۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

درگیری شدید مخالفان و حامیان مرسی

در پی فراخوان جریان همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت بعد از نماز ظهر امروز حامیان مرسی و اخوان المسلمین در برابر تعدادی از مساجد در قاهره و جیزه تجمع کردند.
کد خبر : ۱۴۱۲۳۹
صراط: به نقل از «الشرق» نوشت: در پی فراخوان جریان همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت بعد از نماز ظهر، امروز حامیان مرسی و اخوان در برابر چند مسجد در قاهره و جیزه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، مساجد حلوان، الریان، السلام، المحروسه، استقامت و خاتم المرسلین شاهد تجمع صدها حامی مرسی و اخوان بوده‌اند.

معترضان در این تجمع‌ها شعار رابعه العدویه را بالای سر برده و خواستار بازگشت مرسی به قدرت شدند.

در اسکندریه نیز تجمع حامیان مرسی به درگیری شدیدی میان مخالفان و موافقان رئیس جمهور برکنار شده تبدیل شده است و نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور کرده‌اند.

ارتش مصر همچنین از ورود معترضان به میدان التحریر جلوگیری کردند و نیروهای خود را از بیم حضور حامیان اخوان در اطراف پل «الدقی» افزایش داده‌‌‌اند و حرکت عبور و مرور با توجه به تجمع حامیان مرسی در پل «سوئز» متوقف شده است.

معترضان حامی مرسی از برابر مسجد السلام در شهرک نصر به سوی خیابان «عباس العقاد» منتهی به خیابان نصر و مسجد رابعه العدویه نیز حرکت کردند و شعار رابعه العدویه و تصاویر رئیس جمهور برکنار شده را بالای سر بردند که منجر به درگیری با مخالفان مرسی شد.

این تجمع در پاسخ به فراخوان تظاهرات همپیمانی ملی تحت عنوان «زنان خط قرمز هستند» و محکوم کردن بازداشت 21 دختر عضو گروه اخوان المسلمین ایجاد شده بود.

منبع: فارس