بخشنامه صادره مقرر شده افسران گارد ملی 300 ریال و از نظامیان جزء 200 ریال سعودی بدون قائل شدن هرگونه استثنایی کسر شود و کسانی‌که برخلاف این دستور عمل کنند، به مراجع ذیربط جهت بازخواست معرفی خواهند شد.

این بخشنامه تنها چند ماه پس از دستور «عبد الله بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان در تبدیل گارد ملی این کشور به یک وزارتخانه مستقل و سپردن مسئولیت آن به پسرش «شاهزاده متعب بن عبدالله» و همچنین اعلام شرکت آلمانی و دیگر کشورهای غربی مبنی بر درخواست عربستان برای خرید تانک و جنگنده برای تقویت بنیه نظامی گارد ملی عربستان صادر شده است.

همچنین عربستان درحالی درخواست خرید 9 تا 25 زیر دریایی آلمانی را به برلین داده است که بسیاری از بخش‌های خدماتی این کشور در وضعیت اسفباری از جمله مشکل تامین بودجه به سر می‌برند که دلیل این امر افزایش و تشدید پدیده اختلاس و سرقت و فساد مالی و اداری در این کشور به ویژه توسط شاهزادگان سعودی است.

موسسات و نهادهای مختلف حکومتی عربستان سعودی درحالی با مشکل بودجه دست به گریبان هستند که درآمد سالیانه فروش نفت عربستان طی سال‌های اخیر بیش از 500 میلیارد دلار بوده است.