۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
الماسخاله:

کفاشیان را باید کارشناسانه نقد کرد

رئیس هیئت فوتبال گیلان گفت: علی کفاشیان کمپانی صبر است ولی باید او را کارشناسانه نقد کرد.
کد خبر : ۱۴۱۴۷۶
قربانعلی الماسخاله ، در مورد برنامه پنجشنبه‌ شب ورزش از نگاه دو گفت: این برنامه با رویکرد خوبی آغاز شد و وقتی بین وزنه‌برداران ملی‌پوش و فدراسیون را گرفت تا آنها آشتی کنند خوشحال شدیم که صدا و سیما برنامه‌ای را تولید می‌کند که می‌خواهد به ورزش کمک کند اما هفته گذشته اتفاقی افتاد که باعث تعجب من شد اینکه در این برنامه رینگی تشکیل دادند تا کفاشیان را بزنند. من نمی‌گویم تمام کارهای فدراسیون و علی کفاشیان درست است اما باید نقد منصفانه باشد. کفاشیان هم آدم نقدپذیری است و کار اجرایی هم بدون اشکال و ایراد نمی‌شود.

وی ادامه داد: علی کفاشیان کمپانی صبر است او همواره مقابل انتقادات ساکت بوده و حرفی نمی‌زند. من بارها به او گفته‌ام چگونه این همه حرف را می‌شنوی و تحمل می‌کنی،‌ به نظر من در برنامه ورزش از نگاه دو این هفته برخلاف رویکرد آغازینش قصد نقد و بررسی کارشناسانه‌ کفاشیان و فدراسیونش را نداشتند و به طور غیراخلاقی او را کوبیدند. من هم به برگزاری همایش علم و فوتبال انتقادهایی داشتم اما باید انتقاد درست و به جا مطرح شود. کاش در این برنامه از کفاشیان می‌پرسیدیم که از بلاتر و رئیس AFC چه گرفته‌ایم و چه درخواست‌هایی از آنها داشتیم.

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان افزود: دوباره یک مجمع فدراسیون برگزار شد و همه اظهارنظر می‌کنند اگر اعضای مجمع به فدراسیون رأی بدهند و کارهایش را تأئید کنند به آنها پسرخاله می‌گویند و اگر هم با برخی برنامه‌های فدارسیون مخالفت کنند اتفاق دیگری رخ می‌دهد. در این مجمع تمامی اعضا با بحث مالی مخالفت کرده‌اند و اینگونه نبوده که سه چهار نفر سردمدار باشند و بقیه اعضای مجمع حرف آنها را گوش کنند.

وی ادامه داد: مدارک مالی فدراسیون یک هفته پیش از مجمع به دست من هم رسید. من و امور مالی هیئت فوتبال گیلان آن را خواندیم و چیزی متوجه نشدیم، گفتیم شاید در مجمع توضیحی بدهند که قانع شویم که آنجا هم مجاب نشدیم و اینگونه بود که مجمع به آن رأی مثبت نداد.

الماسخاله تصریح کرد: در صدا و سیما اتهام بزرگی به رؤسای هیئت‌های فوتبال زده شد و گفته شد کفاشیان به آنها پول می‌دهد و رأی آنها را قبل از مجامع می‌خرد. می‌خواهم بگویم تمامی رؤسای هیئت‌ها بدون حقوق کار می‌کنند و با عشق و علاقه هم انجام وظیفه می‌کنند پس اگر سالی یک بار کفاشیان با ما جلسه بگذارد و 2 میلیون تومان به آنها بدهد گناه کرده است؟ این مبلغ ماهیانه رقمی در حدود 180هزار تومان می‌شود آیا ارزش رؤسای هیئت فوتبال همینقدر است؟ مدیرعاملی که خود 144 میلیون برای یک فصل از باشگاهش دستمزد می‌گیرد چگونه برای 2 میلیون تومان پرداختی به رؤسای هیئت‌ها داد و فغان راه می‌اندازد، ظاهراً برخی دوست دارند همیشه در صحنه باشند و حتی گاهی با ساز مخالف زدن این کار را می‌کنند.

وی افزود: اگر کفاشیان در مجمع به درودگر پرخاشگری کرد به خاطر مسائل مالی نبود بلکه به خاطر این بود که او تلفنش را دستش گرفته بود و می‌گفت با دادکان تماس می‌گیرم تا در مورد خرید ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کند. و کفاشیان هم به او گفت: نظم جلسه را بر هم نزن. برخی افراد زیر نظر یک نفر قدم می‌زنند تا اگر او احتمالاً مسئولیتی بگیرد توسط او پست و مقامی بگیرند. حرص وجوش زدنشان هم بیشتر برای این مسئله است. فدراسیون فوتبال بازرس دارد و بازرس موظف است که تخلف را گزارش کند و حسابرس هم وجود دارد. بهتر است برخی فقط ساز مخالف نزنند.
منبع: فارس