۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

ثبت نام عتبات عالیات آغاز شد

پیش ثبت نام سفر به عتبات عالیات عراق برای تاریخ‌های 23 آذر تا 20 اسفندماه، از صبح امروز به‌صورت اینترنتی آغاز شد.
کد خبر : ۱۴۱۴۰۲
صراط: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که به اعزام از ۲۳ آذرماه تا ۲۰ اسفندماه ۹۲ تمایل دارند، امکان ثبت نام از ساعت ۹ صبح امروز (شنبه، ۱۸ آبان‌ماه) تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان‌ماه) را دارند که می‌توانند به سامانه‌ی پیش ثبت‌ نام عتبات عالیات به نشانی http://atabat.haj.ir مراجعه و فرم مربوط را تکیمل کنند.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، نتایج قرعه‌کشی این مرحله از ثبت نام، روز یکشنبه (سوم آذرماه) روی سامانه‌ی پیش‌ ثبت نام عتبات عالیات این سازمان قابل مشاهده است.

متقاضیان اعزام به عتبات عالیات می‌توانند به دو روش شامل ثبت نام در گروه‌های یک تا هفت نفره (ثبت نام در این روش حداقل یک نفر و حداکثر تا هفت نفر است) یا ثبت نام در گروه‌های ۳۵ نفره (در این روش ۳۵ نفر حتما باید کامل باشد) اقدام کنند. پس از پایان مهلت پیش ثبت نام (پنج‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده، امکان‌پذیر نیست.

متقاضیان باید گذرنامه‌ای با اعتبار حداقل شش‌ماه از تاریخ اعزام داشته باشند، همچنین فرزندان بالای ۱۷ سال باید برای ثبت نام، گذرنامه‌ی مستقل داشته باشند.

فقط افراد پذیرفته‌شده در قرعه‌کشی دارای اولویت اعزام هستند و انتقال یا جایگزینی به غیر، ممکن نیست.

افرادی که در پیش ثبت نام دوره‌های قبل شرکت کرده‌اند و حائز اولویت تشرف نشده‌اند، لازم نیست در این دوره، مراحل پیش ثبت نام را طی کنند و اطلاعات آن‌ها براساس گروه‌بندی قبلی، به دوره‌ی جدید انتقال می‌یابد و در قرعه‌کشی شرکت داده خواهند شد.

اطلاعات افرادی هم که در دوره‌ی قبل حائز اولویت تشرف شناخته شدند، اما به هر دلیل، در گروه‌ها ثبت نام نکردند، از سامانه‌ی پیش ثبت نام حذف خواهد شد و در صورتی‌ که این افراد به تشرف در این دوره مایل باشند، لازم است دوباره نسبت به طی مراحل پیش ثبت نام اقدام کنند.


منبع: ایسنا