۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
قائم مقام وزیر نیرو:

دوره شخص دوم بودن بخش خصوصی سپری شده

قائم مقام وزیر نیرو معتقد است که امروز دیگر بخش خصوصی شخص دوم نیست بلکه در متن است و این در متن بودن بخش خصوصی را موجب توسعه صنعت آب و برق کشور می داند.
کد خبر : ۱۴۱۵۹۲
صراط: ستار محمودی در مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی برق و نهمین نمایشگاه بین المللی آب اظهار داشت: پیام این نمایشگاه این بود که دوره شخص دوم بودن بخش خصوصی سپری شده و اکنون بخش خصوصی در متن است.

وی افزود: اینکه بخش خصوصی در حاشیه نباشد و در متن صنعت قرار گیرد، موجب توسعه صنعت برق و آب کشور خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: افزایش هم افزایی، ایجاد حس رقابت و ایجاد بسترهای توسعه اشتغالزایی و توسعه فضای کسب و کار از فواید برگزاری اینچنین نمایشگاه هایی است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه بخش خصوصی اعلام کرده که آمادگی پذیرش بیشتر در اجرای اصل 44 را دارد، گفت: ‌درحال حاضر سالانه 60 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش آب صورت می گیرد، صادرات برق به ارزش دو میلیارد دلار در سال انجام می شود و صادرات خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات به سه میلیارد و 100 میلیون دلار می رسد.

وی ادامه داد: این درست نیست که در بخش آب قیمت یک محصول 17 درصد بهای آن باشد و چرخه از مولد بودن عقب بماند و در بخش برق نیز مشاهده می‌شود که قیمت محصول 25 درصد بهای آن است که این موضوع درست نیست.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی برق و نهمین نمایشگاه بین المللی آب با سخنرانی قائم مقام وزیر نیرو امروز به کار خود پایان داد.


منبع: تسنیم