۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰

سرمقاله‌ روزنامه‌های‌ مهم آمریکا + عکس

مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران، بحران بودجه در آمریکا و مخالفت جمهوریخواهان با طرح خدمات درمانی اوباما از سوژه‌های روزنامه‌های امروز آمریکا بودند.
کد خبر : ۱۴۰۹۴۷

صراط: سرمقاله‌های روزنامه‌های مهم آمریکا به شرح زیر است.

شانس جدید برای حل بحران بودجه

شورای سردبیری نیویورک تایمز در مطلب امروز خود به بحث و جدال های مطرح در ایاات متحده با موضوع بودجه اشاره کرده اند. کنگره در پی یافتن راهی است تا وضعیت فعلی اقتصاد را سامان بخشد و به دنبال آن اشتغال زایی کند و آموزش را بهبود بخشد. در همین حال دموکرات ها و جمهوری خواهان هر یک در پی حل مشکل کسری بودجه و کاهش هزینه ها هستند.

پیمان تجاری پاسیفیک

مطلب بعدی نیویورک تایمز با پیمان تجاری پاسیفیک پرداخته است. ایالات متحده امریکا و 11کشور دیگر که اغلب در منطقه پاسیفیک قرار دارند در پی انعقاد یک موافقت نامه تجاری تا پایان سال جاری هستند که این امر به اقتصاد کشور های عضو مک خواهد کرد و روابط میان امریکا و متحدین آن در آسیا را تقویت می کند.

پاسخ مثبت به ایران

لس آنجلس تایمز در سرمقاله خود به موضوع مطرح این روزها در روابط بین الملل یعنی روابط ایران و امریکا پرداخته است. در این مطلب آمده در تاریخ فرصت های پیش آمده میان ایران و امریکا نادر بوده است و بدین ترتیب شرایط فعلی را نباید از دست داد.

پس از چندین دوره مذاکرات بی نتیجه میان ایران و کشورهای غربی، طرفین بار دیگر در ژنو با یکدیگر دیدار خواهند داشت و احتمال می رود توافقی برای ایجاد مخدودیت بر برنامه هسته ای ایران صورت پذیرد. محدودیتی که این اطمینان را ایجاد نماید که ایرانیان قادر به ساخت سلاح هسته ای نخواهند بود.

در همین حال هر دو طرف در زمینه ساختار مذاکره به توافق رسیده اند. ایران پیشنهاد تازه ای را ارائه نموده است.

قانون جدید رای گیری در تگزاس

در سرمقاله واشنگتن پست آمده است که دادستان کل جمهوری خواه تگزاس نسبت به قانون جدید این ایالت که بر اساس هویت رای دهندگان تصویب شده واکنش نشان داده است. با توجه به تغییر و تحولات جمعیتی در تگزاس تصویب این قانون از اهمیت بالایی برخوردار است.

دموکرات ها و مخالفت جمهوری خواهان با خدمات درمانی اوباما

پولیتیکو به بحث طرح خدمات درمانی اوباما و مخالفت برخی جمهوری خواهان با آن پرداخته است. همزمان با اوج بحث و جدال های کنگره که در نهایت به تعطیلی چند روزه دولت منجر شد، گروهی از جمهوری خواهان و اعضای حزب تی پارتی مانع تصویب طرح خدمات درمانی اوباما شدند. امری که واکنش تند دموکرات ها را در پی داشت و رهبران حامی این دولت مخالفین را به بی قانونی متهم کردند و حتی این تصمیم به ترور سیاسی تلقی شد.

منبع: فارس