۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۱
مهار ایران به جای نه توافق با آن

سیاست آمریکا در قبال ایران چیست؟

«تغییر رویکرد و رفتار در قبال ایران برای آمریکا دشوار است چرا که مهار ایران یکی از ستون‌های قدیمی سیاست آمریکا در خاورمیانه بوده است».
کد خبر : ۱۴۰۶۹۰
صراط: «تغییر رویکرد و رفتار در قبال ایران برای آمریکا دشوار است چرا که مهار ایران یکی از ستون‌های قدیمی سیاست آمریکا در خاورمیانه بوده است».
روزنامه لزاکو ضمن انتشار این مطلب نوشت: جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر تحریم‌ها اتفاق‌نظر دارند و متقاعد کردن آنها به کاهش تحریم‌های ایران بسیار مشکل است.
این روزنامه فرانسوی با بیان اینکه دولت ایران درصدد عادی‌سازی روابط با غرب است، نوشت: اگر پای منافع اسرائیل در میان باشد، آمریکا و ایران نمی‌توانند به توافق برسند.
طیفی از مقامات آمریکایی از رئیس‌جمهور و معاون وی گرفته تا وزیر امور خارجه و معاون وی (شرمن) و اعضای کنگره بارها طی یک ماه اخیر اعلام کرده‌اند که منافع اسرائیل خط قرمز آنهاست و آنها به خاطر تعامل با ایران، از منافع اسرائیل عبور نخواهند کرد. جو بایدن معاون اوباما در جمع صهیونیست‌ها اعلام کرده بود اوباما درمیان روسای‌جمهور آمریکا بیشترین حمایت را از اسرائیل کرده و ما اگر اسرائیل وجود هم نداشت باید هزینه می‌کردیم و اسرائیل را تأسیس می‌نمودیم.
به نوشته لزاکو کنگره نیز اگر پای قربانی کردن منافع اسرائیل در میان باشد اجازه توافق با ایران را نمی‌دهد.
منبع: کیهان
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست