۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

کری‌عامل اخراج خبرنگاران ازمحل مزاکرات

از زمان اعلام خبرها مبنی بر حضور جان کری وزیر خارجه امریکا خبرنگاران از هتل اینترکنتینانتال اخراج شدند.
کد خبر : ۱۴۱۲۳۵
  صراط: خبرنگاران داخلی و خارجی که به منظور شرکت در مذاکرات ایران و کشورهای 3+3 در ژنو به سر می برند از صبح امروز در محل هتل اینتر کنتینانتال و اخبار را از این مکان اطلاع رسانی می کنند.

ساعاتی پیش از زمانی که اعلام شد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است به ژنو وارد شود نیروهای امنیتی داخل هتل همه خبرنگاران را از لابی هتل خارج کردند و خبرنگاران در بیرون از هتل و جلوی در مستقر شده اند.

این در حالی است که هوای ژنو سرد است و از سوی دیگر تا پیش از این نیز بسیاری از مقامات از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و اعضای تیم مذاکره کنده ایران و همچنین کاترین اشتون و سایر اعضای تیم مذاکره کننده 3+3 در هتل بوده اند، حتی پیش از این وزیر امور خارجه فرانسه نیز وارد هتل شد و در جمع خبرنگاران صحبت کرد اما تنها به دلیل ورود جان کری خبرنگاران را از هتل بیرون کردند.

براساس این گزارش مذاکرات ایران و3+3 در این دور وارد مرحله حساسی شده است. دیروز دو طرف بعد از نشست افتتاحیه مذاکرات را به صورت دو جانبه برگزار کردند و قرار بود نتایج نشست های دو جانبه در نشستی با حضور کاترین اشتون و ظریف بررسی شود. این نشست از دیشب به تعویق افتاده و ساعت 13:30 امروز به وقت محلی برگزار شد.

ایران و 3+3 قرار است بیانیه مشترکی را داشته باشند که کاترین اشتون در این راستا از وزرای خارجه کشورهای 3+3 دعوت کرده است که به ژنو سفرکنند.

وزرای خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا در ژنو دور هم جمع خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا ممکن است مذاکرات دو جانبه ای با وزیر امور خارجه کشورمان داشته باشد. وزرای خارجه دیگر کشورها نیز ممکن است در دیدارهای جداگانه ای با ظریف شرکت کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که مذاکرات ایران و 3+3 امشب به  پایان  نخواهد رسید.

منبع: مهر
برچسب ها: نشست مذاکرات صراط