۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

جلوگیری از ورود 10 گروهک تروریستی به کشور

فرمانده مرزبانی گفت: پس از حادثه سراوان از ورود 10 گروهک تروریستی به کشور جلوگیری شد.
کد خبر : ۱۴۰۷۱۰
صراط: سردار حسین ذوالفقاری در مراسم هفتمین روز شهادت مرزبانان در سراوان اظهار داشت:پس از این حادثه مرزبانان از ورود 10گروهك تروريستي به داخل كشور جلوگيري كردند.

وی با تاکيد بر اجراي طرح جامع ­­مرزباني، خواستار اختصاص بودجه مناسب، احداث جاده و ايجاد ابنيه براي محافظت کامل از مرزها شد و افزود: براي اجراي طرح جامع مرزباني به 3 تا 4 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

فرمانده مرزبانی در مورد اینکه در حال حاضر مشکل مرزهاي کشور به خصوص در منطقه شرق چيست، گفت: مشکل مرزها مشکل تاريخي است که قبل از انقلاب وجود داشته و بعد از انقلاب هم آن طور که بايد مورد توجه نبوده است. مرزها در حال حاضر دچار مشکلات ساختاري هستند و با توجه به وضعيت جغرافيايي، احداث جاده در نقاط مرزي اقدام اول ما است که در صورت فقدان جاده، نيروهاي مرزباني نمي توانند در محل مستقر شوند؛ علاوه بر آن امکانات ديگر نظير آب، برق و... نيز لازمه زندگي و استقرار نيروها در مرزهااست.

فرمانده مرزبانی کشور با بيان اينکه طرح جامع مرزباني که با همکاري دستگاه ها تهيه و تصويب شده است بايد اجرايي شود، ادامه داد: لازمه اجرايي شدن اين طرح اختصاص اعتبارات و امکانات است که اميدواريم توجه ويژه اي نسبت به قبل در اين بخش صورت گيرد تا تمام نقاط نفوذ پذير مرزها در کشور توسط مرزبانان پوشش داده شود تا از هرگونه دست درازي به مرزها جلوگيري شود. ما از امکانات الکترونيکي و اپتيکي استفاده کرده ايم اما باز هم نمي توان هيچکدام را به جاي استقرار نيرو به کار گرفت يعني همين امکانات بايد توسط نيروي انساني پايش شود.

ذوالفقاری درباره جزئيات طرح جامع مرزباني اظهار داشت: اين طرح سال 90 تکميل و در سال 91 به تصويب شوراي عالي امنيت ملي کشور رسيد. در حال حاضر در مرحله آغاز اين طرح هستيم اما بايد به آن سرعت دهيم. اين طرح 3 تا 4 هزار ميليارد تومان هزينه دارد که بايد با همکاري دولت و مجلس و اختصاص اعتبار، به اجراي آن سرعت داد.

وي درباره چگونگي توزيع نيروها در مناطق مرزي در يک پاسگاه مرزي شرق کشور تعداد قابل توجهي از سربازان خراساني حضور داشتند که در نتيجه آن 11 نفر از سربازان خراسان رضوي و شمالي به شهادت رسيده اند، گفت: مناطق کشور به استانهاي نيرو پذير تقسيم بندي شده اند پيش از اين، سرباز بومي خوزستان مجبور بود در ارتفاعات برف گير شمال غرب به خدمت مرزباني مشغول شود که اين موضوع از لحاظ بعد مسافت و تطبيق شرايط جسمي و روحي سرباز با شرايط آب و هوايي و جغرافيايي مشکلاتي را ايجاد مي کرد اما با نحوه جديد توزيع نيرو اين مشکلات تا حدي بر طرف شده است.سيستان و بلوچستان يکي از استان هاي به شدت نيرو پذير است که بخش عمده ای از نيروها از ساير استانهای تامين مي شود.

منبع: مشرق