۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
دیکتاتوری آل خلیفه؛ از سلب تابعیت تا عدم رسیدگی به امور اداری چهره‌های انقلابی

تعدادی از مخالفان بحرینی تابعیت ندارند!

مسئولان بحرینی امور اداری آن دسته از نیروهای انقلابی را که تابعیت آنان سلب شده بود، متوقف کردند.
کد خبر : ۱۴۱۱۴۸
صراط: مسئولان بحرینی رسیدگی به تمام امور و پرونده‌های اداری چهره‌های انقلابی این کشور را که وزارت کشور بحرین در سال گذشته تابعیت آنان را سلب کرده بود، متوقف کرد.

نیروهای انقلابی بحرین در واکنش، این اقدام را تروریسم دولتی دانسته و همچنان بر خواسته‌های مردم مبنی بر تحقق دمکراسی تاکید کردند.

همچنین تعدادی از کسانی که تابعیت آنان سلب شده، اعلام کردند که مسئولان بحرینی رسیدگی به تمام امور و پرونده‌های اداری آنان در تمام اداره‌های دولتی را متوقف و حتی برخی از این افراد را از کار برکنار کرده‌اند.

«محمد التاجر» وکیل بحرینی و دیده‌بان حقوق بشر این کشور گفت: سلب تابعیت از این افراد موجب می‌شود آنان هیچ تابعیتی نداشته باشند و این وضعیت شبیه وضعی است که در دهه هشتاد و نود قرن گذشته برای توده گسترده‌ای از بحرینی‌ها رخ داد.

«رضا زهیر»، عضو جمعیت «الوفاق» بحرین نیز سلب تابعیت از شهروندان بحرینی را تروریست دولتی دانسته و گفت: این اقدام ترور سیاسی از سوی نظامی است که در انتقام سیاسی مهارت دارد و در واقع به منزله افراط در استفاده از قدرت و سرکوب مخالفان است.

برخورد ارباب و رعیتی آل خلیفه با مردم

وی افزود: سلب تابعیت اقدامی غیرقانونی و به معنی توسعه دیکتاتوری است و نشان می‌دهد، آل خلیفه با مردم مانند زیردست خود رفتار می‌کند نه مانند شهروند و هدف از این اقدام رساندن این پیام به مردم است که دست از درخواست آزادی بردارند.

وی با اشاره به اینکه همچنین هدف از سلب تابعیت از تعدادی از انقلابیون بحرینی، ناامید کردن آنان است تاکید کرد: آل خلیفه نمی‌تواند با این اقدامات، هویت بحرینی‌ها را از بین ببرد و عزم آنان برای تغییر را متزلزل کند.
منبع: فارس