۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
ذوق‌زدگی ویژه دو مقام فوتبالی از ورود رییس فیفا به ایران

کفاشیان چگونه از بلاتر دل خواهد کند؟!

کفاشیان و نبی هنگام ورود بلاتر به تهران بر خلاف رسوم و پروتکل های مربوط به تشریفات، با او و همراهانش روبوسی کردند.
کد خبر : ۱۴۱۰۵۴
"گروه ورزشی صراط" - دو مقام فوتبالی کشورمان هنگام ورود رییس فیفا به تهران با او و همراهانش روبوسی کردند.

به گزارش گروه ورزشی صراط، علی کفاشیان و محمد مهدی نبی، رییس و دبیر فدراسیون فوتبال ایران که ساعت 5 صبح روز چهارشنبه برای استقبال از سب بلاتر رییس فیفا به فرودگاه رفته بودند، در حالی ذوق زدگی از چهره های آنان نمایان بود بدون توجه به پروتکل های جهانی با بلاتر و همراهانش روبوسی کردند.

کفاشیان و نبی در جایگاه خودشان سفرهای کمی به کشورهای مختلف برای حضور در مراسم گوناگون فوتبالی نداشته‌اند اما به نظر می‌رسد هنوز با رسوم اولیه دیدارها نیز آشنا نشده‌اند و یا دست کم تحقق وعده ورود بلاتر به تهران - که احتملا باورش برای فوتبالی های کشورمان دشوار بود! - هوش از سرشان پرانده و برای لحظاتی هر رسم و پروتکلی را فراموش کرده‌اند!

تصاویر منتشرشده از این استقبال نشان می‌دهد که کفاشیان رییس همیشه خندان فدراسیون فوتبال هنگام دست دادن دایی، مهدوی‌کیا و نکونام با بلاتر به شدت مشغول استقبال از همراهان رییس فیفا بود و تا مرز در آغوش کشیدن تعدادی از آنها نیز پیش رفت.


کفاشیان یکی از همراهان بلاتر را در آغوش گرفته است!



ذوق زدگی کفاشیان و نبی

جای شکرش باقی است که همراهان نبی و کفاشیان علی دایی، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام سه کاپیتان پیشین و فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان بودند که هر سه سابقه سال‌ها بازی در لیگ های معتبر دنیا را دارند و به طبع، هرگز دچار این ذوق‌زدگی ویژه‌ای نشدند!

گفتنی است حسن روحانی رییس جمهور نیز بر اساس روال مرسوم دیدارهای سیاسی، در دیدار با بلاتر صرفا به دست دادن با او بسنده کرد تا دو مرد اول فوتبال کشور رکورد روبوسی را به صورت انحصاری به نام خود ثبت کنند!



روبوسی کفاشیان و نبی با بلاتر و همراهانش در حالی رخ داد که بر اساس آنچه در پروتکل های مربوط به تشریفات در سازمان های بین المللی از جمله فیفا ذکر شده، چنین امری به کلی مطرود است و به نظر می رسد عدم آشنایی کافی مدیران و مسئولان فوتبال کشور با قوانین و رسوم اولیه فوتبال دنیا و دیدارهای رسمی باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

این البته اولین باری نیست که حضور یک مقام فوتبال ایرانی در مراسم بین المللی چنین حاشیه های منحصربه فردی(!) را رقم می زند. در سال 2012 که فدراسیون فوتبال ایران به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب شد(!)، علی کفاشیان هنگام دریافت جایزه مذکور در کوالالامپور تلاش کرد تا چند کلمه ای به انگلیسی صحبت کند که در نهایت فیلم همان چند کلمه انگلیسی که پشت تریبون بیان کرد به دلیل نوع خاص ادای کلمات و آشنایی ویژه او با این زبان(!)، تا مدت ها به عنوان سوژه ناب خنده، در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

سب بلاتر امروز سفر دورزه اش به تهران را پایان می دهد و معلوم نیست فدراسیون فوتبال برای بدرقه او چه برنامه ای در نظر گرفته است!

بلاتر و کفاشیان در همایش بین‌المللی علم و فوتبال
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
۴۶
۱۰
من نمیدونم شما اخویهای ارزشی چرا اینجوری هستین؟ همیشه از همه طلبکارین؟ همیشه ناراحتین؟ همیشه ساز مخالف میزنید؟
ضد فتنه
|
Iran (Islamic Republic of)
ما اخویی های ارزشی طلبکاریم چون دست پرورده های آمریکا و اسراییلی مثل تو در فضای کشورمون تنفس میکنن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس همیشه عصبانی و طلبکار من هم اگر ماهی 4-3 میلیون مثل تومن داشتم همینجوری مثل تو ... میشدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به ضد ......... تو مطمنی اینجا کشور تو هست؟ به نظر می یاد شما از طالبان باشی.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
۲۱
۴
تو رو خدا ببین کشورهایی مثل کره جنوبی و ترکیه و قطر جام جهانی برگزار کردن حالا ما حتی یه ورزشگاه استاندارد در سطح آسیا نداریم
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
بله یکی نداریم 12 تا ورزشگاه A اسیا گرفتن.
فدایی امام خامنه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
۶
۳
یکی به اقای کفاشیان بگه در این جور مواقع وقتی سرپا ایستاده باید دکمه ی کتشونو ببندن چون یکی از اصول تشریفاته. به خدا آبرومون داره میره با این کارا